Ik zoek eigenlijk iemand die mij een beetje kan uitleggen hoe je ziet dat een paard (met natuurlijk training etc.) het ver kan gaan schoppen. Dit is puur uit interesse, zou graag eens willen weten hoe jullie daar oog voor hebben

Liefss
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) 
RoyceMack schreef:Uhm, ja ik wil hier toch even op reageren. Ondanks dat ik geen kennis heb hoe een paard gebouwd moet zijn voor hoge sport prestaties...
Heb ik wel kennis in het opleiden en trainen van jonge paarden. Zowel met papier als zonder.
En ik moet zeggen: ik zag in het paard dat ik heb ingereden in 2014 zeker potentie. zowel in dressuur als springen (was een fries) en denk dat hij het met dressuur echt wel ver had kunnen schoppen met goede aanvullende trainingen.
Nu in mijn eigen paard herkende ik ook potentie. Gewoon de manier waarop hij liep, zijn lichaam onder controle had. en dan was hij toen pas 11 maanden. Je voelt zoiets gewoon aan. Het ziet er niet uit als de meest gangbare manege pony. Er moet iets speciaals inzitten voor mij. Wat het uiteindelijk gaat brengen voor mijn paard geen idee! Maar ik weet wel dat hij aanleg heeft voor springen en dressuur (Barock pinto, dus lekker showen) en verder, als hij het toch niet leuk vindt, of niet zo goed kan, gaan we lekker recreatief rijden, of crossen of endurance. wat hij leuk vindt.
Sorry Flauw. Maar verder heb je wel gelijk kristianneb schreef:RoyceMack schreef:Uhm, ja ik wil hier toch even op reageren. Ondanks dat ik geen kennis heb hoe een paard gebouwd moet zijn voor hoge sport prestaties...
Heb ik wel kennis in het opleiden en trainen van jonge paarden. Zowel met papier als zonder.
En ik moet zeggen: ik zag in het paard dat ik heb ingereden in 2014 zeker potentie. zowel in dressuur als springen (was een fries) en denk dat hij het met dressuur echt wel ver had kunnen schoppen met goede aanvullende trainingen.
Nu in mijn eigen paard herkende ik ook potentie. Gewoon de manier waarop hij liep, zijn lichaam onder controle had. en dan was hij toen pas 11 maanden. Je voelt zoiets gewoon aan. Het ziet er niet uit als de meest gangbare manege pony. Er moet iets speciaals inzitten voor mij. Wat het uiteindelijk gaat brengen voor mijn paard geen idee! Maar ik weet wel dat hij aanleg heeft voor springen en dressuur (Barock pinto, dus lekker showen) en verder, als hij het toch niet leuk vindt, of niet zo goed kan, gaan we lekker recreatief rijden, of crossen of endurance. wat hij leuk vindt.
Ik vind een Fries met springpotentie wel erg knap. Het is al heel wat als ze een B parcours mee springen.Sorry Flauw. Maar verder heb je wel gelijk
RoyceMack schreef:Vooroordelen, vooroordelen, vooroordelen. Foei! Er zijn zoveel topics hier op bokt met springpotentie in Friezen. En een B-parcoursje is niet zo heftig. zal even zoeken voor je of ik een topic kan vinden:)
) listiglistje schreef:Ja hoormaar echt talent (voor het echte grote werk) ontdekken is moeilijk, zelfs voor de kenners!
Babootje schreef:listiglistje schreef:Ja hoormaar echt talent (voor het echte grote werk) ontdekken is moeilijk, zelfs voor de kenners!
Ik ken zelfs paarden die nu GP lopen die je in de basissport "geen kwartje" had gegeven. Die kwamen pas tot hun recht in het hogere werk. T waren geen grootlopers maar normale goed gebouwde paarden met een heel werklustige instelling. Verder is het natuurlijk de ruiter/amazone die het werk moet doen en het moet allemaal heel blijven.

listiglistje schreef:Ja hoormaar echt talent (voor het echte grote werk) ontdekken is moeilijk, zelfs voor de kenners!
Babootje schreef:Ik ken zelfs paarden die nu GP lopen die je in de basissport "geen kwartje" had gegeven. Die kwamen pas tot hun recht in het hogere werk. T waren geen grootlopers maar normale goed gebouwde paarden met een heel werklustige instelling. Verder is het natuurlijk de ruiter/amazone die het werk moet doen en het moet allemaal heel blijven.
Dorine92 schreef:Dat is ook zo. Ik ben zelf niet snel bevooroordeeld maar ik heb me ook wel eens goed vergist in een paard. Ik dacht dat wordt nooit echt wat, maar oké, vooruit, omdat ik toch niks beters heb ga ik haar wel rijden totdat ik een beter paard heb gevonden. Ben haar toch blijven rijden en het beestje loopt nu toch leuk zz-licht. Gewoon omdat ze nergens slecht in is. Beetje handig rijden en je hebt knappe punten