Hebben jullie hele goeie tips om je ouders over te halen om een eigen pony? Tegen over mijn huis komt een plaatsje vrij voor een pony die daar een jaartje kan staan. Dus ik heb nu de kans!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
evelienlover schreef:Zoe_97 schreef:Gewoon wachten tot je zelf centjes verdient. Je ouders zullen wel een reden hebben dat je geen pony krijgt
Mijn vader heeft het zelf voorgesteld! Maar heeft er niet bij gezegd of het mag.
Lijntje02 schreef:Als het maar voor een jaartje is, zou je na dat jaar een andere plek moeten zoeken.
Staan er geen paarden bij je in de buurt? Dan kun je kijken of je een verzorgpaardje kunt nemen. Het is een 'soort van eigen pony' maar dan met wat minder verantwoordelijkheid en kosten, en zo overtuig je je ouders ook dat je misschien later een pony kunt krijgen, want een pony voor een jaartje heb je ook weinig aan.
korbakimmy8 schreef:Ik heb vanaf jongs (7 jaar) af aan gezeurd om een eigen paard. Op me verjaardag, met sinterklaas en met kerst altijd om een eigen paard gevraagd. Nooit gekregen. Het geld was er zeker, maar mijn ouders hielden voet bij stuk : ''Wij zullen nooit een paard voor je kopen.''
Ondertussen ben ik 21 en heb ik sinds 6 weken een eigen paard. Geheel zelf voor gespaard en alles zelf geregeld en betaald. Uiteraard staan me ouders garant voor als er opeens flinke koste komen door ziekte, op voorwaarden dat ik dat terug betaal. Maar mijn ouders hebben geen paard voor me gekocht ookal waren er vele mogelijkheden.
Achteraf ben ik nu heel trots op mezelf dat ik mijn eigen paard geheel zelf kon kopen.
anemoonlena schreef:korbakimmy8 schreef:Ik heb vanaf jongs (7 jaar) af aan gezeurd om een eigen paard. Op me verjaardag, met sinterklaas en met kerst altijd om een eigen paard gevraagd. Nooit gekregen. Het geld was er zeker, maar mijn ouders hielden voet bij stuk : ''Wij zullen nooit een paard voor je kopen.''
Ondertussen ben ik 21 en heb ik sinds 6 weken een eigen paard. Geheel zelf voor gespaard en alles zelf geregeld en betaald. Uiteraard staan me ouders garant voor als er opeens flinke koste komen door ziekte, op voorwaarden dat ik dat terug betaal. Maar mijn ouders hebben geen paard voor me gekocht ookal waren er vele mogelijkheden.
Achteraf ben ik nu heel trots op mezelf dat ik mijn eigen paard geheel zelf kon kopen.
bij mij is het precies andersom, wat zouden mij ouders mij graag een plezier doen, en een paardje kopen, maar het geld is er niethoe kom jij aan het geld? als ik ouder ben wil ik ook heel graag zelf een pony/paard regelen
leestmee schreef:anemoonlena schreef:bij mij is het precies andersom, wat zouden mij ouders mij graag een plezier doen, en een paardje kopen, maar het geld is er niethoe kom jij aan het geld? als ik ouder ben wil ik ook heel graag zelf een pony/paard regelen
Wat dacht je van werken en sparen.
Jij bent 13 dus je moet nog 2 jaar wachten voor je echt werk mag doen.
Maar oppassen en klusjes zoals grasmaaien, auto's wassen. Misschien zelfs wat huishoudelijke klusjes voor je ouders of grootouders waar je wat geld voor kunt krijgen.
Vanaf je 15e mag je folders lopen en zaterdag hulp in winkels mag vanaf je 16e dacht ik.
sardientje schreef:hoe je je ouders overhaalt voor een eigen pony?
niet. je vind dat je oud genoeg bent om een eigen pony te hebben, dan ben je vast ook wel oud genoeg om te beseffen dat het heel veel geld kost en het niet kan.