Onze eerste wedstrijd van het seizoen!
Hoge verwachtingen want we gingen weer een niveau hoger deze keer.
En dat hebben mijn beide paarden prachtig waargemaakt, vind ik zelf!
Ik startte Elja, de vos, in de T3. Een toltproef waarbij je verschillende snelheden laat zien in tolt.
Prudur startte ik in de T4, ook een toltproef, maar hierbij draait het vooral om het onderdeel waarbij je tolt op de volledig losse teugel laat zien.
Hem startte ik ook in de V2, een viergangenproef met stap, draf, galop en 2 snelheden tolt. We hebben eeuwig moeite met stap en draf maar ik was toch best tevreden!
Elja is een beetje en gekke merrie. Heel fijn om te rijden en altijd over-ijverig. Maar dat slaat soms een beetje door naar de verkeerde kant en dan gaat ze gewoon graag veeeel te hard! Tijdens de proeven kon ik haar deze keer wel echt vrij stabiel houden zonder al te veel moeite, dus dat vond ik erg fijn! Bij het snelle-tolt-onderdeel schoot ze helaas door naar galop, waardoor we eindigden op een 5,10 in de T3 en een 9e plaats.
Prudur is daarentegen meer het flegmatieke type. Zal nooit sneller gaan dan dat hij moet.
Moeite doen? Wat is dat?
In de T4 ging hij helaas wat galoprolletjes maken in tolt op vrije teugel, en toen er ook nog iemand te dicht op ons kwam rijden ging hij ook mee in galop. Na wat 6'en dus helaas 4,5'en voor dit onderdeel en een eindscore van 5,40. Niet de verhoopte 6 maar volgende keer beter!
Elja tolt lekker door

Losse teugel met Prudur

Versnellen in tolt... Doet ze altijd heeel goed en heeeel graag! Aan mijn gezicht te zien wel iets te enthousiast deze keer

Ruim issie wel
Dit deel was een 6 waard volgens de jury.

Galop kunnen we ook nog steeds. Goed voor 6,5

Snelle tolt:

Lintje voor de 3e plaats!
En van Prudur wordt ik steeds meer fan (ben niet zo van de flegmatieke typjes
ik vraag me alleen af of op de korte rug van een IJslander een langer zadel zou passen.