Hoe geef jij je paard een standje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Hoe geef jij je paard een standje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 22:19

Voor de bokkers met een kort lontje: foeter jij je paard weleens uit, voor rotte vis uitmaken, schelden, klagen ect ect? (want eens is het geduld op!)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:56

Zekers maar niet vaak, dan noem ik hem stomme kroket en dreig ik hem naar de kattenbrokjes fabriek te sturen. Gelukkig duurt dat nooit lang, paardlief is snel onder de indruk van een boze stem.

Femek2902

Re: Hoe geef jij je paard een standje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:01

Meestal is een zeer dreigende TRICK??!! genoeg :+

En anders volgt er een zeer geïrriteerde "Doe nou eens normaal, dom beest.."
Daarna gaat het 9 vd 10 keer weer goed omdat zn aandacht dan weer bij mij ligt, en ik bedacht heb dat het niet eerlijk is om echt boos te worden :o

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:06

soms met het rijden en het lukt keer op keer niet begin ik te , dan stap ik af en ga ik uitstappen. Want het heeft geen zin om je woede op de pony af te reageren hij probeert het ook *\%/* dus ik stop eigenlijk voor ik ontplof :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:07

Een enkele keer komt er weleens een beste vloek uitrollen als ik al een half uur op iets kleins aan het knutselen ben waarbij paard de hele trukendoos gebruikt om er onderuit te komen. En dan kan het uurtje rijden ineens bestaan uit enkel het perfectioneren van 1 simpele overgang tot ie me naar het zin is.

Maar ik weet ook dat ik daarna nooit weer zo lang met datzelfde dingetje bezig hoef te zijn dus ik zet wel door ondanks die vloek en blijf gewoon consequent rustig doorrijden tot het lukt.

Ik ben inmiddels wel tot inzicht gekomen dat dan stoppen of grof worden naar je paard beide tegen je werkt. Dan maar een keer vloeken en toch doorzetten tot het lukt.

Uiteindelijk heb ik daar het meeste profijt van en het paard ook.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:11

Met rijden ben ik nooit grof of boos of vloekend, dat ligt toch altijd alleen maar aan jezelf en je beperkingen rijtechnisch gezien.

In omgang kan ik weleens boos worden als er eeuwen tegen de deur aan getrapt wordt als ik bezig ben en volgens de paarden ze niet snel genoeg buiten zet.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:17

Ligt aan de situatie. Meestal is een geirriteerde 'zeg!' of 'hey!' genoeg. Als ze weet dat ik te ver weg ben, wil ze nogal eens wat proberen; dan volgt een tik op haar kont. Als ze het tot 'JONGEDAME' bont maakt, weet ze dat het tijd is. (als ze er de pest in heeft, is dat niet altijd van lange duur)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:33

He! Of Zhiv! Reageert hij goed op.
Maar soms heeft hij wel eens een corrigerend tikje nodig :P nou moet ik zeggen dat dat bij hem echt zelden is hoor!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:37

Vandaag heb ik maat 41 tegen zijn welgevormde derrière geparkeerd omdat hij het alsnog nodig vond om me omver te lopen nadat ik hem al een paar keer verbaal had gewaarschuwd niet mijn richting uit te komen terwijl ik naast hem stond. Meestal is op boze toon 'stoute pony >;) ' al ruim voldoende om er voor te zorgen dat hij zich gedraagt :P

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:39

Stal Mora,daar gaan ze naar toe verhuizen als ze stout zijn.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 01:35

Nee, want heel vaak is t de fout van de mensen. + geirriteerd worden helpt absoluut niet.
Soms noem ik ze wel 'asshole, bitch, dickhead' oid. Maar dat is niet serieus :P

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 07:29

Bij mijn vorige paard heb ik regelmatig gedreigd worst van hem te laten maken. :x

Bij dees moet ik alleen een vinger oplichten en hey zeggen. Is een zeer sensibele dame. :=

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 07:33

Jep ik foeter die van mij geregeld uit voor mijn complete belachelijke scheldwoorden vocabulaire :+
Meestal met een wijzend vingertje erbij waar hij best van onder de indruk is }>

Hij staat dan opeens heel braaf stil en steekt zn koppie niet meer uit de stal want hij weet/denkt dat o wee als hij zich verroerd dat hij naar de Mora fabriek gaat lol

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 07:34

"Ik maak gehakt van je!"
Of: "ik eet je op!"

En dan doen meestal de meeste paardjes weer lief <3

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 07:40

Bij mij komt er wel eens een mooie creatie aan woorden uit hoor

Doe nou eens normaal joh, je hoeft niet zo mogolisch te doen als er mensen bij zijn!

Zeg, wil je in de frikandel?!

Doe normaal! Anders ga je naar pipi langkous (tinker met kleine stippen op zn kont, als we buiten rijden hoor je regelmatig kijk mama! het paard van pipi!)

Wat ook werkt is een keer heel erg dreigend: dat zou ik niet doen! Of waag het eens! Te zeggen haha

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 07:45

Als ik aan het rijden ben scheld ik eigenlijk nooit. Ok, alleen bij de 3e vreugdesprong bij hetzelfde boompje of zo wil ik nog wel eens roepen 'hou es op'....
Maar in de omgang kreeg mijn paard wel eens een brul of als dat niet hielp een por of knietjes hoor! Lompe ruin, dus die moest soms even weer erop gewezen worden dat hij toch echt ff op t baasje moest letten :-)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 07:56

Ik heb een brave haflinger...braaf omdat ik de regels erg goed in de gaten houdt.
Madam probeert nogal graag wat de grenzen zijn.

Mijn reactie hangt af van haar actie, denkt zij dat ze mij opzij mag duwen, dan prik ik haar met m'n vingers totdat ze dit opgeeft. Ik ben de baas en waar ik sta kan zij dus niet staan, dit moet alleen wel maandelijks getest worden :+ . Knagen op het hek op de poetsplaats wordt gecorigeerd door haar achterwaards te zetten, ze kan er dan niet meer bij. Als ze weer naar voren stapt weet ze precies dat ze terug gestuurd wordt als ze weer een hap doet. Bij andere capriolen van haar (die ik niet fysiek kan corrigeren) krijgt ze een simpele [ÉHH] te horen en dan is het eigenlijk ook wel klaar.

Onder het zadel heb ik een hele lieve pony daar hoef ik eigenlijk niet te corrigeren, alleen heel hard te oefenen.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 07:56

De mijne krijg best vaak een: 'hallo koekoek, ik zit er ook nog hoor' of een 'm'n hart trut, wil je me dood hebben ofzo?'. Hoort ze meestal als ze totaal volkomen d'r eigen gang gaat; zoals 'schrikken' tijdens het dressuren, als een randdebiel over een sprong komen of een boksessie op de dijk (al moet ik daar vaak heel hard om lachen). Oh en 'dat is niet lief'. :') :j Dat laatste hoort ze meestal als ze naar 'n ander slaat op concours. Wat vaak voorkomt, ook al doe ik m'n best het te voorkomen. Sommige mensen denken dat dat lintje voor de sier is, gok ik. :')

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:24

Hier komt regelmatig een scala aan scheldwoorden voorbij, maar ik schreeuw niet tegen mijn beesten. Ik kan wel flink mopperen, en "doe toch eens normaal joh idioot" word toch wel meer dan dagelijks gebruikt :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:33

Vaak als iets helemaal niet naar wens gaat, of ik schrik is het "HALLO????!!!"
Maar een EHH!! is al genoeg!

Laatst stond ze los te grazen aan slootwal (op het erf).
Ik spulletjes opruimen, wordt ik op 2 cm na aangevlogen door een boerenzwaluw?
Ik schrok me een hoedje, dus ik keihard! "HALLO ZEG! VOGEL!!!" paard schrikt, kijkt mij aan, denkt dat ik boos ben, en loopt voor mij uit richting stal...
:') arm paard...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:38

Gister nog, loop ik Halloo?! Te roepen terwijl ik erop zit. Lukte niet was maar gestopt anders blijf je het gevecht aanhouden en dat win je nooit!

Sinds ik consequent naar der ben, wat ze blijkbaar echt nodig heeft, is het een heerlijk paard geworden die aan de hand bijna nooit iets verkeerds doet. krijg ook altijd complimenten dat ze zo goed is opgevoed :D
Maar onder het zadel heb ik dat nog niet helemaal voor elkaar ha ha!

Uitmaken dat ze naar de slacht gaat helpt hier niet dus dan maar dat ze af en toe een r*t knol is :=
Maar diep in onze harten weten we dat ik dat nooit meen en van der hou met heel mijn hart.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:55

Als de paarden op de poetsplaats ongeduldig staan te doen zoals draaien of schrapen dan reageer ik met een borstel of peeskap tegen de reet aan gooien (gewoon normaal met een boogje en niet hardhandig). Ze doen t nl. vaak als je er niet dichtbij staat.

Daar zijn ze meestal genoeg van onder de indruk zonder dat ik mn stem moet verheffen. Of iig ze staan stil en kijken verbaasd om _O-

Merk dat ze daarna steeds minder en minder vaak aandacht op proberen te eisen. En ze worden er lekker mak van :')

Als ik er op zit en ze zijn makkelijk "afgeleid" is een klikje of een strenge "uh-uh" genoeg :P

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:03

Een dreigende Stan is vaak voldoende :+ Maar hij is heel gevoelig op stem dus ik probeer dat niet te vaak te doen. Een por kan hij wat beter tegen (zoveel vetjes haha) dus ik gebruik dat vaker... Heb het gevoel dat ik hem "banger" maak of meer raak met mijn stem dan lichamelijk.

Hij is bijvoorbeeld heel ongeduldig met zadelen, dan duw ik hem liever terug naar zijn plek dan dat ik mijn stem verhef. Of met het rijden valt hij wel eens tegen het binnenbeen, of negeert voor het gemak de hele linker kant :') Dan duw ik liever een keer door dan dat ik mijn stem verhef. Dat bewaar ik alleen voor de hele stoute momenten haha. Want hij reageert daar echt heel heftig op, dan staat hij gelijk met samen geknepen billekes stil te luisteren.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:11

Eerst verhef ik mijn stem 2x, 3e keer een corrigerende tik.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:14

Net noemde ik hem nog poedersuiker biefstuk :') Echt mijn geduld verliezen is al jaren niet voorgekomen, maar ik maak ze weleens voor vanalles uit. Momenteel mijn merrie vaak voor heks en de hengst met duivelsoog heel origineel voor duivel :')