Ik ben mentaal helemaal kapot omdat ik al een lange tijd met iets in mijn hoofd zit.
Ik heb nu 4 maand mijn eigen paardje. Een dominante, sterke 6 jarige merrie.
Ik heb al heel veel geld in haar gestoken, zo hebben we ontdekt dat ze scheve heupen heeft en heb ik dit moeten laten verzorgen. En ook door haar karakter heb ik al verschillende lesgevers moeten contacteren om les te nemen. Cessie is een heel dominante zelfzekere merrie en de laatste tijd gaat het van kwaad naar erger. Ze is het niet gewoon dat je ze op haar plaats zette, maar omdat ik dat nu wel doe vind ze dat niet leuk. Ze steigert recht voor mijn neus... Dit was in de eerste 2 maand en dat heeft mij zodanig gekraakt dat ik nu echt totaal niks meer van vertrouwen heb in haar. Ik heb er geen plezier meer in...
Ik probeer zoveel mogelijk uit te stellen om bij haar langs te gaan, en als ik ga wordt het alleen maar erger... Cessie voelt zelf ook dat het niet meer goed gaat dus wordt alles nog erger.
Het klikt gewoon niet, en het moet een hobby blijven...
Moet ik ze nu wegdoen of niet? De vraag die mij al weken bezighoud, want ondanks al die tegenslagen vind ik dat niet zo simpel te bepalen

Groetjes
) maar je moet erdoor. Dat steigeren etc... zou je kunnen zien als een vorm van testen en hoger in rang komen te staan, je domineren, geen respect. Dat alles is op te lossen vanop de grond in elk geval, en niet vanuit het zadel.
Of bij iemand in training zetten bijv als je het geld daar voor over hebt.
...