Op wat voor een manege zit jij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SkippyDaphne

Op wat voor een manege zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 22:36

Heey,
Ik ben pas van manege overgestapt (eerst zat ik op een ponyclub) en ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe jullie manege in elkaar zit. De ponyclub zat bij een boer en hadden niet erg veel pony's maar redelijk wat leden. De pony's werden goed verzorgt, maar ze lesden iedere dag wel 2 a 3 uur. De zadels enzo zaten bij elkaar in en de ponys hadden geen eigen borstels, maar deden allemaal samen met poetsbakken. De manege waar ik nu zit is beginnend, dus nog niet zo veel leden, maar al wel al wat pony's. Ze zijn nu bezig met de bouw van een nieuw stalgebouw waar stallen inkomen te staan van 4m x 4m, met automatische drinkbak en uitkijk naar buiten. de pony's komen dagelijks buiten, en als het niet echt lekker weer is, dan krijgen ze een deken om. Iedere pony heeft zijn eigen zadelkast, met een zadel, hoofdstel, poetskist met de 'standaard' borstels (o.a. rubber rosborstel, harde borstel, zachte borstel, hoevenkrabber en manenborstel), een waterdichte deken en, voor de kleinere pony's, meestal een staartriem of voortuig zodat het zadel niet weg glijd (De zadels passen overigens wel goed, maar pony's zijn gewoon wat ronder). De manege heeft in de vakantie alle zadels voorzien van veiligheidsbeugels, en de instructrice hamert er op dat de ruiters met respect de pony's berijdden en behandelen. Ook controleert ze voor de les begint of de pony's goed geborsteld zijn en of het tuig goed zit, de pony's mogen ook niet langer dan 2 uur achter elkaar lessen en ook niet langer dan 2 uur per dag rijden. Ze hebben een 20 x 60 binnenbak en een 30 x 70 buitenbak. En in het weekend vrij. Dit was het zo'n beetje. Nu mogen jullie *\o/*
Laatst bijgewerkt door SkippyDaphne op 03-05-16 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

xxvera97xx

Re: Op wat voor een manege zit jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:45

Hoi !
Ik heb 10 jaar gereden bij manege de Welle.
De manege heeft veel paarden en pony's met verschillende karakters zodat iedere ruiter op eigen niveau kan rijden.
ik heb alleen ervaring in het weekend dat daar de pony's/paarden ook 2a3 uur mee reden in een les maar elke zondag zijn ze vrij en volgens mij wordt doordeweeks pas in de middag lesgereden maar weet dit niet zeker.
De zadels en hoofdstellen zijn in de zadelkamer en voorzien met een naamsticker.
Borstels zijn gezamelijk in een bak.
Er zijn ruime stallen gezamelijke en voor 1.
De manege heeft een bak die door de helft wordt gesplitst (les en prive rijden), grote weilanden, longeercirkel, ruime buitenbak, poetsplaats, wasplaats, stallenboxen, waterbakken met brug, zadelkamer en een kantine.

SkippyDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 22:50

verapeters schreef:
Hoi !
Ik heb 10 jaar gereden bij manege de Welle.
De manege heeft veel paarden en pony's met verschillende karakters zodat iedere ruiter op eigen niveau kan rijden.
ik heb alleen ervaring in het weekend dat daar de pony's/paarden ook 2a3 uur mee reden in een les maar elke zondag zijn ze vrij en volgens mij wordt doordeweeks pas in de middag lesgereden maar weet dit niet zeker.
De zadels en hoofdstellen zijn in de zadelkamer en voorzien met een naamsticker.
Borstels zijn gezamelijk in een bak.
Er zijn ruime stallen gezamelijke en voor 1.
De manege heeft een bak die door de helft wordt gesplitst (les en prive rijden), grote weilanden, longeercirkel, ruime buitenbak, poetsplaats, wasplaats, stallenboxen, waterbakken met brug, zadelkamer en een kantine.

Leuke en goede manege lijkt me dat! Niet zoals ik soms zie bij andere...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 23:06

Ik verplaats dit topic van VSW naar MA.

xMistyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 00:08

Ik rij op manege de Roosberg.
Er zijn een hoop pony's en paarden en ook erg veel leden. Er zijn meerdere stallen, zo'n 4 gangen plus een los gebouw voor eigen paarden. Er zijn twee zadelkamers: een voor de manegepaarden, hier staat ook een kar die naar een van de gangen word gereden overdag, en de andere zadelkamer heeft allemaal kasten voor de eigen paarden. Door de week rijdt elk paard maar 1 à 2 uur en op zaterdag 2 en heel af en toe 3 (als het echt nodig is). Op zondag zijn ze vrij. Voor de borstels en hoevekrabbers hebben ze twee bakken neergezet. De manege heeft twee binnenbakken: een met officiële afmetingen voor dressuur, de ander wat kleiner, en drie buitenbakken: twee normale bakken (geen officiële afmetingen) en een springwei. Daarnaast twee longeersingels en grote weilanden. Ook hebben we een kantine en een kamphuis. Op het terrein staan ook twee woonhuizen: voor de manege-eigenaar met gezin en zijn broer.

SkippyDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 10:14

xMistyy schreef:
Ik rij op manege de Roosberg.
Er zijn een hoop pony's en paarden en ook erg veel leden. Er zijn meerdere stallen, zo'n 4 gangen plus een los gebouw voor eigen paarden. Er zijn twee zadelkamers: een voor de manegepaarden, hier staat ook een kar die naar een van de gangen word gereden overdag, en de andere zadelkamer heeft allemaal kasten voor de eigen paarden. Door de week rijdt elk paard maar 1 à 2 uur en op zaterdag 2 en heel af en toe 3 (als het echt nodig is). Op zondag zijn ze vrij. Voor de borstels en hoevekrabbers hebben ze twee bakken neergezet. De manege heeft twee binnenbakken: een met officiële afmetingen voor dressuur, de ander wat kleiner, en drie buitenbakken: twee normale bakken (geen officiële afmetingen) en een springwei. Daarnaast twee longeersingels en grote weilanden. Ook hebben we een kantine en een kamphuis. Op het terrein staan ook twee woonhuizen: voor de manege-eigenaar met gezin en zijn broer.

Wauw! Wat een grote manege!

elinechris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:36

Ik rij al een lange tijd op manege 't Hooge End.
Op mijn manege hebben we veel manege pony's en paarden en een paar pensionpaarden/pony's. We hebben een grote zadelkamer, daarin staan 5 emmers met borstels, hoevenkrabbers etc. In een andere gang staan kasten voor de pensionklanten. We hebben een grote poetsplaats binnen en nog een klein buitenpoets gedeelte. Een kleinere binnenbak, daarnaast de kantine en nog een grote binnenbak. Buiten hebben we ook nog een grote bak. De manegepaarden worden elke dag zo'n 1 a 2 uur ingezet per dag en krijgen elke zondag vrij. We hebben een paar grote weilanden waar ze ook zo veel mogelijk in staan met goed genoeg weer.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:12

Op de manege waar ik rij staan zo'n 30 paarden en pony's (iets meer denk ik), en daarnaast nog ongeveer 10 jonge Friese paarden in de opfok. Een paar van de 30 paarden/pony's zijn pensionpaarden, en met een aantal van de Friese paarden wordt gefokt. (Elk jaar zijn er 4/5 veulens.) Er zijn 4 plaatsen waar paarden kunnen staan. De eerste plaats is de opfok stal, waar ook de hooiopslag is. De tweede plaats zijn de stallen direct naast 1 van de 2 binnenbakken. De derde plaats zijn de vernieuwde containerstallen, en de vierde plaats is een oud gebouw waar de pony's en de pensionpaarden staan. Er is bij elke binnenbak een kantine, en er is 1 zadelkamer. Er zijn 2 binnenbakken. Één van 18 x 50 en één van 25 x 60. Er is één buitenbak van ongeveer 25 x 60 (iets kleiner misschien). Boven de kantine van de grootste en nieuwste binnenbak is een bed & breakfast.

SkippyDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 21:02

nienke555 schreef:
Op de manege waar ik rij staan zo'n 30 paarden en pony's (iets meer denk ik), en daarnaast nog ongeveer 10 jonge Friese paarden in de opfok. Een paar van de 30 paarden/pony's zijn pensionpaarden, en met een aantal van de Friese paarden wordt gefokt. (Elk jaar zijn er 4/5 veulens.) Er zijn 4 plaatsen waar paarden kunnen staan. De eerste plaats is de opfok stal, waar ook de hooiopslag is. De tweede plaats zijn de stallen direct naast 1 van de 2 binnenbakken. De derde plaats zijn de vernieuwde containerstallen, en de vierde plaats is een oud gebouw waar de pony's en de pensionpaarden staan. Er is bij elke binnenbak een kantine, en er is 1 zadelkamer. Er zijn 2 binnenbakken. Één van 18 x 50 en één van 25 x 60. Er is één buitenbak van ongeveer 25 x 60 (iets kleiner misschien). Boven de kantine van de grootste en nieuwste binnenbak is een bed & breakfast.

Cool, zo'n manege/opfok/fok stal!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:06

Ja klopt! Altijd leuk op veulens tot 3-jarige zien op te groeien. Sommige van de jonge paarden houden ze aan, die ken ik dus al van veulen tot 'rijpaard' :)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:09

Hey!
Ik rijd op manege stal "de wijk".
Hier leven de paarden in een groepsstal en kunnen zelf in en uit lopen.
Hier lopen paarden en pony's van elk niveau, beginnend en gevorderd.
Ze komen zoveel mogelijk buiten en blijven in een kudde.
Ook worden hier soms veulens gefokt, waarna die veulens ook samen mogen opgroeien.
Ook word er om gedacht dat depaarden niet meer dan 2 uur een les lopen.
Het is eigenlijk een paddock Paradise waar paarden zo natuurlijk mogelijk worden gehouden. :) ikzelf vind dit een erg mooie manier van paarden houden en ben ook zeker zeer positief over de manege!
Fijne sfeer met fijne mensen en fijne paarden.
Laatst bijgewerkt door Mowgli4 op 08-05-16 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:20

De manege waar jij rijdt klinkt nu hartstikke leuk! Maar al die uitbreidingen kunnen ze natuurlijk niet blijven realiseren als het aantal leden laag blijft. Als dat straks gaat stijgen dan denk ik wel dat je er vanuit kan gaan dat er ook in het weekend lessen gereden gaan worden (misschien zelfs wel wedstrijdjes, bijvoorbeeld) en dat het dan ook niet meer te realiseren is om alle pony's elke dag lekker buiten te zetten, of minder dan 2 uur te laten lopen. Daarbuiten vind ik het belangrijkste dat je instructrice er zo op hamert dat het eigenlijk een gunst is dat de pony een rondje met jou op zijn rug wilt lopen en dat je hem dus met respect moet behandelen!

Toen ik jonger was reed ik altijd op een manege waar de paarden zo vaak mogelijk buiten kwamen, en waar wij ook lekker het bos in gingen als het weer het toeliet.

SkippyDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:54

Mowgli4 schreef:
Hey!
Ik rijd op manege stal "de wijk".
Hier leven de paarden in een groepsstal en kunnen zelf in en uit lopen.
Hier lopen paarden en pony's van elk niveau, beginnend en gevorderd.
Ze komen zoveel mogelijk buiten en blijven in een kudde.
Ook worden hier soms veulens gefokt, waarna die veulens ook samen mogen opgroeien.
Ook word er om gedacht dat depaarden niet meer dan 2 uur een les lopen.
Het is eigenlijk een paddock Paradise waar paarden zo natuurlijk mogelijk worden gehouden. :) ikzelf vind dit een erg mooie manier van paarden houden en ben ook zeker zeer positief over de manege!
Fijne sfeer met fijne mensen en fijne paarden.

Wow!Ik heb nog nooit van zoiets gehoord! Wat leuk

Emmaa_ schreef:
De manege waar jij rijdt klinkt nu hartstikke leuk! Maar al die uitbreidingen kunnen ze natuurlijk niet blijven realiseren als het aantal leden laag blijft. Als dat straks gaat stijgen dan denk ik wel dat je er vanuit kan gaan dat er ook in het weekend lessen gereden gaan worden (misschien zelfs wel wedstrijdjes, bijvoorbeeld) en dat het dan ook niet meer te realiseren is om alle pony's elke dag lekker buiten te zetten, of minder dan 2 uur te laten lopen. Daarbuiten vind ik het belangrijkste dat je instructrice er zo op hamert dat het eigenlijk een gunst is dat de pony een rondje met jou op zijn rug wilt lopen en dat je hem dus met respect moet behandelen!

Toen ik jonger was reed ik altijd op een manege waar de paarden zo vaak mogelijk buiten kwamen, en waar wij ook lekker het bos in gingen als het weer het toeliet.

Ja dat klopt, maar op dit moment lessen ze alleen op maandag, dinsdag en woensdag. En de pony's worden ook verleasd,dus in de les mag je op 'jouw'n' paardje rijden en ook buiten de lessen om (Moet je dus betalen per maand, en de kosten zijn dan zegmaar evenveel als de voederkosten + stalbeddeking, dus die pony wordt dan eigenlijk door de leaser betaald.). En ze houden ook verzorgdagen (Leden kunnen zich dan opgeven en dan leren ze over pony's en zo) waarmee ze ook al wat geld ophalen. Maar jouw manege klinkt ook wel leuk, lekker veel buitenrijden!

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:30

Ik rijd nu op een manege met ongeveer 25 binnenstallen en 15 buitenstallen. Er staan vooral manegepony's maar ook eigen paarden. We hebben een redelijke binnenbak een grote buitenbak. Ook hebben we voor als het warmer wordt 3 grote weilanden. We doen vaak buitenritten. Helaas staan de pony's echt alleen in de zomer buiten, maar je mag altijd even een frisse neus halen met ze. Er staan verschillende niveaus en jonge paarden (6) tot oude paarden (28!) De oude paarden worden 1x in de week voor lessen gebruikt en mogen bijna altijd mee op buitenrit. We hebben nieuwe shetlandertjes maar ook grote Friezen. Zo gezegd, voor ieder wat wils. :j

SkippyDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 10:29

Silverheart schreef:
Ik rijd nu op een manege met ongeveer 25 binnenstallen en 15 buitenstallen. Er staan vooral manegepony's maar ook eigen paarden. We hebben een redelijke binnenbak een grote buitenbak. Ook hebben we voor als het warmer wordt 3 grote weilanden. We doen vaak buitenritten. Helaas staan de pony's echt alleen in de zomer buiten, maar je mag altijd even een frisse neus halen met ze. Er staan verschillende niveaus en jonge paarden (6) tot oude paarden (28!) De oude paarden worden 1x in de week voor lessen gebruikt en mogen bijna altijd mee op buitenrit. We hebben nieuwe shetlandertjes maar ook grote Friezen. Zo gezegd, voor ieder wat wils. :j

Leuk! En goed dat ze naar buiten mogen in de zomer, sommige mogen helemaal niet naar buiten. -O-
En leuk dat je met ze mag 'wandelen'

Myhorse20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:56

Ik rij op manege t hetjen in stein top manege!

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:02

Ik rijd op een kleine manege met 5 paarden. Super leuk! Geen FNRS manege, maar je krijgt er goed les, en de paarden worden goed verzorgd.
Wat ik het leukste vind is dat je zelf kan doen wat je leuk vind. Je kan kiezen wat je wilt doen in de les. Buitenrijden, voltige, dressuur, springen, laats een trec parcourtje gereden en zo kan je nog veel meer dingen bedenken om te doen. Dan kan iedereen doen wat die leuk vind. Ik ben zo ooit begonnen met touwhalster te gaan rijden, en dat gaa steeds beter. Andere zijn weer bezig met voltige of iets anders. Ook worden de paarden getraint met klikker training, is ook erg leuk. :D

SkippyDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 14:04

Athelas schreef:
Ik rijd op een kleine manege met 5 paarden. Super leuk! Geen FNRS manege, maar je krijgt er goed les, en de paarden worden goed verzorgd.
Wat ik het leukste vind is dat je zelf kan doen wat je leuk vind. Je kan kiezen wat je wilt doen in de les. Buitenrijden, voltige, dressuur, springen, laats een trec parcourtje gereden en zo kan je nog veel meer dingen bedenken om te doen. Dan kan iedereen doen wat die leuk vind. Ik ben zo ooit begonnen met touwhalster te gaan rijden, en dat gaat steeds beter. Andere zijn weer bezig met voltige of iets anders. Ook worden de paarden getraint met klikker training, is ook erg leuk. :D

Wauw! Leuk dat je zelf kan kiezen wat je doet!

Emoreoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:21

Hoi ik rijd op Manege Kraaij.
Ze hebben aardig wat pony's en paarden die in stands staan.
De borstels hebben ze gezamenlijk in een bak gedaan. Ieder paard heeft wel gewoon zijn eigen hoofdstel en zadel. Bij de pony's en paarden waar het nodig is hebben ze een deken en peesbeschermers.
Ze hebben 2 binnen bakken van de normale afmetingen en nog 1 wat kleinere. Ze hebben 2 buiten bakken, 1 van normale afmeting en de andere van best wel grote afmetingen! Ze hebben een longeercirkel en een crossweide met o.a. een waterbak en bergen enz. Veder hebben ze ook gewoon weien. De manege beschikt ook over een kantine en een kampeerhuis voor de ponykampen. De pony's gaan elke nacht naar buiten en worden s'middags weer opgehaald voor de lessen. Ze rijden volgensmij niet meer dan 2 uur per dag. Op zondag hebben ze de hele dag vrij.

Falko_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:40

Hoi,
Ik rijd bij RSC Zeewolde
Ze hebben zo'n 22 paarden en pony's beschikbaar voor manegelessen, op elk niveau en grootte. Ze lopen 2 à 3 uur per dag en op zondag hebben ze vrij. De meeste manegepaarden en pony's staan in loopstallen met toegang tot weidegang. Er is 1 stal voor de pony's en 1 stal voor de paarden. De paarden die in eigen stallen staan gaan zomer's de wei op.
De manege grenst aan het grootste loofbos van Europa en er loopt onder andere een ruiterrroute van 80 km doorheen. In het bos vind je ook een crossterein, uitgerust met piano, waterbak en verschillende hindernissen.
De manege heeft ook een eigen fokkerij. Verder hebben we toegang tot een overdekte stapmolen, een overdekte longeerbak, binnenbak 20x40, buitenbak 20x60, spuitplaats en een paddock.
Er is een pension en manege zadelkamer, waar alle spullen netjes op een haakje met naam hangen. Er is een poetsplaats voor de paarden uit de loopstallen waar ook een bak met borstels hangt.
Volgens mij zijn er ongeveer 10 of 12 weides waar de eigen paarden 7 dagen per week op kunnen.
De manege beschikt ook over een kantine.
Laatst bijgewerkt door Falko_v op 28-05-16 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

SkippyDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 14:42

CraziiEmma schreef:
Hoi ik rijd op Manege Kraaij.
Ze hebben aardig wat pony's en paarden die in stands staan.
De borstels hebben ze gezamenlijk in een bak gedaan. Ieder paard heeft wel gewoon zijn eigen hoofdstel en zadel. Bij de pony's en paarden waar het nodig is hebben ze een deken en peesbeschermers.
Ze hebben 2 binnen bakken van de normale afmetingen en nog 1 wat kleinere. Ze hebben 2 buiten bakken, 1 van normale afmeting en de andere van best wel grote afmetingen! Ze hebben een longeercirkel en een crossweide met o.a. een waterbak en bergen enz. Veder hebben ze ook gewoon weien. De manege beschikt ook over een kantine en een kampeerhuis voor de ponykampen. De pony's gaan elke nacht naar buiten en worden s'middags weer opgehaald voor de lessen. Ze rijden volgensmij niet meer dan 2 uur per dag. Op zondag hebben ze de hele dag vrij.

Jammer dat ze in stands staan, want dat is (volgens mij) nu namelijk verboden in NL, maar wel fijn voor de pony's dat ze s'nachts naar buiten mogen. Voor de rest klinkt jow mange super leuk!

SkippyDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 16:15

Falko_v schreef:
Hoi,
Ik rijd bij RSC Zeewolde
Ze hebben zo'n 22 paarden en pony's beschikbaar voor manegelessen, op elk niveau en grootte. Ze lopen 2 à 3 uur per dag en op zondag hebben ze vrij. De meeste manegepaarden en pony's staan in loopstallen met toegang tot weidegang. Er is 1 stal voor de pony's en 1 stal voor de paarden. De paarden die in eigen stallen staan gaan zomer's de wei op.
De manege grenst aan het grootste loofbos van Europa en er loopt onder andere een ruiterrroute van 80 km doorheen. In het bos vind je ook een crossterein, uitgerust met piano, waterbak en verschillende hindernissen.
De manege heeft ook een eigen fokkerij. Verder hebben we toegang tot een overdekte stapmolen, een overdekte longeerbak, binnenbak 20x40, buitenbak 20x60, spuitplaats en een paddock.
Er is een pension en manege zadelkamer, waar alle spullen netjes op een haakje met naam hangen. Er is een poetsplaats voor de paarden uit de loopstallen waar ook een bak met borstels hangt.
Volgens mij zijn er ongeveer 10 of 12 weides waar de eigen paarden 7 dagen per week op kunnen.

Wat leuk! Zo'n groot bos, het bos bij de mange waar ik rijd ben je binnen een uurtje weer uit. -O-
Het is zeker ook leuk als de veulentjes in de wei staan :#

SkippyDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 16:20

Afbeelding
Tenzij het er ongeveer zo uit ziet, dan vind ik het niet zo'n groot probleem.
(Sorry voor dubbelpost)

Falko_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:48

SkippyDaphne schreef:
Falko_v schreef:
Hoi,
Ik rijd bij RSC Zeewolde

Wat leuk! Zo'n groot bos, het bos bij de mange waar ik rijd ben je binnen een uurtje weer uit. -O-
Het is zeker ook leuk als de veulentjes in de wei staan :#

Het bos is zeker wel een groot voordeel :j je kunt daar sowieso wel een hele dag op pad :evaw:
Elk jaar zijn er 2 veulentjes dus dat is inderdaad wel een heel leuk gezicht <3

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 19:03

Op de manege hier in de buurt gaan de paarden en pony's van 's ochtends 5 tot ongeveer half 10 op het land en daarna staan ze op stal, de hengst gaat pas naar buiten als de rest binnen is. Ze lopen 1 of 2 lessen per dag.
Binnenkort gaan ze een nieuwe stal bouwen waarin alle (manege)paarden los staan en daar komt ook een soort stro-bed in waar ze lekker kunnen liggen. Hoe het dan met manege lessen gaat snap ik nog niet helemaal want de kinderen moeten dan natuurlijk wel de juiste pony pakken om op te zadelen. In totaal zijn er zo'n 60-70 manege paarden/pony's en rond de 40-50 pensionpaarden.