Ppc

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Welke maat halster (je mag stemmen en of reageren)

Shet
18 (85%)
Pony
2 (9%)
Cob
1 (4%)

Totaal aantal stemmen: 21

Mayra9148

Ppc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 20:47

Haii iedereen ik had een vraagje want ik ga wss deze meivakantie naar Ponyparkcity ik ben nu zelf 11 jaar met de lengte van 1.53 en zit al zo een 3 jaar op paardrijden maar zoals ik zij ik ga dus naar ppc maar als ik daar ben mag ik de 1e dag wss geen paard om mee te lopen of rijden dus dan zou ik al een halster willen kopen, alleen het probleem is ik weet niet welke maat want moet ik nou maat shet, maat pony of maat cob want wie weet krijg ik een looppony en wie weet een grote rijpony want ik weet niet of je het aan mag geven want de laatste keer dat ik daar was was in 2014 en volgensmij kreeg je toen gewoon een.

Ik zie graag jullie stem of resctie
Hoop dat jullie me kunnen helpen
XxX Mayra /3

esmeeeh

Re: Ppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:59

het lijkt mij dat je daar een halster bij de pony krijgt? ik zou geen halster alleen voor dat park kopen. en anders zal ik maat pony doen wat je met zon schuifding kan verstellen. Deze past de meeste pony's wel

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 21:07

xx_essi_xx schreef:
het lijkt mij dat je daar een halster bij de pony krijgt? ik zou geen halster alleen voor dat park kopen. en anders zal ik maat pony doen wat je met zon schuifding kan verstellen. Deze past de meeste pony's wel

Ja je krijgt daar ook een halster maar er is in mijn buurt geen paarden winkel en ik wil daar een halster kopen om hem na ppc naar huis te nemen en een fijne herinnering heb en omdat ik het fijn vind om een halster te hebben gwn ja voorderest heb ik niks van echt paarden zelf behalve rijspul dat ligt beneden wat ik maar 1x in de week 1 uur zie en draag en 2 posters ja dan is t gewoon fijn om iets in je handen te kunnen houden en het is zbz een fijn gevoel om een eigen halster te hebben, en bedankt /3 :D

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:56

De meeste pony's in ppc passen maat shet wel, alleen de echt kleine en de pony's met brede hoofden passen er niet in :) een verstelbaar Shetlander halster (dus ook verstelbare neusriem! De neusriem zit vaak te los als deze niet verstelbaar is) zal over het algemeen wel passen :j Je krijgt in ppc inderdaad ook een halster, maar je kan het touw van deze halsters er niet af halen. Ook zit er een klein touwtje aan waar de ouders de pony's vast aan horen te houden die de hele tijd heen en weer slingert als je er niks mee doet, geen fijne halsters, dus ik zou inderdaad lekker een eigen halster meenemen :D

We hebben ook een kletstopic van ppc :D (al is het er op het moment niet erg actief :') ) [JHK] PonyparkCity kletstopic!

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 19:51

Klopt ze zijn vanaf 75 CM tot 1.20 en er zijn 2 die zijn 1.40 ofz

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 19:52

Wonderstruck schreef:
De meeste pony's in ppc passen maat shet wel, alleen de echt kleine en de pony's met brede hoofden passen er niet in :) een verstelbaar Shetlander halster (dus ook verstelbare neusriem! De neusriem zit vaak te los als deze niet verstelbaar is) zal over het algemeen wel passen :j Je krijgt in ppc inderdaad ook een halster, maar je kan het touw van deze halsters er niet af halen. Ook zit er een klein touwtje aan waar de ouders de pony's vast aan horen te houden die de hele tijd heen en weer slingert als je er niks mee doet, geen fijne halsters, dus ik zou inderdaad lekker een eigen halster meenemen :D

We hebben ook een kletstopic van ppc :D (al is het er op het moment niet erg actief :') ) [JHK] PonyparkCity kletstopic!

Ja daar zal ik zo ook kijken, maar wat als er geen verstelbare halsters zijn , dan gwn shet nemen?

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:22

Dan zou ik inderdaad shet nemen :j
Er zijn trouwens geen pony's van 1.40 hoor ;) de grootste pony zal zo rond de 1.25 zijn denk ik :) er zijn een paar welsh pony's, en dit jaar zullen daar nog een paar van bij komen, deze zijn vrij "groot". :)

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 20:27

Wonderstruck schreef:
Er zijn trouwens geen pony's van 1.40 hoor ;) de grootste pony zal zo rond de 1.25 zijn denk ik :) er zijn een paar welsh pony's, en dit jaar zullen daar nog een paar van bij komen, deze zijn vrij "groot". :)

Jaa dankjeh, oohh ik had filmpjes gezien van Balou en Maxime ( de 2 nieuwe welsjes) ze leken wel groot maar ik ben niet zo goed in inschatten ik weet niet echt hoeveel 1 meter is XD dus tja maar 1.40 zal het idd niet zijn want halfingers zijn 1.40 en dat is een beetje groot :P ja idd zal iets van 1.25 ofz zijn.En thnx voor zeggen van de maat :)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:39

Mayra9148 schreef:
Wonderstruck schreef:

Jaa dankjeh, oohh ik had filmpjes gezien van Balou en Maxime ( de 2 nieuwe welsjes) ze leken wel groot maar ik ben niet zo goed in inschatten ik weet niet echt hoeveel 1 meter is XD dus tja maar 1.40 zal het idd niet zijn want halfingers zijn 1.40 en dat is een beetje groot :P ja idd zal iets van 1.25 ofz zijn.En thnx voor zeggen van de maat :)

als je heel veel geluk hebt krijg je een pony boven de 1.10 maar dan moet je wel heel vvroeg erheen gaan!! want als je daar om 12 uur aankomt heb je een bijtende pony van 80 cm :')

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:48

Voor de grootste pony's moet je er meestal inderdaad vroeg zijn :P maar er zijn ook heel veel lieve pony's van ongeveer 1.10m :) en anders kan het ook nog heel leuk zijn met kleine looppony's :D er zal altijd wel een pony zijn die je leuk vindt :D

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 21:04

Citaat:
als je heel veel geluk hebt krijg je een pony boven de 1.10 maar dan moet je wel heel vvroeg erheen gaan!! want als je daar om 12 uur aankomt heb je een bijtende pony van 80 cm :')

Jupp je mag der om 8 uur pas staan maar om 10 uur mag je pas een pony dus gwn om half 10 der staan ofz?

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 21:05

Wonderstruck schreef:
Voor de grootste pony's moet je er meestal inderdaad vroeg zijn :P maar er zijn ook heel veel lieve pony's van ongeveer 1.10m :) en anders kan het ook nog heel leuk zijn met kleine looppony's :D er zal altijd wel een pony zijn die je leuk vindt :D

Awwhh bij lp's denk ik aan knuffel poowns :) Ja je mag der vanaf 8 uur minimaal staan en om 10 uur krijg je pas je pony dus denk dat ik der rond half 10 kan staan ofz?

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:10

Ga je een weekend/week/midweek? Bij een week en een weekend krijg je je pony pas om 2 uur (vrijdag), bij een midweek (maandag) officieel ook, maar met een extra ponykaart kan je om 10 uur ook al een pony halen :)

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 21:20

Wonderstruck schreef:
Ga je een weekend/week/midweek? Bij een week en een weekend krijg je je pony pas om 2 uur (vrijdag), bij een midweek (maandag) officieel ook, maar met een extra ponykaart kan je om 10 uur ook al een pony halen :)

Euuuhhh ik ga ( vgm) in de mei vakantie 2e week een midweekje want me ma vond een weekend ook niks dan heb je bijna geen pony en bij midweek had ik 3 pony's gehad (waarvan 1 2x omdat dat zo een lieverd was en niet beroemd)Dit had ik gehad in 2014

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 22:03

Is er trouwens nog iemand anders die dan gaat ( ik weet niet ZEKER of ik ga 80% wel :P)

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:00

Bij een week of weekend heb je meestal wel meer kans op een leuke pony als je er op tijd bent, want bij een midweek zijn de meeste pony's gereserveerd door de mensen die er een weekend waren en de rest van de week nog blijven ;)
Ik ga dit jaar waarschijnlijk niet meer op vakantie naar ppc, maar ben er dan misschien wel een dagje :D

DaphnexxShy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:00

Je mag boven de 12 jaar nog rijden op een pony daar, er zijn zat kinderen van 16 die nog rijden (mits je niet te groot/zwaar bent) En het valt echt reuze mee.., ik vind het word dierenmishandelaar iets te overdreven. Er zijn zat kinderen die niet meer rijden, en alleen borstelen en lopen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:01

Veel plezier in PPC Mayra :) Zorg maar goed voor de pony die je toegewezen krijgt :)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:03

DaphnexxShy schreef:
Je mag boven de 12 jaar nog rijden op een pony daar, er zijn zat kinderen van 16 die nog rijden (mits je niet te groot/zwaar bent) En het valt echt reuze mee.., ik vind het word dierenmishandelaar iets te overdreven. Er zijn zat kinderen die niet meer rijden, en alleen borstelen en lopen.

wat? 16!!! dit is niet normaal meer, hoe meer mensen vertellen hoe erger het word. en het valt niet mee, toen ik er was was het een hell.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:04

nou, ik wil haar allleen voorbereiden dat het niet zo fijn kan zijn, ik houd heel veel van paarden en nee dan is het niet fijn als je ziet hoe ze misbruikt worden.

ik wens je veder ook heel veel succes hoor, maar zorg ervoor dat je ze niet misbruikt en rij ze niet te lang...

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:13

Ik zou maat shet nemen aangezien ook welsh pony's een smal hoofdje hebben :) Tenminste, mijn welshje van 1.15 paste maat shet met gemak. Je kan dan een halster kopen die ruim verstelbaar is!
Veel plezier als je heen gaat!

DaphnexxShy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:15

anemoonlena schreef:
DaphnexxShy schreef:

wat? 16!!! dit is niet normaal meer, hoe meer mensen vertellen hoe erger het word. en het valt niet mee, toen ik er was was het een hell.

Ik ga niet verder met je in discussie :) ik heb andere ervaringen gehad in ppc, er zijn zat mensen die hun pony lekker vertroetelen en verzorgen.

Heel veel plezier Mayra! Voor de maat van je halster zou ik voor een pony of shetlander maatje gaan ;) Ik zelf heb een pony maatje, en die past op de meeste ponys.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:18

Er is een algemeen kletstopic over ppc. Daarbij vraagt ze hier welke maat halster ze moet kopen. Ze vraagt niet wat er allemaal slecht is aan ppc!

Als je een halster wil kopen in ppc mag je in het winkeltje okk vragen of je eerst even op je pony mag passen! Houd er wel rekening mee dat het daar allemaal heel erg duur is!

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 20:06

liliekska schreef:
Er is een algemeen kletstopic over ppc. Daarbij vraagt ze hier welke maat halster ze moet kopen. Ze vraagt niet wat er allemaal slecht is aan ppc!

Als je een halster wil kopen in ppc mag je in het winkeltje okk vragen of je eerst even op je pony mag passen! Houd er wel rekening mee dat het daar allemaal heel erg duur is!

Hoe duur?

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 20:08

Citaat:
Heel veel plezier Mayra! Voor de maat van je halster zou ik voor een pony of shetlander maatje gaan ;) Ik zelf heb een pony maatje, en die past op de meeste ponys.

Dankjewel :) /3 <3