Minst leuke ponykamp ervaring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kidrauhl

Minst leuke ponykamp ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 02:57

Ben wel eens benieuwd naar de wat minder leukere ervaringen, dus vertel :) .

Ik ben ik 2012(?) op een super tof ponykamp geweest! Die week was echt geweldig. Het enige min punt was dat de huifkar in een greppeltje is beland :+ Gelukkig was er niemand echt gewond :')

_fairytale

Re: Minst leuke ponykamp ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 05:50

Ik was 2/3 jaar gelden op ponykamp geweest, het jaar daarvoor was ik ook daar op ponykamp en dat vond ik superleuk dus ik wilde nog een keer. Jammer genoeg werd ik door de eigenaresse (die tevens ook mijn begleider was) uitgescholden want ik was ''net zo dik en lui als mijn pony, en kinderen die huilen worden aan de kant gezet''(mijn pony wilde niet over een hoge sprong heen, en ik vond het ook een beetje eng), mijn ouders zijn toen naar haar toe gegaan en toen werd er naar hun hoofd geslingerd dat het haar manier van lesgeven was en dat ze al helemaal niet hield van ouders die haar de les gingen lezen. Mijn ouders wilden mij toen van het ponykamp afhalen, maar ik wilde graag door maar dan met de andere groep, want die begeleidster had ik het jaar daarvoor ook.

maar echt.... zo win je toch geen klanten >;)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 06:00

Pff.. 4 jaar geleden. Een heel eng meisje zat me de godgaanse dag achterna met een zweep. Uiteindelijk heb ik een halve dag in mijn slaapzak gezeten, zo bang was ik. :')

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 06:08

Kidrauhl schreef:

Ik ben ik 2012(?) op een super tof ponykamp geweest! Die week was echt geweldig. Het enige min punt was dat de huifkar in een greppeltje is beland :+ Gelukkig was er niemand echt gewond :')

Ojee. Bij welke pony kamp was dat?? Mag evt in pb

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:21

mhh, ik heb vorig jaar een prima ponykamp gehad, niet geweldig.
\
2 jaar daarvoor ging ik op mijn manege op ponykamp, om 10 uur daar en om 6 uur naar huis, ik reed toen dus als half gevorderde maar was net nieuw op die manege, en het was dus wat wennen, het was eigenlijk gewoon elke dag wat rondjes stappen, eerst een uur met zijn 5e een pony poetsen. dan werden we ingedeeld in drie groepen waarvan werd gezegd gevorderd, half gevorderd en beginners, ik zat in de gevorderde maar het bleek hetzelfde te zijn als bij groep beginners: wat stappen, draven en een 1 rondje galop, dan weer van de pony af, wat poetsen, weer op een andere beginners pony, hetzelfde ritueel en ervan af, dan limonade, en het ergste was: dit elke dag! :(

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:28

anemoonlena schreef:
mhh, ik heb vorig jaar een prima ponykamp gehad, niet geweldig.
\
2 jaar daarvoor ging ik op mijn manege op ponykamp, om 10 uur daar en om 6 uur naar huis, ik reed toen dus als half gevorderde maar was net nieuw op die manege, en het was dus wat wennen, het was eigenlijk gewoon elke dag wat rondjes stappen, eerst een uur met zijn 5e een pony poetsen. dan werden we ingedeeld in drie groepen waarvan werd gezegd gevorderd, half gevorderd en beginners, ik zat in de gevorderde maar het bleek hetzelfde te zijn als bij groep beginners: wat stappen, draven en een 1 rondje galop, dan weer van de pony af, wat poetsen, weer op een andere beginners pony, hetzelfde ritueel en ervan af, dan limonade, en het ergste was: dit elke dag! :(

hopelijk zijn ze wat leukere ponykampen gaan organiseren zeg!

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 00:48

doezel2 schreef:
Kidrauhl schreef:

Dat was bij PCK-Eersel!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 01:03

Dat de helft van de pony's aan de kletter ging, bijna iedereen er daardoor vanaf viel en alle pony's dus verbolgens in blinde paniek door t bos renden. Oeps.

De reden? Een hert :+

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 06:05

doezel2 schreef:
Kidrauhl schreef:

Dat was bij PCK-Eersel![/quote]
Ooke. Had het zelf ook meegemaakt namelijk haha( ik reed. Maar wist niet dat die pony lama s verschrikkelijk vond

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 06:13

Gewoon dat er irritante kinderen rondlopen :')

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 06:27

Ik volg mee leuk topic niet echt een minste leuke ervaring.

Ohja heb paar jaar geleden een zonnesteek op kamp. En eerste keer dat ik op ponykamp ging werd mijn vriendin en ik in aparte groep zij zeg maar de beginners en ik gevorderd. Dus zij ging na ons het bos in en ik verveelde me want durf met niemand te praten of aan te schuiven gelukkig mocht ze na dit bosrondje bij ons in de groep.
Dat vond ik echt vreselijk alleen daar met geen vrienden. Later kregen we vrienden door mijn vriendin. We gingen elk jaar daar op kamp alleen kreeg ik meer het gevoel buiten ons vriendengroep te liggen

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 06:48

Och ik heb er ook een gehad :')
-Werd uitgescholden omdat ik de naam van me pony niet gelijk wist en de eerste keer perongeluk eem paard mee genomen wat er precies op leek, alleen de manen hingen aan de andere kant.
-Het tuig was vreselijk, in verschillende zadels zaten gaten en ik kan het me niey voorstellem dat een bit aan een halster bij elk paard goed zit. (Niet te spreken over hoe sommige echt aan de teugels hingen, gelukkig konden ze de mond nog open doen)
-tijdens een buitenrit was er een pony die niet ergens langs durfde, de lijding was van rij door komt vanzelf. Terwijl het arme meiske helemaal in de stress schoot, ben uit uiteindelijk naartoe gereden en zijn we er samen langs gegaan.
-dit meisje was met meer dingen wel stresserig en angstig, lijding zei dat ze maar beter moest worden, heb uiteindelijk veel met haar gereden om haar wat gerust te stellen. Je kan je ruiters toch wel wat begeleiding geven? Het was een grote groep maar er waren 5 onzekere ongeveer.
-de eigenaar liep op blote voeten in de wei???
Was vast nog meer waar ik me aan ergerde maar dat ben ik gelukkig vergeten. Wat ik het ergst vond was het tuig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 06:53

Ongeschikte paarden, ik had de blaren op de handen staan want dat onopgevoed dier ging continu in de aanval naar kleinere paarden. Tussen grote paarden rijden ging helemaal goed, maar op kleine paarden zette hij de aanval in. (En dan denk ik: als je dat weet, deel hem dan in tussen de paarden want pony's en paarden hadden in een verschillende bak les. Maar neee....) In de bak en ook op buitenrit dus hij piepte uit de rij om de aanval in te zetten. Paard heeft er ook niet lang gestaan zag ik later, is snel verkocht. Totaal ongeschikt voor manegewerk.

Hoe wij sliepen was net een barak, 4 bedden boven elkaar. Ik moest vanwege mijn longen bovenin liggen en dat was hoog. Ook geen hekjes, dus er pleurde iemand uit bed. Dropping in holst van de nacht? Ik moest mee. Was dood en doodop. Wij werden vervoerd in de paardenvrachtwagen, helaas vol pies en poep nog :n de dropping zelf bestond uit een 1 rechte weg teruglopen. Douche? Koud water.

Vreselijk.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 06:58

Heel lang geleden alweer, maar ik weet het nog goed :') Als je je bit niet netjes genoeg had schoongemaakt moest je een liedje zingen voor het avondeten, aangezien ik erg verlegen was en dit dus echt niet wilde, stond ik elke keer als een bezetene het bit te poetsen. Toch kwam op een gegeven moment mijn naam voorbij, dat ik de volgende dag bij het avondeten ook moest zingen, ik ben toen ZO ziek geworden van de stress dat ik 2 dagen terug naar mijn ouders ben geweest die iets verderop op een camping stonden :=

Oh en verder had ik daar echt een rotpony die naar iedereen trapte, toen een van de begeleiders met een emmer vliegenspul aankwam heeft de pony zo uitgehaald dat ze de emmer uit schrik over zichzelf gooide..

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:31

BrittS schreef:
Heel lang geleden alweer, maar ik weet het nog goed :') Als je je bit niet netjes genoeg had schoongemaakt moest je een liedje zingen voor het avondeten, aangezien ik erg verlegen was en dit dus echt niet wilde, stond ik elke keer als een bezetene het bit te poetsen. Toch kwam op een gegeven moment mijn naam voorbij, dat ik de volgende dag bij het avondeten ook moest zingen, ik ben toen ZO ziek geworden van de stress dat ik 2 dagen terug naar mijn ouders ben geweest die iets verderop op een camping stonden :=

Oh wat erg :')

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:43

Al heel wat jaartjes geleden.
Ik ging voor de derde keer naar hetzelfde ponykamp. Hadden ze meer kinderen aangenomen als dat ze pony's hadden. Dus ik was een van de gelukkigen die een pony mochten delen :(
Dat betekende dat je de bosrit half mocht rijden en dan halverwege moest afstappen en wisselen met de andere ruiter. Zelf ging je dan in de koets regelrecht terug naar de manege. Dat was voor mij de laatste keer daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:46

Dat ik op een Fjord zat die met name in galop flink naar andere paarden trapte en toen ik dat als 12-jarig meisje aan de leiding vertelde, niemand me geloofde...
Toen er later gewisseld werd met een begeleidster, kreeg ik te horen:"Ooh, je had toch gelijk..."
Goh, je meent het...

Ben maar 1 keer op ponykamp geweest als enorme beginner en vond het vreselijk, mede door enorme heimwee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:51

Ik werd (20 jaar geleden ;) ) als zeer onzekere amazone op een heel groot jong paard gezet dat net onder het zadel was %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:52

Mijn allereerste ponykamp ervaring was bij een vrij bekende plek, maar al heel lang geleden, en destijds niet superleuk. Ik had nog geen ervaring met paarden en we moesten achterstevoren op een paard zitten in de les. Iemand hield je paard wel vast, maar dat was uiteraard geen instructrice of gediplomeerd of volwassen iemand, gewoon een meisje van mijn eigen leeftijd toen (11 ofzo). Mijn paard schrok omdat iemand aan de zijkant met haar sjaal wapperde en ging rennen, het meisje liet hem meteen los... en zo werd mijn tweede aanraking met paarden ook een aanraking met de bodem van de bak :+ Ik had veel hoofdpijn maar 'moest er meteen weer op' zoals dat hoort, maar er werd nooit meer naar de pijn gevraagd achteraf (en ik ben geen piepertje oid hoor, voor iemand dat dacht :+ ).
Daarbij had je een eigen verzorgpaard die je voor een schoonheidswedstrijd oid mocht poetsen, maar ons paard liep die hele ochtend lessen dus kwam 20 minuten voor de wedstrijd bezweet uit de les, en we mochten geen ander paard, dus konden eigenlijk niet mee doen.
Verder werd er uit de slaapkamers gestolen, snoep en ook grotere dingen. 'Dan moesten we het maar goed opbergen'. :n
Ook moest je een parcours of speurtocht afleggen met een rauw ei dat je moest meenemen, het mocht niet breken. Wij vertrokken als eerste groep en kregen meteen het ei vast, alle andere groepen hadden nog tijd het ei in wcpapier te wikkelen, in een blikje water te doen, of een goed tasje te zoeken. Wij mochten dat specifiek niet, anders liepen we uit, dus we deden het ei in mijn rugzak, het enige wat we hadden. Mijn ouders waren niet per se erg blij met rottende eierresten in mijn rugzak na afloop van het kamp. -O- Bij het parcours moest je ook met je tanden ballonnen stukbijten, ik vond het toen erg leuk en weet dat het bij scouting vaker gebeurt, maar vraag me nu ik ouder ben toch af hoe verantwoord dat is :+
En tijdens de volledige zonsverduistering, die echt uniek was en waar we allemaal speciaal braaf brilletjes voor hadden gekocht... was het lunchtijd. Niemand mocht het zien, we moesten naar binnen gaan om te lunchen.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:06

Ik ben één keer op ponykamp geweest. Is mij eigenlijk heel erg goed bevallen. Er werd vooraf al aangegeven dat het niet allemaal manege paarden waren, en dat je daar rekening mee moest houden. Ik mocht die week een nieuw paard rijden. Ik heb er super veel van geleerd, maar heb geen relaxed ponykamp gehad. Het beeste had zijn plekje in de kudde nog niet gevonden en vond het rijden in de grote groep ook vreselijk spannend, heb de hele week achterop gereden. Ook was het een behoorlijk groot (ruim 1.70) paard voor een klein meisje als ik. Ik reed toen eigenlijk alleen nog maar op pony's en was dus niet gewend om op te stappen op zo'n groot paard. Ik moest mijn beugel een stukje langer maken om mijn voet erin te krijgen, en dan was het nog een hele klim voor ik in het zadel zat := Vond dat destijd best gênant :roll:

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:27

Een enorme gemene pestende dief!, ze is door de kampleiding weggestuurd.
De 2e was overmacht maar er kwam tijdens de buitenritten een heli te laag over, alle paarden op drift!.
gevolg niemand durfde meer naar buiten...daar zat ik dan als enige die dat wel wilde -O-

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:44

ik ben maar een keer op ponykamp geweest...
Als eerste kreeg ik een pony toe gewezen die al wat ouder was, en te klein was..... beest had gewoon moeite om mij te dragen.. woog op dat moment zo'n 55 kilo maar merkt dat de pony dat echt niet gewend was.. (liep normaal rond met beginnende ruitertjes tussen de 30-45 kilo)

daarna kreeg ik wel een leuke pony naar mijn formaat toegewezen.

echter was ik zelf best wel onzeker met betrekking tot het opstappen.. te zwak om de singel goed vast te maken en nog wat onhandig in opstappen zonder tegengewicht... had dit van te voren aangeven en dit was geen probleem en zou begeleiding krijgen... Nou, de begeleiding zat al op het paard en ik stond nog naast mijn pony en moest het zelf maar uitzoeken... uiteindelijk vijf minuten naast mijn pony gestaan omdat het me echt nog niet alleen lukte, toen is er pas iemand komen helpen... ik heb het eerste kwartier van de buitenrit stiekem zitten huilen.

en verder waren er twee groepen, de kinderen en de jongeren.. ik viel net tussen de leeftijdscategorie in en werd daarom maar ingedeeld bij de jongeren, die mij vervolgens gingen pesten omdat ik bij veel dingen begeleiding nodig had en nog erg onzeker was bij de springlessen. terwijl zij alles al helemaal alleen konden en ook zo over de hoogste sprongen heen durfde..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:49

Ik ben jaren zelf mee gegaan en ook als begeleiding.

- Pony's die aan de kletter gingen en volledig onbestuurbaar op wildroosters afdenderden.
Gelukkig is het altijd goed afgelopen, maar mijn hart zat in m'n keel wanneer een klein kind op pony er vandoor ging, pfff.
Dat was wel de grootste nachtmerrie. Ik zie ze nog galopperen :=

- Of met een groep pony's een weg over moeten steken en er nadert een vrachtwagen. Precies op het moment dat je met de groep oversteekt, begint de chauffeur te toeteren of doet de vrachtwagen dat 'PSSSST' geluid, waardoor een pony een diepe greppel in springt en de ruiter onder de pony terecht komt.

- Tijdens een handgalopje op een bospad steekt er opeens een kudde herten over. Echt, je schrikt je wild := Bijna-botsing.

- 's Avonds in het donker krijg je te horen dat de paarden door het weidehek zijn gebroken en ergens in het bos lopen. Grote paniek natuurlijk. Uiteraard had die van mij een draadwond :roll: Alles bij elkaar viel de schade gelukkig mee.

- Een gigantische wolkbreuk -compleet met onweer en hagel- terwijl je in the middle of nowhere rijdt met een beginnersgroep en nergens kunt schuilen.

Verder wel genoten hoor :D

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:00

Dat was het gehele kamp waar ik vorige zomer ben geweest. :')
'Nee er zijn geen jonge kinderen' werd er gezegd. Bleek 3 kwart van het kamp jonger dan 11 te zijn.
'Onze pony's zijn echt geen typische manegepony's' Jawel dus, ik heb de hele week in rijtjes gereden, als je leider iets deed deden de rest van de pony's het ook en andersom...
'We hebben een Crossbaan' Maar die heb ik niet gezien.

Nee dat kamp was echt zonde van het geld.
Ik vind het sneu om het hier te zeggen welke manege het is maar ja. Ik raad hem iedereen af. :')

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:15

2 jaar geleden op trektocht in Polen..

We reden daar door de bergen in een heeeeel groot landschap, bijna alleen maar natuur, hier en daar een huis.
Paarden in de avond op de weide gezet waar we sliepen. Na een uurtje paarden ontsnapt..
Zie ze dan nog maar eens te vinden :')

Na een uur gelopen te hebben, blaar op m'n voet, eindelijk gevonden.
Halster omgeknoopt, op paard zonder zadel met andere paarden in de hand, en dan maar terugrijden.

Het was niet de minst leuke ervaring, eigenlijk was het uiteindelijk best wel grappig :+
Na de ontsnapping moesten ze met z'n alle in een klein roundpen staan waar ze niet uit konden breken :(:)

Overigens heb ik heel vaak op die stal gewerkt, en voelde het als thuis. Heerlijke trektocht gehad!