ouders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MCharlotte

ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 22:12

HELPPP!! ik zit met een probleem. mijn ouders zien het zitten voor een huur pony/paard te nemen ik heb ook al een pony in gedachte maar mijn ouders vinden het iets te ver rijden. :( Heeft iemand een idee?? fiets enzo is even geen opzie ook carpoolen en het openbaar vervoer is geen optie ik zoek dus gewoon overtuig tips.... _/-\o_

mingming

Re: ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:13

Nouja, je ouders moeten dan elke keer heen en weer rijden voor je. Dus als zij het te ver vinden, is het misschien niet zo'n goed idee. Kan je niet beter even verder zoeken naar een paardje dichtbij?

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:14

Hoe ver weg is het?

MCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 22:14

11.5 kilometer.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:14

Tja, als jou ouders moten rijden en zij willen het niet; dan houdt het op.
Besef wel dat het veel geld en tijd kost om jou meerdere keren per week te brengen en te halen.
Snap best dat ze daar tegenop zien.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:16

Dat is best ver weg hoor... Als je ouders je steeds heen en weer moeten brengen dan snap ik dat ze liever een hebben die dichterbij staat. Kost aardig wat bezine (en tijd) ;)

MCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 22:16

Neen, mijn mama zitten het zitten om naar daar te rijden ,maar zij is niet altijd thuis waardoor mijn papa ook zou moeten rijden. En hij zit nog met twijfels.
Laatst bijgewerkt door MCharlotte op 25-03-16 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:16

MCharlotte schreef:
11.5 kilometer.

Als ze je brengen, wachten en weer mee terug nemen is dat 23 km (en veel tijd) per keer.
23 km rijden is 3-3,50E
Als ze je brengen en later weer ophalen; is dat 46 km (=6,50)

Dus per maand een heel bedrag.

MCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 22:19

Ja, maar dat geld is geen probleem. Het is dat ze de tijd van het voeren en halen liever in iets anders steken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:21

Dat snap ik ook heel best.
Het kost ook veel tijd en dat meerdere keren per week.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:22

MCharlotte schreef:
11.5 kilometer.

Eh - er zijn natuurlijk rampen zoals gebroken benen - maar oma Janneke fietst dit dagelijks naar stal.
Qua afstand is dit dus geen belemmering.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:26

Je weet niet waar TS heen moet fietsen en niet elke ouder ziet dat zitten in bv de winter.
Mijn kinderen fietsen zelfs iets meer naar school, maar de eerste periode (sowieso winter) niet alleen (is allemaal donkere polder).

MCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 22:27

Ik ga ook met de fiets gaan de woensdag en vrijdag ,maar dan zou ik in de problemen komen zaterdag en zondag... want mijn broer gebruikt dezelfde fiets als mij want zijn fiets is gestolen aan het station waardoor hij de fiets gebruikt in het weekend.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:27

Janneke2 schreef:
MCharlotte schreef:
11.5 kilometer.

Eh - er zijn natuurlijk rampen zoals gebroken benen - maar oma Janneke fietst dit dagelijks naar stal.
Qua afstand is dit dus geen belemmering.
l

Leeftijd en onveilige wegen spelen vast ook een rol..

MCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 22:28

Het word ook donker en glad in de winter waardoor mijn ouders me ook niet zouden laten gaan met de fiets.

MCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 22:29

inderdaad.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:30

MCharlotte schreef:
Ik ga ook met de fiets gaan de woensdag en vrijdag ,maar dan zou ik in de problemen komen zaterdag en zondag... want mijn broer gebruikt dezelfde fiets als mij want zijn fiets is gestolen aan het station waardoor hij de fiets gebruikt in het weekend.

Je zegt eerst geld maakt niks uit als je €6,50 moet betalen per keer dat je er heen gaat aan benzine maar je kunt dus geen fiets kopen die letterlijk vanaf €10,- op marktplaats staan.. Ik snap het hier niet meer helemaal

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:32

Ik heb ook pony's verzorgd die zo ver stonden. Mijn vader heeft me toen een tijd lang gebracht 2x per week, en toen het zomer werd ben ik zelf gaan fietsen (maar nooit in het donker of met extreme weersomstandigheden).
Is het niet een idee voor je ouders dat ze jou wegbrengen combineren met iets anders wat buiten de deur is zoals boodschappen doen oid? Dat heeft mijn vader toendertijd gedaan.
Ik weet niet langs wat voor wegen je moet, maar 11,5 km valt best mee om te fietsen als je er eenmaal gewend aan bent en als je maar 2 of 3 keer per week gaat. Als je vaker per week wilt gaan raad ik je toch echt aan om een pony te zoeken die dichterbij staat.

MCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 22:33

L0veMyHorse schreef:
MCharlotte schreef:

Je zegt eerst geld maakt niks uit als je €6,50 moet betalen per keer dat je er heen gaat aan benzine maar je kunt dus geen fiets kopen die letterlijk vanaf €10,- op marktplaats staan.. Ik snap het hier niet meer helemaal

inderdaad is snap je wel maar het feit is dat mijn ouders geen fietsen meer wilen kopen tegenwoordig kan ik er geen maand een houden of hij word gestolen ookal staat deze opslot.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:34

Misschien dan eens investeren in een goed slot?

MCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 22:35

jolijn2001 schreef:
Ik heb ook pony's verzorgd die zo ver stonden. Mijn vader heeft me toen een tijd lang gebracht 2x per week, en toen het zomer werd ben ik zelf gaan fietsen (maar nooit in het donker of met extreme weersomstandigheden).
Is het niet een idee voor je ouders dat ze jou wegbrengen combineren met iets anders wat buiten de deur is zoals boodschappen doen oid? Dat heeft mijn vader toendertijd gedaan.
Ik weet niet langs wat voor wegen je moet, maar 11,5 km valt best mee om te fietsen als je er eenmaal gewend aan bent en als je maar 2 of 3 keer per week gaat. Als je vaker per week wilt gaan raad ik je toch echt aan om een pony te zoeken die dichterbij staat.

bedankt voor de tip ik ga het zeker voorstelen en ik denk dat dit wel gaat helpen.

MCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 22:35

jolijn2001 schreef:
Misschien dan eens investeren in een goed slot?

ja messchien wel :/

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:36

MCharlotte schreef:
Het word ook donker en glad in de winter waardoor mijn ouders me ook niet zouden laten gaan met de fiets.

Donker?
In Nederland wordt het zelden echt donker. En met een fiets bedoel ik geen wrak, maar een ordentelijk ding met een goede lamp. (Die niet de tegenliggers verblindt, maar de weg verlicht.)
En een weg die je vanaf het voorjaar dagelijks fiets, ken je in de winter.

Glad?
Ik heb nogal veel vertrouwen opgedaan in de strooi- en veegploegen. Verder is het niet dagelijks glad, maar als de ochtendmist etc ontdooid is, is het misschien twee dagen dit jaar glad geweest.

Uiteraard bestaaner onveilige wegen: in NL liggen gelukkig vrijwel overal redelijk veilige wegen / vrije fietspaden een klein beetje verderop.

Dus nee - fietsen kan best.
(Gesteld, dat je benul van fietsen hebt, een verstokte automobilist snapt er niets van.)

P.S.: stations zijn berucht mbt fietsendiefstal. Maar laat je broer zelf zijn les hier uit trekken!
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 25-03-16 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 22:37

Janneke2 schreef:
MCharlotte schreef:

Donker?
In Nederland wordt het zelden echt donker. En met een fiets bedoel ik geen wrak, maar een ordentelijk ding met een goede lamp. (Die niet de tegenliggers verblindt, maar de weg verlicht.)
En een weg die je vanaf het voorjaar dagelijks fiets, ken je in de winter.

Glad?
Ik heb nogal veel vertrouwen opgedaan in de strooi- en veegploegen. Verder is het niet dagelijks glad, maar als de ochtendmist etc ontdooid is, is het misschien twee dagen dit jaar glad geweest.

Uiteraard bestaaner onveilige wegen: in NL liggen gelukkig vrijwel overal redelijk veilige wegen / vrije fietspaden een klein beetje verderop.

Dus nee - fietsen kan best.
(Gesteld, dat je benul van fietsen hebt, een verstokte automobilist snapt er niets van.)

ik woon in Belgie

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:38

MCharlotte schreef:
jolijn2001 schreef:

bedankt voor de tip ik ga het zeker voorstelen en ik denk dat dit wel gaat helpen.

Graag gedaan. Zit je trouwens in de eerste? Want dan is het misschien ook slim om te bedenken hoe groot de afstand van school naar pony is, het is erg gunstig als je vanuit school kunt gaan. Het scheelt mij nu zeker 8 km per dag als ik vanuit school ga :j zo kan ik ook vrijwel elke dag gaan