Vandaag heb ik het geluk gehad om een fantastisch nieuw paardje te kunnen aankopen.
Na jaren paard gereden te hebben, heb ik de overstap gemaakt naar de Amerikaanse Miniatuurpaarden. Ze leken mij in eerste instantie leuk gezelschap voor onze sportpaarden, maar ze bleken al snel meer dan gezelschap te zijn.
Na een paar jaren showen leerde ik de ASPC kennen, de Amerikaanse Shetlandpony. In Europa lopen ondertussen een aantal prachtexemplaren rond van dit ras en sinds vandaag mag ik mij trotse eigenaar noemen van zo'n kanjer.
Meet "Caldwell's This Joker is Wild" - Joker voor de vrienden

ASPC / AMHR - 37" - °2013 - meervoudig Grand Champion in het europese showcircuit 2015
Ik ga hem inschrijven bij het NMPRS.
Foto's van Liz McMillan

Foto's van Sandy Revard

Ik ben mij er uiteraard van bewust dat dit foto's zijn van Amerikaanse fotografen en dat er dus hier en daar wel een ( serieus ) "retoucheke" heeft plaatsgevonden
Zo ziet hij er vandaag uit, winterhaar, te dik en ongetraind ( en al eventjes geen hoefsmid gezien )

En dit was zijn verkoopsfilmpje vorig jaar:
Joker zal dit jaar ter dekking staan en ik hoop met hem nog naar de nakeuring van het NMPRS te gaan. De gewone keuring is helaas wat kort dag ( 2 april al ).
Omdat ik niet goed wist waar ik dit topic moest plaatsen, heb ik het bij ITP geplaatst, moest het verkeerd zijn, mijn excuses
Iedereen die de moeite heeft gedaan om de foto's te bekijken, hartelijk dank!

Alleen de paardjes die ook aangespannen aan het werk zijn, worden al eens een keertje vroeger in het jaar geschoren.
Vind ik veel leuker om te zien.. maar begrijp ook dat de showwereld anders is. Even mijn niet paardenliefhebber moeder erbij geroepen en die geloofde niet dat het dezelfde pony was. Wat een groot verschil zeg! Iig veel plezier met je nieuwe aanwinst het is een plaatje!