1. Aankomst thuis op de dag van aankoop links, de rechter is gisteren genomen.
Mijn wijze merrie Set Elkol is deze week alweer 10 jaar van mij en dat moet ik gewoon even delen, ze heeft mij zoveel waardevols gegeven. Als je geen tijd hebt voor mijn verhaal scrol dan vooral verder naar de foto's

10 jaar geleden was ik 15 jaar oud en had ik al ruim 4 jaar een IJslander die mijn ouders voor mij hadden gekocht. Ik was natuurlijk eeuwig dankbaar daarvoor en dolblij met haar. Maar ze was al wel op leeftijd en dit belemmerde soms de wilde ambities die ik had

Toen een vriendin van mij dan ook eindelijk een eigen paard mocht begonnen we samen het wereldwijde web af te schuimen naar knappe stoere grote bruine sportpaarden. Maar ze wilde ook een uitzondering maken voor Arabieren, want daar was ze ooit voor gevallen. Nou had ik niks met Arabieren maar ik zocht gezellig mee binnen haar eisen en budget. We keken veel op marktplaats in de categorie paarden, maar toen ik me verveelde begon ik tussen de pony's te kijken want daar horen de Arabieren natuurlijk qua maat. En toen zag ik echt een fantastische merrie, ik was helemaal over de rooie. Ik heb gelijk mijn vriendin gebeld of gemsn't of wat we dan ook deden toentertijd en de advertentie gedeeld. Maar zij vond het tot mijn verbijstering niks.
En toen liet de merrie mij in de daaropvolgende weken niet meer los
Ik was al vaker met een advertentie aan komen waaien bij mijn ouders en die namen me niet heel serieus, sowieso was er geen sprake van een tweede/nieuwe pony dus ik wist dat ik het op mijn buik kon schrijven. Maar ondanks dat heb ik me er in vastgebeten als een pitbull en ben ik niet meer over haar opgehouden. Intussen mailde ik er al op los met de eigenaresse en ondanks dat ik eerlijk vertelde dat ik 15 was en mijn ouders het niet wilden bleef ze mij serieus nemen en hielden we contact. Uiteindelijk heeft dit zijn vruchten afgeworpen want mijn ouders gaven toe, we zouden gaan kijken!
En zo kwam ik uiteindelijk thuis met een 5 jarige onbeleerde volbloed Arabische merrie. Oeps! Maar waar we nu samen zijn aanbeland daar kon ik alleen maar van dromen! We zijn beste vriendjes en ik ben heel erg dol op haar.

2. Ook de dag van aankoop

3. in 2007 en een recente foto
4. samen in 2007

5. samen in 2015
6. Set ergens in 2008 gok ik

7. 2013

8. 2013

9. 2013
10. 2014
11. samen in 2014
12. Wijze drachtige merrie
13. een van de mooiste dingen die we samen hebben meegemaakt

14.

15. Tegenwoordig de meest relaxte lieve betrouwbare vriendin!

maar voor Set maak ik echt een uitzondering 
Grappig om te zien hoe je nauwelijks bent gegroeid in die 10 jaar.
Op naar nog vele jaren samen!