Dag van het aangespannen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Esperanza

Dag van het aangespannen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 16:20

Op zaterdag 21 mei 2016 is de 25ste editie van de Dag van het Aangespannen Paard (DAP) op het terrein van de faculteit Diergeneeskunde. Eén van Nederlands grootste mensportevenementen georganiseerd door studenten Diergeneeskunde.

Aankomende editie wordt het vijfde lustrum gevierd. De Yalelaan wordt omgetoverd tot een ware drafbaan waar een kortebaandraverij gaat plaatsvinden. Deze race is het beste te vergelijken met een drag race alleen in plaats van auto's zullen paarden de strijd tegen elkaar opnemen. Paard en pikeur strijden met snelheden van zestig kilometer per uur tegen elkaar over een afstand van 275 meter.

Tevens wordt er een authentieke koetsentocht georganiseerd door het centrum van Utrecht. Alle menners gaan gekleed in authentieke stijl met daarbij passende rijtuigen in een colonne van dertig koetsen. De stoet gaat door het centrum van de stad én presenteert zichzelf in de hoofdring.

De DAP is dit jaar ook het podium voor een demonstratie van het Koninklijk Staldepartement. De hele dag zijn er een aantal rijtuigen van het Koninklijk Staldepartement te bezichtigen. Een unieke kans om deze bijzondere rijtuigen van dichtbij te zien.

Verder zijn er verschillende concoursrubrieken en een spectaculaire marathon. De demonstraties zijn een polotoernooi en riddergevecht. Tevens is er een gezellig strodorp met allerlei kramen en een kindertuin met vertier voor de kleinsten.

De entree voor dit unieke evenement is gratis en er is voldoende parkeergelegenheid. Meer informatie: http://www.dagvanhetaangespannenpaard.nl

Dus, wie zien we allemaal de 21e?
Laatst bijgewerkt door Jitske op 04-05-16 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overmatig hoofdlettergebruik uit titel gehaald

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:43

Ik doe mee aan de dressuur/vaardigheid wedstrijd! :D

Saaams

Re: Dag van het aangespannen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:45

Ik wist niet dat er dravers kwamen! Dan ben ik zeker van de partij. Waar kan er geparkeerd worden?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:10

Saaams schreef:
Ik wist niet dat er dravers kwamen! Dan ben ik zeker van de partij. Waar kan er geparkeerd worden?

Voorgaande jaren stonden er altijd vrijwilligers die je naar een parkeerplaats verwezen, was geen enkel probleem. ;)

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 10:34

Dit jaar is dat niet anders! Vooraan bij de Yalelaan in Utrecht zullen er parkeerwachters staan die u verwijzen naar een parkeerplek! :)

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 10:35

oh en Sardis, super leuk dat je meedoet!
We hopen met z'n allen op beter weer dan vorig jaar..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:38

De afgelopen paar jaar overgeslagen, maar dit jaar ben ik weer van de partij (als toeschouwer).

Ben vooral benieuwd naar de dravers!

Edit: is er ergens op de website een overzicht van wanneer welke onderdelen aan bod komen? Een soort blokkenschema?

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 20:47

Szan: Leuk dat je er weer bent dit jaar!
Ik zal je vraag even bij het bestuur voorleggen. Volgens mij is deze er namelijk nog niet en het is een goed idee om dit te maken. Dus ik ga er achteraan!

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:35

Ik ga dit jaar voor de eerste keer! Gewoon als toeschouwer hihi :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:42

Ik zie dat er inmiddels een blokkenschema is, heel fijn!! Denk dat ik mijn camera dit jaar weer eens mee neem.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:45

Ik ben geweest vandaag vond het niet heel bijzonder maar wel grappig om een x geweest te zijn. Vond de kortebaandraverij wel erg gaaf om te zien :j

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:44

Hoi! Ik heb vandaag meegereden met onze Haflinger in de koetsen tocht. In middeleeuwse stijl! Helemaal met grote jurken aan enzo, erg leuk.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:47

Sheehan schreef:
Hoi! Ik heb vandaag meegereden met onze Haflinger in de koetsen tocht. In middeleeuwse stijl! Helemaal met grote jurken aan enzo, erg leuk.

Ik heb jullie dan volgens mij gezien!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:49

Ik heb vandaag mogen groomen. Ontzettend lekker gegaan en prachtig weer gehad.
Was zoals vanouds weer goed georganiseerd!
Hoeveelste we zijn geworden, geen idee... Was het leuk! JA!
Ook ik heb nog even staan gluren bij het korte baan draven, tjee wat gaat dat hard zeg.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:49

Leuk Sheehan! Helaas heb ik dat gemist. Die koetsentocht was aan het eind van de ochtend toch?

Overigens ben ik wel gruwelijk verbrand in mijn nek. Meer mensen die zich in de zon vergist hadden? :=

Vraagje: heeft iemand een lijstje met namen (paard en menner) en bijbehorende nummers van de enkelspan Friezen open klasse (rond half 1) voor mij? Ik had geen programmaboekje, maar wil wat namen opzoeken. Is daar online een lijst van deelnemers, of kan iemand die wel een programmaboekje had er een fotootje van maken voor mij?

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:51

Korte baan draven heb ik niet gezien, zat vastgeplakt aan de marathon. Geweldig vond ik dat! Vooral de grote finale, de kleintjes die gewoon keihard winnen van de grotere paarden :)

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:51

Szan schreef:
Leuk Sheehan! Helaas heb ik dat gemist. Die koetsentocht was aan het eind van de ochtend toch?

Overigens ben ik wel gruwelijk verbrand in mijn nek. Meer mensen die zich in de zon vergist hadden? :=

Vraagje: heeft iemand een lijstje met namen (paard en menner) en bijbehorende nummers van de enkelspan Friezen open klasse (rond half 1) voor mij? Ik had geen programmaboekje, maar wil wat namen opzoeken. Is daar online een lijst van deelnemers, of kan iemand die wel een programmaboekje had er een fotootje van maken voor mij?

Ik ben volgens mij niet heel erg verbrand! Had de zon ook niet zien aankomen maar ik verbrand niet zo heel snel gelukkig :)

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:53

Binkie_Eline schreef:
Sheehan schreef:

Ik heb jullie dan volgens mij gezien!

Tof! Ik was degene met de donker blauwe jurk aan :)

Szan schreef:

Het was super gaaf! Zoveel bekijks en zo veel mensen die ook op de foto wouden. Super veel complimenten gehad en paardlief heeft zich perfect gedragen. 11 uur wegrijden, showen in de ring op het terrein en toen door naar kans kerkhof en daarna naar het domplein.

Ik ben trouwens ook verbrand... In m'n gezicht en net boven m'n decolleté waar m'n jurk niet zat haha

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:14

Binkie_Eline schreef:
Korte baan draven heb ik niet gezien, zat vastgeplakt aan de marathon. Geweldig vond ik dat! Vooral de grote finale, de kleintjes die gewoon keihard winnen van de grotere paarden :)

Dat waren Patty en Fortune, snelle duveltjes samen met Josefien.

Kortebaan draverij was inderdaad leuk om te zien, gaan sommigen hard zeg!

Heb meegedaan aan de oefenmarathon, was leuk, afgezegd voor grand finale paard was op.
Loopt al sinds vorig jaar max 3 x per week onder het zadel dus conditie niet optimaal en het was redelijk warm en het is er al niet een die vol vuur en vlam aan de bak gaat (maar wel heel braaf!).

Bleef alleen al bijna voor hindernis 1 steken, geheel onverwachts dacht ie daar.. Noop... ga niet door start.... Gelukkig toch gelukt, wat ie nou zag?

Volgend jaar weer!

Foto van ergens in het draf traject, verder helaas geen foto's van de DAP.
Afbeelding

Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 07:30

Hier nog eentje die knetter verbrand is gisteren. Heel de dag bewolkt, helaas bljkbaar toch meer zon gepakt dan gedacht.

Wij hebben gisteren marathon gereden met ons tweespannetje vos shetjes. Wat een heerlijke dag hebben wij gehad.
13 maanden niet met ze op pad geweest door de komt van onze kleine man en dan gisteren zo lopen.
Helemaal happy!
Zijn er toevallig mensen die foto's hebben gemaakt? Ik had wagennummer 53.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:53

Ik ben gister ook wezen kijken! Kwam daar voornamelijk gewoon als toeschouwer, maar heb ook een aantal foto's gemaakt. Ik heb nu geen tijd maar zal ze van de week even doorspitten. Durf echt niet te zeggen of er foto's van bokkers tussen zitten, en helemaal niet of ze goed scherp zijn :+

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:19

Ik heb wel een aantal foto's van de marathon in de waterbak en de grand finale zelf. 2 vos shetties niet gezien! Als je wil weten of ik stiekem foto's van jullie heb gemaakt moet je maar even een pb sturen! Ik heb van (startnummers) 17, 46, 13, 25, 47, 32, 45, 29, 31. Van de waterbak ook maar daar kan ik de startnummers niet goed zien. Onder andere 2span welshjes, enkelspan Fjord en nog wat. Ook veel foto's van de tweespan/enkelspan Friezen!

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:10

Ik heb dus meegedaan aan de dressuurwedstrijd, op enkele dingen na was het een zeer geslaagde dag!
Helaas heb ik niet tot de prijsuitreiking kunnen blijven (dus mocht iemand de uitslag weten van de dressuur, dan hoor ik het graag!) en was er een probleem met het ophalen van de protocollen, dus ik heb mijn punten helaas ook nog niet...

Afbeelding

Als iemand toevallig nog foto's van ons heeft dan hoor ik het ook graag :D

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:26

Ik heb gisteren meegedaan aan de marathon en heb uiteindelijk de grande finale gewonnen! :D *\o/*
Had ik nooit verwacht, zo ontzettend gaaf! Mocht er iemand foto's hebben dan zou het tof zijn als ik die mag hebben! Ik had nummer 46, een schimmel en een vos shetlander :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:44

Marive, wat stoer, gefeliciteerd :D Was toen al weg, dus geen foto's van de marathon gemaakt.

Wel net mijn eerste foto's van de kortebaan op de pc bekeken, wat een spektakel.
Edit: deze draver reed hier volgens mij net niet voor het echie, dus op het gemakje door de finish :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Szan op 22-05-16 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt