Van luxepaard naar 24/7 weidepaard. Het avontuur is begonnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Van luxepaard naar 24/7 weidepaard. Het avontuur is begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 19:32

Alvast excuses voor het lange verhaal :+

Gedurende 4,5 jaar stond ik echt op een prachtige stal. Of, nou ja, mijn paard Meagan stond op een prachtige stal :D
Ik woonde daar zelf een klein autokwartiertje bij vandaan. Ze stond in een mooie ruime, lichte, frisse en deels open box.
Vanuit de stal konden ze zo de paddock Paradise in. Meagan stond hier aanvankelijk met 3 andere paarden, maar uiteindelijk nog met 2. De buitenrijbak was bijna altijd goed begaanbaar. In de winter maakte ik gebruik van de binnenrijbak, waar nooit iemand anders in reed.
De staleigenaresse was tevens mijn instructrice, dus perfect geregeld :j
Regelmatig gingen we met de trailer op pad naar het bos.

Ik ben zelf een lange tijd ziek geweest. Toen heeft de staleigenaresse gezorgd voor Meagan, waar ik vreselijk dankbaar voor was en ben. Ze had zelfs een slaapkamer ingericht voor mij, zodat ik er kon logeren wanneer ik maar wilde <3

Je vraagt je dan vast af waarom ik zo gek ben geweest om te vertrekken, hé?
Nou, eigenlijk was de keuze toch best snel gemaakt. Ik woon namelijk in een deel van een boerderij in een piepklein appartementje. Hier ben ik komen wonen na mijn ziekte en daar erg mijn rust weten te vinden.
Nog steeds ervaar ik de nasleep van alle behandelingen, wat zich uit in bijvoorbeeld hele slechte dagen en goede dagen. Over het algemeen genomen heb ik weinig energie. Ik kan maar beperkt wat doen op een dag en ben vreselijk snel overprikkeld.
Omdat de stal van mijn paard toch gedaan moest worden, was ik iedere dag te vinden op stal. Vaak haalde ik dan ook de paarden binnen, voerde ze en veegde de boel aan. Na de tijd had ik meestal geen energie meer over om nog iets met mijn paard te doen. Dan ging ik vaak teleurgesteld weer naar huis.
Iemand uit mijn directe omgeving zei tegen me: "Waarom haal je je paard eigenlijk niet naar huis?"
Mijn eerste reactie was: "Nee, dat kan echt niet! Want...ehh... ja waarom kan dat eigenlijk niet?"
Ik moest de afweging maken of ik genoegen zou willen nemen met alleen een stuk weide en een rijbak.
Daarbij was het denk ik meer de vraag of ik mijn prinses in weer en wind buiten wilde laten.
Een geluk bij een ongeluk is dat ze sinds een klein jaar een stofallergie heeft, waardoor het voor haar luchtwegen veel beter is om buiten te kunnen zijn.

Sinds 2,5 week staat ze bij huis. De eerste nachten heb ik nauwelijks geslapen :+
Ik voelde me schuldig dat ik haar uit haar vertrouwde omgeving had getrokken. Het leek ook of ik plots een eigen paard had waar ik voor moest zorgen, terwijl ik haar al 8,5 jaar heb en al heel veel zelf deed.
Is het zoals ik had verwacht? Ja, het is echt niet te beschrijven hoe fijn het is om op slechte dagen gewoon even je paard een knuffel te kunnen geven. Op goede dagen ga ik lekker met mijn paard een wandelingetje maken of haar trainen in de bak. Het geeft enorm veel rust om te weten dat je niet persé de deur uit hoeft.
Met mijn paard gaat het trouwens super goed. Ze is enorm rustig en al helemaal gewend. Ze draait haar hoef niet om voor een regenbui (waar ik nog wel eens wakker van lig). Gelukkig is haar deken echt stormproof gebleken.
Nou ja, genoeg gekletst. Fotoooooo's!

De hele weide
Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk, die avondzon
Afbeelding

Afbeelding

De nieuwe rijbak verkennen samen
Afbeelding

Afbeelding

Meagan was erg onrustig de 2e dag, dus besloot bij haar te gaan picknicken :D Dat was een geslaagd plan. Stiekem was dat ook mijn ultieme Penny droom :7

Afbeelding

In de wei rijden, dat heb ik altijd al eens willen doen

Afbeelding

In de avondzon rijden

Afbeelding

<3
Afbeelding

Reacties zijn leuk, maar blijf lief :)
Laatst bijgewerkt door LiVetime op 18-04-16 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

mingming

Re: Van luxepaard naar 24/7 weidepaard. Het avontuur is begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:34

Prachtig! Heel mooi paard ook. Zijn die 2(?) andere paarden ook van jou op de foto's? Wat een heerlijke plek :)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:36

Gaaf!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:36

Zoekt de vind ik leuk knop !!

Wat een kei leuk paard. En hij zal je dankbaar zijn ;)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 19:40

mingming schreef:
Prachtig! Heel mooi paard ook. Zijn die 2(?) andere paarden ook van jou op de foto's? Wat een heerlijke plek :)

Nee, die zijn van de buuf. Ik heb genoeg aan 1 draak :D

Ah bedankt voor de leuke reacties!!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:42

Heel veel fijne tijden nog samen toegewenst!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:47

Oh je hebt ook een knappe stippel! <3
Mooi plekje daar zeg!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:11

Wat een heerlijk plekje hebben jullie nu samen!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 22:53

Bellatrix schreef:
Oh je hebt ook een knappe stippel! <3
Mooi plekje daar zeg!! :D

Jij rijdt ook een mooierd, zeg!

Judith_ schreef:
Wat een heerlijk plekje hebben jullie nu samen!

Ja echt, Juud :j

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 05:39

Leuke stippel !
Die laatste foto is echt prachtig, wauw

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 05:51

Wauw! Vooral die avondzon foto's <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 06:35

Het klinkt alsof je de méér dan juiste keuze hebt gemaakt <3
Prachtig ook de avondzon-foto's!

En herkenbaar, dat je bij bepaalde weersomstandigheden je zelf zorgen maakt of op zijn minst even aan je paard denkt, maar hoe die eigenlijk zich prima in het element voelt met een natte vacht :+ Mahlika sleepte laatst zelfs haar hooi uit de schuilstal naar buiten om in de hagelbui te gaan eten, koekkoek!

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 06:39

Wat een droom! Zwaar jaloers hihi

Ziet er erg goed uit!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 09:09

NikkiDeKerf schreef:
Het klinkt alsof je de méér dan juiste keuze hebt gemaakt <3
Prachtig ook de avondzon-foto's!

En herkenbaar, dat je bij bepaalde weersomstandigheden je zelf zorgen maakt of op zijn minst even aan je paard denkt, maar hoe die eigenlijk zich prima in het element voelt met een natte vacht :+ Mahlika sleepte laatst zelfs haar hooi uit de schuilstal naar buiten om in de hagelbui te gaan eten, koekkoek!

Mooi compliment van zo'n topfotograaf! Thanks :o

Haha serieus?? Ja, ik verwacht ook niet dat Meagan gebruik zou maken van een schuilstal. Die stond de afgelopen jaren op warme zomerdagen juist op stukken waar het niet waaide, pal in de zon...en waar het dus barstte van de dazen en stikheet was. Maar ik hoop toch wel dat we een schuilmogelijkheid zouden kunnen realiseren voor de winter :j

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 09:11

Jaloers zelfs? :D Ik had echt verwacht dat er niet al te positieve reacties zouden komen vanwege het 24/7 buiten staan.
Bedankt, bokkers!!

Rey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:18

Wat ziet dat er heerlijk uit zeg en ik vind je stippel ook heel mooi <3 . Veel plezier nog met dit avontuur!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:23

Helemaal niks mis mee. Een paard hoort nu eenmaal 24/7 buiten te staan is mijn mening. :o
Wat een luxe zeg. Prachtig. Zo te zien inderdaad de beste keuze voor jou en je paardje. Ik hoop dat je er op deze manier nog veel meer van kunt genieten. Heel veel beterschap!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:24

heerlijk toch , zolang jij en je paard er gelukkig zijn; daar draait het om niet wat anderen denken. Het is mijn droom een huisje met land ooit te verkrijgen, paard aan huis ..... Heerlijk toch ook voor jou als je idd een energieloze dag hebt je heerlijk naar buiten kunt kijken je paard ziet staan, kunt roepen en een knuffel kunt geven. Ik zou zeggen GENIET!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:25

Esther wat gaaf dat ze zo lekker dichtbij nu woont :D , wat een wereld van verschil voor jullie allebei!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:28

Wat fijn voor jullie allebei dat ze nu zo dichtbij is! Ga er lekker van genieten samen :D

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:29

Heel gaaf! Mijn paard staat ook sinds 2 weken 24/7 paddock paradise na eerst weer een winter op stal. Daarvoor stonden we wel op een stal gestaan waar ze echt elke dag overdag naar buiten ging Maar hield ermee op. Ik moet zeggen, ik heb mijn pasrd nog nooit zo zen em relaxt en vrolijk gezien! Staat jouw paard allern of komt er nog een paard of paardjes bij? En sterkte met je verdere herstel! Goede vooruitzichten?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 11:11

Thanks allemaal!!

ikke129 schreef:
Heel gaaf! Mijn paard staat ook sinds 2 weken 24/7 paddock paradise na eerst weer een winter op stal. Daarvoor stonden we wel op een stal gestaan waar ze echt elke dag overdag naar buiten ging Maar hield ermee op. Ik moet zeggen, ik heb mijn pasrd nog nooit zo zen em relaxt en vrolijk gezien! Staat jouw paard allern of komt er nog een paard of paardjes bij? En sterkte met je verdere herstel! Goede vooruitzichten?

Ze staat met met een ander paard :j Ook de buren hebben paarden en andere mensen in de straat, dus overal waar je kijkt kun je paarden zien staan.

Qua vooruitzichten blijft het onzeker. Dat zal de tijd moeten uitwijzen, dus ik doe mn best om mn leven in te richten op wat ik nu kan.

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:21

Wat een fijne plek! Mijn paard staat ook op een super plaats, maar van dit kan ik enkel maar dromen. Hopelijk vind ik ooit ook het perfecte huisje waar hij ook kan staan :D Het lijkt me heerlijk om op dagen dat je eigenlijk te moe bent om buiten te gaan gewoon de deur kan uitstappen om een knuffel te gaan geven. Geniet er van! :D

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:28

Wat fijn dat je je paard nu dichtbij aan huis hebt, het gevoel van een eigen paard echt tot bloei komt. Ook mijn paardjes heb ik sinds 2 jaar in eigen beheer das echt genieten. De momentjes samen zijn in alle facetten van seizoenen met al hen moois.

Geniet er goed van, heel veel beterschap met je herstel qua gezondheid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:34

Je hebt nu gewoon het grote voordeel dat je je paardenmomenten kunt plannen op het moment waarop je je goed voelt. En daar profiteert Stippie ook van. En wat is er nu mooier voor een paard dan lekker je gang gaan, vriendjes in de buurt, heerlijk grazen en rusten wanneer je zelf wil. Niks mis mee hoor, geniet er van. En zijn er wel mensen die negatief gaan reageren :o? hun paarden hebben dan dikke pech, vind ik!!