Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jejeamber schreef:wij willen een dressuurpaard die af en toe een sprongentje kanwe willen afentoe wel wedstrijden gaan rijden
ras maakt niet veel uit sws wel een paard
Chasey schreef:Wat voor een paard ga je kopen? Kies je voor een sober ras of juist niet?
Wat wil je er mee doen?
Alleen recreatie of ook wedstrijden? Dat is allemaal afhankelijk van wat het je gaat kosten. Daar is eigenlijk niets van te zeggen van te voren. Is het een paard die vaker een tandarts nodig heeft, of niet.
Een paard die vaker een hoefsmid nodig heeft... etc.
Gezien je leeftijd zou ik sowieso voor vol pensionstal gaan.
Een eigen weide kopen, stallen bouwen en onderhouden kost klauwen met geld en erg veel tijd. En ik neem aan dat je nog moet gaan studeren.
De kosten weet je niet van te voren. Maar het kost veel geld. Het onderhouden, verzorging, medisch, tuig etc.
Jejeamber schreef:hooiiii,
ik mag een eigen paard kopensamen met een vriendin van mij.
wij willen graag weten wat hanndiger is een paard op een prive stal, een weide kopen een stal maken enz, of op een manege.
en wat ben je ong kwijt per maand en waar moet je op letten bij het kopen vaneen paard?
wij krijgen het paard in de zomervakantie.
Jentecats schreef:Jejeamber schreef:wij willen een dressuurpaard die af en toe een sprongentje kanwe willen afentoe wel wedstrijden gaan rijden
ras maakt niet veel uit sws wel een paard
samen een paard en allebei wedstrijden? nogmaals neem dan een paardje voor jezelf samen gaat echt niet werken..
edit: niet alleen door die wedstrijden niet samen aan beginnen, gewoon het hele princiepe..
anemoonlena schreef:als je niet weet war je op moet letten, geen ervaring hebt met pony's kopen, en niet weet hoeveel t allemaal kost, moet je eerst iemand inhuren die verstand heeft van paarden kopen enzo, bereken eerst alles, je bent denk ik per maand als je hoefsmit doet denk ik 600,- kwijt, per jaar ong 100.000 euro (zoiets) maar koop nooit zomaar een paard, neem altijd iemand mee die er verstand van heeft!
anemoonlena schreef:als je niet weet war je op moet letten, geen ervaring hebt met pony's kopen, en niet weet hoeveel t allemaal kost, moet je eerst iemand inhuren die verstand heeft van paarden kopen enzo, bereken eerst alles, je bent denk ik per maand als je hoefsmit doet denk ik 600,- kwijt, per jaar ong 100.000 euro (zoiets) maar koop nooit zomaar een paard, neem altijd iemand mee die er verstand van heeft!