Magic brush?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lotje_elmo

Magic brush?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 17:40

Hoihoi,

Ik ben erover aan het denken om de magic brush te kopen.
Alleen zie ik overal verschillende meningen erover.
Ik rij op een heeeel vies paard. Ze houdt er gewoon van om heerlijk in de modder te rollen...

Zal ik ze kopen of niet?
En werken de borstels ook voor modder?

Dankjewel!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:42

lotje_elmo schreef:
Hoihoi,

Ik ben erover aan het denken om de magic brush te kopen.
Alleen zie ik overal verschillende meningen erover.
Ik rij op een heeeel vies paard. Ze houdt er gewoon van om heerlijk in de modder te rollen...

Zal ik ze kopen of niet?
En werken de borstels ook voor modder?

Dankjewel!

Ik vind ze super werken met modder!
De borstels kunnen ook gewoon in de was dus super handig :)

Patt

Re: Magic brush?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:48

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:50

Ik vind ze super fijn. Vooral nu ze verharen :)).
Meestal gebruik ik niet eens andere borstels meer :P.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:51

Doen! Het zijn echt fantastische borstels, vooral voor witte en vieze paarden. Bij modder werkt het echt perfect, bij verharing ook! Ik heb er zelf een van een vriendin gekregen voor het een week verzorgen van haar paard. Nou, ik ben er echt heel blij mee!

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:47

Ik vind ze werkelijk te verschrikkelijk voor woorden :r ze lopen constant vol na een paar keer borstelen, de tanden gaan uit elkaar staan, en ik vind ze scherp.... De haren zijn er bijna niet uit te krijgen... In 1 woord vreselijk :r

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:52

Geweldige borstels! ik heb ze sinds eergisteren maar kan me nu al niet meer indenken die borstel niet te hebben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:56

Ik heb laatste de echte besteld en ze meteen na ontvangst weer teruggestuurd: best leuk voor mensen met een paard met een dikke huid en ondoordringbare vacht, maar als de vacht van de paard maar iets dunner/de huid maar iets gevoeliger is dat zijn die haartjes echt messcherp. Ik streek er zonder alteveel druk mee over mijn arm en had een paar uur later nog steeds de krassen zitten.

Wat mij bovendien erg tegenviel was dat overal wordt aangegeven dat er 3 borstels in zitten, elk voor een ander deel van het paard (lijf, benen enz). Dat is dus niet zo; de dier borstels zijn alledrie precies hetzelfde alleen het kleurtje is anders waardoor je zelf beter kunt 'onthouden' welke borstel je waarvoor wilde gebruiken... Beetje sneu voor zo'n dure borstelset.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:57

Ik had er 3 gekregen bij een deken van Agradi. Ik vind ze eigenlijk wel heel fijn. Gebruik momenteel een zweetmes en deze brushes voor de wintervacht. Zeker een leuke toevoeging aan je poetskist :j

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 05:07

Onmisbaar in mijn Poetskist! Maar dan wel ee namaak van epplejeck want die is minder scherp en goedkoper

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:13

Ik vind ze fijn, maar niet op mijn fjord met dikke vacht, dan zit ie snel vol en er komt dan lang niet zoveel haar uit als met een zweetmes of rosborstel. Op mn andere pony is hij wel erg fijn! Zij heeft een korte vacht en als ze eens een keer in de modder heeft gerollen krijg je het er zo af!

Met 3 borstels bedoelen ze denk ik dat 1 magic brush 3 functies bevat. Zo is de achterkant namelijk een soort zweetmes. De 3 verschillende kleuren vind ik erg handig, zo kan je ze makkelijk uit elkaar houden. Ik heb 1 voor manegepaarden en 1 voor de fjord, de derde ligt als reserve in mijn kast.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:20

Die drie functies is idd de kleur zodat je de ene voor de hoeven oid gebruikt, de ander voor het lichaam en weer de andere voor de benen oid. Ik heb 1 mepper van epplejeck en voor mijn schimmel met gevoelige huid is dit prima te doen! Goeie vlek verwijderaars :D

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:23

Ik heb ze ook besteld, toen ik ze binnenkreeg heb ik erg gelachen. Ze zien er mega goedkoop en flut uit, lijken op borstels die ik 25 jaar geleden al had. :+ :Y)

Maar voor opgedroogde zweetplekken en moddervlekken doen ze het wel fijn.

Vraag me wel af hoe lang de levensduur zal zijn, want de "tandjes" gaan al snel ombuigen.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:33

Ik vindt de magic brush veel handiger dan een rosborstel. Mijn magic brushes heb ik al 3 jaar en ja de 'haren' buigen maar ze verliezen niet de werking.

Roos1610

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:40

Ik ben helemaal weg van mijn magic brush! Ik gebruik bijna geen andere borstels meer. :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:44

Roos1610 schreef:
Ik ben helemaal weg van mijn magic brush! Ik gebruik bijna geen andere borstels meer. :+

Ik buiten deze verharing om ook niet, nu laten ze net teveel lang haar los om goed te kunnen borstelen met die dingen. Ik heb een kleine nepperd van de Kramer, nu een jaar intensief gebruikt en een nieuwe besteld.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:47

Op mijn fjord en mini's kan ik ze gebruiken maar niet op mijn merrie, heeft een dunne huid / weinig vacht, ze vind het heel onprettig. De borstels schrapen echt langs de huid, dan krijg je ook juist het effect dat ze een vettere huid krijgen vind ik zelf.

Gewoon eens zo nepper bij agradi bestellen en proberen zou ik zeggen..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:58

Ze zijn multi functioneel .
Hoeven schoonmaken met water en borstel .
Paard gewoon borstelen , als shampoo borstel .
En bovendien ideaal als waterbak reinig borstel en zo voorts ...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:00

Ik vind ze héél fijn tijdens de verhaarperiode.
Paardlief vindt ze iets te scherp op hals en buik, maar rug en kont kan ze zeker waarderen :)

Ik gebruik ze dus enkel in de winter, en verhaarperiode, maar dan zijn het onze beste vriendjes :D

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:07

Mijn pony is een varken en voor opgedroogde rolplekken met zand zijn ze echt perfect. Nu met verharen zitten ze idd snel vol. Gebruik hem dus vooral s winters. Zomers gebruik ik hen eigenlijk nooit.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:09

Gladijs schreef:
Ik vind ze werkelijk te verschrikkelijk voor woorden :r ze lopen constant vol na een paar keer borstelen, de tanden gaan uit elkaar staan, en ik vind ze scherp.... De haren zijn er bijna niet uit te krijgen... In 1 woord vreselijk :r

Helemaal mee eens! :D

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:36

Ik heb ze ook net gekocht, maar nog niet kunnen uitproberen. Ze zouden ook goed werken om haren te verwijderen van dekens en pads. Ben benieuwd :)

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:44

Niet gebruiken op je pads en dekjes hoor!! :n de tandjes zijn zo scherp, je beschadigd de stof er mee!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:07

Super fijn!
Wel na elke keer borstelen uitkloppen op de grond en dan eventueel over stralies halen. Krijg je alle haren er makkelijk uit. Ik heb paarden met dikke vacht, dus ze zijn niet te scherp, mochten ze te scherp zijn kan je ze licht schuren, dan gaan de puntjes eraf.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:11

chimello schreef:
Ik had er 3 gekregen bij een deken van Agradi. Ik vind ze eigenlijk wel heel fijn. Gebruik momenteel een zweetmes en deze brushes voor de wintervacht. Zeker een leuke toevoeging aan je poetskist :j

Same here, gratis gekregen maar ik weet niet of ik er Eur 15 voor over zou hebben. Ik zou het eerst zelf met een nepvatiant proberen. Bevalt het niet dan heeft het niet al te veel gekost.