allereerst wil ik zeggen: de eigenaar van de pony weet dit! ik heb er over met haar. maar ik zou gewoon graag willen weten wat het zou kunnen zijn en wat jullie ervan vinden zoals eerder vermeld.
dit gaat om mijn verzorgpony, een welsh x arabier ruin van 26 jaar oud.
deze pony heeft al meerdere keren problemen gehad met zijn rug, zoals toen hij jong was; hij steigerde bij het aansingelen en klapte achterover op zijn rug.
maar dat is verholpen, en ik kan lopend aansingelen. dit doe ik ook.
vandaag was het anders dan normaal, en hij doet de laatste tijd ook al een beetje anders. hij loopt lusteloos achter me aan, en sjokt door de bak.dit waarschijnlijk omdat ik altijd erg relaxed rijd.
dit snap ik echter niet.
zo ken ik hem niet. hij heeft een tijdje stilgestaan, en nu moet ik het rijden weer opbouwen, maar dit is apart. vandaag was het echt raak: ik haalde hem uit het weiland en hij deed zijn hoofd helemaal omhoog en was erg onrustig, ook ging hij uit het niets rollen, recht voor mijn neus, alsof hij niet mee wou. na lang gepoetst te hebben wou ik gaan opzadelen, hij deed het bit niet in en deed raar toen ik het zadel op deed.
na lang het bit in zijn mond te doen -wat hij uiteindelijk wel deed met mijn vingers in zijn mondhoeken wat anders echt NOOIT gebeurd, want hij doet altijd netjes zijn mond voor me open- wist ik dat er iets mis was; dit kon gewoon niet.
er was vrij veel wind, dus ik dacht dat het daar aan zou liggen, want zo deed hij nooit. hij houd niet van wind, dus het kon daar wel aan liggen, dat hij weigerde omdat hij niet door de wind wou lopen.
oke, dacht ik bij mezelf, dus ik zadelde hem weer af, om het later die dag nog een keertje te proberen.
het zonnetje brak later die dag door en het waaide niet meer zo erg: heerlijk weer om even te gaan rijden! uit de wei halen ging prima, dus ik had er weer veel zin in.
er kwam ook nog een vriendin op stal dus dan zouden we even samen rijden.
ik ging opzadelen, hij wou niet stoppen met lopen -hij is gewend om te gaan lopen als ik ga aansingelen- maar ik zat niet aan de singel.
hij wou echt niet stil staan. ik werd wel een beetje boos, maar hij wou echt niet stoppen...
toen hield mijn vriendin hem even vast, en wat er toen gebeurde...
ik kreeg geneens de kans om zijn singel te pakken en hij kwam bijna omhoog...
oh bokkers, dat heeft hij nog nooit gedaan!!
ik was echt verdrietig, en kon niks anders denken dan: wat is er met hem aan de hand? wat is er met hem aan de hand?
ik besloot om maar even zonder zadel te gaan rijden, om te voelen hoe hij liep...
hij sleept zijn rechter achterbeen mee, en hij begint ook mager te worden...
ik weet het niet meer
we moeten het opbouwen he? hij kan rijden makkelijk. dit kan ik zeggen want tot 3 maanden geleden was dit niet.
wat kan er zijn???
bedankt voor het lezen en ik hoor het graag...
groetjes sardientje