Prijzen veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pliennxx

Prijzen veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 10:04

Beste bokkers,

Waar ik rij is er een veulen geboren, best een leuk ding,
De eigenaren vragen er 1500 voor,
Veulen heeft geen stamboek en is een kruising Tinker X Haflinger

Persoonlijk vind ik dit erg aan de prijs, als je goed zoekt kan je bijv een leuke haf vinden voor die prijs die al beleerd is.

Hoe denken jullie hierover? Vinden jullie 1500 veel voor een veulen zonder een stamboek maar wel een paspoort?
Of ben ik de enige die zo denkt?
Laatst bijgewerkt door Pliennxx op 10-05-16 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Esaqar

Re: Prijzen veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:05

Ja vind ik wel redelijk duur ja...

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:06

Ik vind het ook te veel :)

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 10:06

Esaqar schreef:
Ja vind ik wel redelijk duur ja...

Gelukkig ben ik niet de enige,
wou graag het veulen overnemen, is wel een merrie.

maar toen ik de prijs hoorde schrok ik me een ongeluk, veulen is 5 mei geboren, en dan is ze nu al 1500

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:08

750 lijkt me eerder realistisch eigenlijk..

Waarschijnlijk kun je haar tegen de herfst wel voor dat bedrag krijgen maar dan moet je erop gokken dat niemand bereid is dat bedrag te betalen.

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 10:10

troi schreef:
750 lijkt me eerder realistisch eigenlijk..

Waarschijnlijk kun je haar tegen de herfst wel voor dat bedrag krijgen maar dan moet je erop gokken dat niemand bereid is dat bedrag te betalen.

Dan is mijn tegenbod die ik terug deed hoger dan 750,

Ik koop liever voor 1500 een leuk paard die al ouder is en bereden dan een veulen,

Ben blij dat er meerdere zeggen dat het teveel is!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:13

Voor een veulen uit een combinatie tinker X haflinger vind ik het vrij prijzig. Dit omdat bv volwassen en gereden tinkers en haflingers ook al in die prijs te vinden zijn. Daarbij krijgt het veulen geen stamboekpapieren.

Als je dit veulen echt zou willen hebben zou ik gewoon een bod doen.

** **
Laatst bijgewerkt door Muronia op 10-05-16 12:31, in het totaal 2 keer bewerkt

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:14

Dit is een kruising, stamboek fjordenveulens gaan voor zo'n beetje tussen de 350-700 euro van de hand. Die hogere prijs is dan vaak voor een kwaliteitsvol merrieveulen, de lagere prijs voor een gewoon hengstveulen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:14

hangt ook af van de schoft,aftekening,kleur,.....

als het veulen echt bv speciaal gekleurd is,ook een behoorlijke schofthoogte krijgen,dan is 1500 euro 'veel',maar niet echt overdreven,overdreven.

ziet het veulen er gewoon haf uit met dan half tinkerbloed,dan is de prijs er idd dik over.

uiteindelijk is het ook maar wat de gek ervoor geeft,en bij speciale patronen of kleuren,zijn mensen ook vlugger genijgd om iets meer te geven.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:15

Aangezien ik weet om wat voor veulen het gaat, een merrieveulen, mooi getekend, goede maat. Ondanks wel kruising wel goede ouderdieren, vind ik haar daarom deze prijs echt wel waard. Voor een Tinkerveulen zou je meer betalen, voor een Haflingerveulen minder.

Ik snap jou niet zo goed, de merrie zat je ook al in over de prijs. Misschien toch verder kijken naar een ander paardje wat je zodanig leuk vindt dat de prijs minder van belang is? Ik heb ook wel eens meer voor een paard betaald dan ik er zelf voor zou durven vragen, maar die paar 100 euro meer of minder kom je wel weer overheen als je dan het dier hebt wat bij je past :) En bovendien kost een paard houden nog altijd een stuk meer dan een paard kopen...

De Tinkers die voor deze prijs te koop staan zijn ahw de "afdankertjes" uit Engeland, meestal met de nodige trauma's of lichamelijke mankementen. Niet te vergelijken met een veulen wat helemaal gezond en vers is, en waarvan de TS het vanaf het eerste uur mee kan maken.

Maar uiteindelijk telt enkel en alleen of jij het dier de prijs waard vind. Zoniet, lekker verder kijken, zoja, gewoon doen.

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 10:16

friesiszwart schreef:
Voor een veulen tinker X haflinger vind ik het vrij prijzig. Dit omdat bv volwassen en gereden tinkers en haflingers ook al in die prijs te vinden zijn. Daarbij geen papieren.

Als je dit veulen echt zou willen hebben zou ik gewoon een bod doen.

Ik zou haar graag willen hebben,
mijn bod was 850.
en dat vind ik haar nog wel waard, vind ik nog een okè bedrag.
maar 1500 >;)

op dit moment willen ze helaas niet zakken met de prijs, ik blijf wel bij mijn bod.
hopelijk word ze niet eerder verkocht voor 1500,

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:22

Ik vind 1500€ voor een veulen kruising erg veel geld, leuk getekend of niet het blijft een kruising zonder papier.

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 10:23

Caily schreef:
Aangezien ik weet om wat voor veulen het gaat, een merrieveulen, mooi getekend, goede maat. Ondanks wel kruising wel goede ouderdieren, vind ik haar daarom deze prijs echt wel waard. Voor een Tinkerveulen zou je meer betalen, voor een Haflingerveulen minder.

Ik snap jou niet zo goed, de merrie zat je ook al in over de prijs. Misschien toch verder kijken naar een ander paardje wat je zodanig leuk vindt dat de prijs minder van belang is? Ik heb ook wel eens meer voor een paard betaald dan ik er zelf voor zou durven vragen, maar die paar 100 euro meer of minder kom je wel weer overheen als je dan het dier hebt wat bij je past :) En bovendien kost een paard houden nog altijd een stuk meer dan een paard kopen...

De Tinkers die voor deze prijs te koop staan zijn ahw de "afdankertjes" uit Engeland, meestal met de nodige trauma's of lichamelijke mankementen. Niet te vergelijken met een veulen wat helemaal gezond en vers is, en waarvan de TS het vanaf het eerste uur mee kan maken.

Maar uiteindelijk telt enkel en alleen of jij het dier de prijs waard vind. Zoniet, lekker verder kijken, zoja, gewoon doen.

Ik heb idd ook de prijs van moeders erop gezet, puur om te vragen of het wel een goede prijs is. Niet dat ik zat tevtwijfelen dat zente duur was, maar meer oriënteren.

Voor het veulen vind ik het persoonlijk teveel, klopt ze is mooi getekend. En er staat een leuk hoofdje op.
Maar het heeft geen stamboek, alleen een paspoort, verder heeft ze ook nog geen keuringen gelopen, of ze dat met haar gaan doen weet ik niet.

Als ik ooit ermee wil gaan fokken zal er nooit een raszuiver paard uitkomen, dat niet alleen, maar het zal ook geen stamboek krijgen.
Eerlijk gezegd koop ik voor die 1500 liever een leuke haflinger die wel een stamboek heeft, waarmee je dus ook raszuiver mee kan fokken.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:25

Ik vind het ook veel geld voor een veulen. Maar langs de andere kant: een paard is waard wat een gek ervoor geeft ;)
En voor leuke kruisingen is zeker een markt, dus die gaat niet voor niets weg, juist omdat ze niet standaard zijn.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:27

Nou dan koop je toch een ander paardje? Je hoeft deze niet te kopen als je het niet vindt passen bij de prijs die ze vragen :)

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 10:30

_sharonnn schreef:
Nou dan koop je toch een ander paardje? Je hoeft deze niet te kopen als je het niet vindt passen bij de prijs die ze vragen :)

Voor die prijs wel ja,
maar als je goed gelezen hebt, kun je ook lezen dat ik vroeg wat jullie (bokt) ervan vind, of dat ik de enigste ben die het aan de dure kant vind.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:37

Het is absoluut goed dat je je oriënteert! Kan ik ook begrijpen. Maar ik denk als jij je zinnen echt op een van deze twee hebt gezet, je dat gewoon moet doen. Ik denk niet dat je straks blij gaat zijn met een paard omdat hij een paar 100 euro goedkoper was. Ik denk dat je straks pas blij bent met een paard omdat ze bij je past.

Een Tinker is een jong ras waar aan de andere kant van de zee zonder twijfel bij de laatste generaties nog dingen bij-in zijn gekruist. De stamboeken zijn ook nog gewoon open, je kan dus gewoon papier erbij aanvragen en met ze naar de keuring.

Ik heb vorig jaar mijn DroomTinker verkocht. bijna 4 jaar genoten van een heleboel leuke dingen en een prachtig paardje, maar we groeiden uit elkaar. Waar ik bijleerde en steeds meer wilde, werd zou wat ouder en hield van korte en rustige ritjes. En een paard aanhouden alleen omdat ze leuk en lief is, is voor mij geen optie. Zij zou niet blij zijn met helemaal niet meer rijden, en wanneer ik wel zou rijden zou ik snel gaan overvragen. Ik heb voor een bedrag wat fiks meer was dan de verkoop van mijn paardje, een andere Tinker gekocht. Veel mensen zullen wel even met hun oren klapperen als ze de prijs horen, helemaal omdat het hier om een ex-verzorgpaardje gaat die ik van veulen af aan mak heb gemaakt, ook ingereden. Maar was ze het waard? Absoluut! Ik heb elke dag zoveel plezier van en met dat dier, terwijl menig mens zich nog afvraagd waarom ik dit ooit zo gedaan heb. Ik had haar vorige maand voor bijna het dubbele van wat ik betaald heb, naar het buitenland kunnen verkopen. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht dat te doen. Al kan ik hier wel 4 nieuwe Tinkers ervan kopen, geen een is zo leuk als zij. Het aankoopbedrag ben ik allang weer vergeten, ik heb het met liefde voor het dier neergelegd (overigens wel iets van de vp af gekregen, denk ongeveer 5%).

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:42

Denk dat er niets mis is met het kennen van de marktwaarde van een potentiele aankoop ;) Het is daarna aan jou of je erboven wil zitten of aan de verkoper of dat ie wil gaan zakken met zijn prijs.

Edit: ik vind zelf 1500 wel behoorlijk aan de prijs.

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 11:10

RianneH schreef:
Denk dat er niets mis is met het kennen van de marktwaarde van een potentiele aankoop ;) Het is daarna aan jou of je erboven wil zitten of aan de verkoper of dat ie wil gaan zakken met zijn prijs.

Ik ben behoorlijk aan het zoeken geweest toen ik de prijs hoorde, schrok ervan, daarna toch even naar de prijzen gekeken op internet, rond gevragen in mijn omgeving die ook paarden fokken.

Ik heb persoonlijk geen voorkeur voor een ras, heb 4 eisen: merrie, moet een heerlijk buiten rijmaatje zijn, hoeft niet bomproof te zijn maar wel verkeersmak, liefst onder de 12 jaar. En rond de 1,50 minimaal.

Of het nu een Belgische boerenknol is of een Arabier. Als de klik er maar is en aan die eisen voldoet.

Op die manier aan mijn eisen heb ik de markt ook op die manier bekeken.
en dan komt je voor 1500 best leuke beestjes tegen die al beleerd zijn!

Dat ik er wat voor moet doen geen enkel probleem, ze hoeven van mij ook geen papieren te hebben of stamboek.

Daarom vind ik ook voor een veulen zonder stamboek en alleen een paspoort 1500 euro veel,

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:26

xxJolienxx schreef:
RianneH schreef:

Ik heb persoonlijk geen voorkeur voor een ras, heb 4 eisen: merrie, moet een heerlijk buiten rijmaatje zijn, hoeft niet bomproof te zijn maar wel verkeersmak, liefst onder de 12 jaar. En rond de 1,50 minimaal.

Dan zou ik toch een volwassen paard kopen die al beleerd is.
Over maat en gedrag ohz kun je nu namelijk nog helemaal niets zeggen.

In het beste geval krijg je precies wat je graag wilde, in het slechtste geval blijft ze kleiner, schrikt ze ohz van alles, niet verkeersmak te krijgen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:57

1500 euro :x Daar heb je einde seizoen nog wel een KWPN- veulen voor :=

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:33

Nee, het is inderdaad duur.
Maar weet je wat het is. Ik kocht ooit mijn hengst (Toen 11 maanden oud) met het verhaal dat hij een van de laatste nakomelingen was van een goedgekeurde barock pinto dekhengst. Ik had al zoon idee dat het een verkooppraatje was, en de verkoper kon geen papieren overleggen. Paard had alleen een paspoort, met ouders onbekend.
Dus feitelijk is hij dan een paar honderd euro waard.

Maar punt is, natuurlijk kun je dat vergelijken. voor dat geld dat ik betaald heb, had ik ook een ingereden knol kunnen kopen. Natuurlijk issie dat niet waard. De vraagprijs voor mijn paard lag destijds ook rond de 1500 euro. hier heb ik nog heel wat vanaf kunnen praten.
Maar goed, voor minder kreeg ik het paard gewoon niet mee. en ik was gek op dat paard. OOk al had die beste man het dubbele gevraagd, dan nog had ik het uiteindelijk gedaan. en dat weten die verkopers. Als je een paard wilt, er is echt iemand die het ervoor geeft. vind jij het te duur? prima, de volgende betaald het.

Maar eerlijk, ik betaal liever zoveel geld voor een jong dier dat je nog helemaal naar je eigen hand kunt zetten en waar jij nog helemaal voor kunt bepalen waar hij terecht komt, dan voor een dier waarvan je de geschiedenis misschien niet (helemaal) weet en die al ingereden is. Voor mij is het zelf inrijden van mijn paard zo'n belangrijk iets en die band is gewoon niet na te maken met een paard dat is ingereden door een ander.

Dus voor mij maakte het niet uit, dit paard ging met mij mee. en echt nooit spijt van gehad. Soms moet je doen wat je gelukkig maakt, en niet wat verstandig is.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:38

Misschien willen de eigenaren er niet persé van af tenzij ze er de hoofdprijs voor krijgen.
Dat gebeurt wel vaker. Of staat het veulen echt te koop?

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:33

Nou, ik vind het toch ook wel echt te veel hoor. Ik vind niet dat je een vers, pasgeboren veulen, kruising, dan kunt vergelijken met een stamboekveulen. Ik vind dat als ze er een kleine 1000 euro voor krijgen, dat het dan wel mooi is geweest. Ze kunnen het misschien aanhouden en het later voor meer verkopen, dat klopt, maar dan steek je er zelf als fokker ook weer meer tijd, geld en energie in. Dat verklaart een hogere prijs. Maar een degelijke paard, kruising of niet, vind ik pas zijn volle waarde waard als hij volgroeid en netjes beleerd is.

Oef zeg, 1500 voor een kruising veulen. Er zijn nog zat leuke kruising-veulentjes met een knap koppie en een tof patroontje die je voor minder kan krijgen.
Tenzij je supergraag net dit paardje wil, dan is het aan jou om te beslissen of je dat bedrag er voor wil neertellen, maar ik vind het geen nette prijs.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:52

het is duur, maar is het veulen helemaal gezond en is het echt een 'stunt' of is het een simpel veulentje 'van de boer'

al sjij het wilt en het geld hebt gewoon doen! maar ja, het is idd duur...