De Gaeđingakeppni is een wedstrijdvorm voor IJslandse Paarden waarbij je de verschillende gangen laat zien op een lange rechte baan. De bedoeling is niet dat je heel keurig rijdt, maar dat je echt de natuurlijke gangenaanleg van je paard laat zien en de energie en het temperament van het IJslandse Paard. Je krijgt dus ook punten op temperament en beeld onder de ruiter.
Perfect voor Elja, want die heeft meer dan genoeg temperament

Meet info over de Gaeđingakeppni kan je overigens vinden op [GP] Gæðingakeppni .
Elja was behoorlijk heet tijdens de wedstrijd, waardoor ik mijn handen vol had, maar het was niet op een onaangename manier. Ze loopt gewoon graag.
Ik denk dat je dat wel terugziet in de foto's!
Ik was in ieder geval tevreden met onze eindscore, een 7.6, zeker omdat Elja op de heenweg van de baan telkens heel bang was en dus niet meer erg voorwaarts dacht en wat achter mijn hand kroop. Expressief was ze daarentegen nog steeds genoeg

De foto's zijn gemaakt door Lutra Photos, https://www.facebook.com/profile.php?id ... 06&fref=ts .
Stukje trage tolt, dit was bij het binnenkomen en ze vond alles behoorlijk spannend

In draf ging werd ze door de angst van vooral de luidsprekers wat terughoudend en kroop ze heel erg achter mijn hand. Natuurlijk niet goed maar ik kreeg haar er niet meteen uit gereden. Al bij al was ik wel tevreden dat ze nog wel best dapper verder bleef gaan

Galop, absoluut haar favoriete onderdeel
Hier kregen we 7.8 voor, met als commentaar dat ze ruime passen neemt en veel looplust heeft. Ze loopt nog ietwat gelopen, niet abnormaal voor een vijfganger, maar daaraan zijn we hard aan het werken.

Snelle tolt, vind ze ook errrg leuk
Ik had een beetje moeite om niet weg te schuiven in mijn zadel want ze vertrok met een onvoorziene rotvaart
Ook hier werden we beloond met 7.8 met als commentaar dat ze zowel voor als achter ruime passen neemt, veel oprichting heeft, veel looplust heeft en ze erg expressief is. Ook voor beeld onder de ruiter en temperament kregen we 7.8.
In de namiddag deden we ook nog mee aan de galopren. Om de beurt zo snel mogelijk 150 meter galoperen en de snelste wint
Superleuk natuurlijk! Elja werd derde met een tijd van 11.93, ik vond het in ieder geval best snel voor zo'n kleine pony 

En ook nog een filmpje van de galopren:
Ik heb in ieder geval een erg leuke dag gehad en Elja volgens mij ook wel, nu ze eens niet keurig in houding de baan over moest

Altijd heerlijk om te zien, die Ijslanders...