Zoals sommige van jullie misschien al weten, vanuit mijn andere berichtjes hier, ken ik niets van paarden en ben er bang van, maar toch mag onze dochter(11j) er nu wel mee beginnen van ons.
Ik doe mijn uiterste best om niet bang te zijn en lees hier veel mee (dank daarvoor!) en ben zelf ook al mee naar manage geweest en zelf op mijn eigen naar een andere gaan zien. Dus ik doe mijn best hoor.

Maar nu lees ik steeds over een verzorgpony/paard, dat is wel interessant vind ik, maar kun je dat ook doen zonder ervaring in het rijden? Onze dochter heeft nog maar net een eerste les gedaan, maar ze wilt (al jaaaaaren) zo graag meer met een pony/paard, is dan misschien een verzorgpony/paard zoeken een goed idee? Niet om mee te rijden hoor, maar om te mogen verzorgen en aandacht te geven. Ze wilt een band met het diertje opbouwen en dat gaat in de manege niet, want daar krijgen ze blijkbaar steeds een ander paard. Zo heeft ze na haar eerste les het paard ook niet mee naar de stal mogen brengen en werd het paardje ook niet geborsteld na de rit (beestje had natte haartjes waar het zadel had gezeten).
Ik ben een bange, bezorgde mama, maar zie zelf ook wel heel graag dieren (ook al geven sommige mij de kriebels).