Super trots!! 3e wedstrijd dresuur (bitloos)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zebra89

Super trots!! 3e wedstrijd dresuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 22:15

Heey allemaal

Storm (Fjord x Andalusier) en ik rijden bitloos zoals de meesten van jullie wel weten. We starten ook op wedstrijden. Vandaag een wedstrijd gehad en het begon allemaal erg rommelig. Allereerst was Storm gaan liggen in de drek (paddock paradise, 24/7 buiten is ideaal ;) maar niet met een schimmel als je op concours moet!) dus moest er vanochtend flink gepoetst worden en uiteindelijk zelfs een stukje van zn achterbeen gewassen (smeerbeer).

Op tijd vertrokken richting concours en alles ging voorspoedig. Bij het secretariaat gemeld en ze zeiden dat het ongeveer 10 min uitliep. Het was 12.55 uur en ik moest oorspronkelijk om 13.17 starten. Storm heeft geen super-conditie op dit moment (ik ben zwanger geweest en pak het rijden pas sinds paar maanden weer op en in combinatie met een modderige buitenbak kom ik niet vaker dan 2-3x per week aan rijden toe) dus wou ik niet té lang inrijden, dan is hij snel te moe. Dus met mn trainster overlegd: ongeveer 10 minuutjes loswerken en dan moet het goed zijn. Dus ik rond 13.00 uur naar de losrijbaan. Storm was inmiddels hyper de pieper want alle paarden om hem heen waren al ri losrijbak gegaan en hij was het enige paard nog bij de trailers. Hij begon te steigeren en liet even de andalusier in zichzelf boven komen ;)

Ik kom de losrijbak binnen, zegt de ringmeester. Ben jij ***? Dus ik zeg ja. Zegt ie: Dan mogen jullie na deze combinatie de ring in.... >;)

Dus ik was best wel verbaasd en eigenlijk ook beetje boos. Want het was nog geen tijd....Nee maar 'L.' die is nog niet klaar, dus jij start op haar tijd en zij op de jouwe....L. was dus een of andere omhoog gevallen dressuurmuts met een prachtig zwart dressuurpaard. Dus ik aangeven dat ik net de losrijbaan in kom met een stuiterbal van een paard en dat ik minstens 10 min wil losrijden...Nee je moet nu zei de ringmeester. Mijn derde wedstrijd dus weet ik veel (blijkbaar mag je weigeren en op je eigen tijd starten?)

Werd ik door de omroepinstallatie dus ook nog aangekondigd als die L....maar ik dus richting jury om te melden dat ik niet L ben maar N en dat ik eigenlijk pas over 17 minuten hoef....Jury was vet aardig en zei dat ik wel in de ring even mocht losrijden, als het niet langer als 5 minuten duurde. Dus dat was wel chill want de witte hekjes waren ook best spannend ;). MAar na 2 rondjes uitgestrekte stuiterbal draf en een rondje net iets te harde galop was het dan toch echt tijd voor mijn eerste proef...

Storm heeft zo hard gewerkt (en ik ook) maar het voelde echt niet goed omdat we gewoon niet geacclimatiseerd waren, er veel spanning was bij Storm(nog van de trailerrit en bij de trailer opzadelen). Daarna de tweede proef...die moest ik dus ineens op mijn eigen tijd starten waardoor ik dus 45 minuten niks stond te doen _O-
Besloten om maar ff af te stijgen (na kort uitstappen) en Storm 10 minuten voor de volgende proef goed los te rijden. Zo gezegd zo gedaan en echt de fijnste proef gereden!!

Dus toch maar even naar de prijsuitreiking had ik besloten, just in case...zit ik bij de prijsuitreiking:
"We gaan eerst de prijsuitreiking doen van de eerste B proeven en daarna van de tweede". Dus toen ik de 6e, 5e en 4e plaats niet was was ik inmiddels mn aandacht verloren en zat te kijken naar de combinatie die in de ring reed (L2) Hoor ik ineens iemand zeggen, dat ben jij toch?? Dus ik verbaasd :x uhhh wat ben ik toch?
"Ja! Je bent derde!!"

Dus ik ook nog hardop zeggen, dat kan niet...de eerste proef?? Die ging echt super slecht?!!! waarop de organisatie grinnikt en zegt, blijkbaar niet
*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* Dus een derde prijs in mijn eerste proef *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Maar toen besefte ik me ineens....als ik bij de eerste een prijs heb, zou ik bij de 2e proef ook een goede kans maken...Daar waren minder deelnemers dus ook minder prijzen. Maar ook hier had ik een prijs te pakken. 3e plek!!!

Dus 2x met een derde plek naar huis met 191 en 194 punten!!!!! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* Ik ben zo verbaasd, blij, trots en heel veel meer!!!!!

Even een paar foto's delen met jullie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:21

Wat leuk om hem te zien!
Ik heb hem als veulentje gezien en vond hem zo leuk!!
Mijn merrie stond toen bij dezelfde hengstenhouder als zijn moeder.

zebra89

Re: Super trots!! 3e wedstrijd dresuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 22:22

Oh echt? Weet jij de naam van zijn moeder??
Ik probeer een cruzado papier aan te vragen maar heb een dekbewijs nodig van de merrie daarvoor

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:26

Ik heb zelfs nog een foto van hem!

Afbeelding

PB Cyrina anders eens, zij heeft zijn vader gehad (is helaas overleden).
misschien kan zij je verder helpen.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:27

Oh maar dat ziet er heel netjes uit. Gefeliciteerd!!! En top natuurlijk, bitloos. Wat voor een hoofdstel heb je?

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:31

Fjord x Andalusier.. wat een leuk beestje is daar uit gekomen!

Gefeliciteerd met je punten :)

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:40

Wow die kruising was ik nog niet eerder tegen gekomen volgens mij maar wat een onwijs leuk paardje! Ziet er ook heel goed uit dus welverdiende 3e plek! Mooi hoofdstel ook trouwens ;-)

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 22:42

@evelien een kaakgekruisde merkloze. Reed eerder met FRA (Indy uit mn hoofd) maar die vond ik niet fijn zitten (cob was te krap en full veel te groot)

@marjolein thanks

@kelly heb idd al contact gehad met cyrina, via haar ook wel een naam vd fokker (en die foto) cute he!!!!! Maar krijg de fokker nog niet aan de veren...

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:42

Supergoed gedaan vanmiddag. En ja...hij is gewoon een supergaaf paard. Jammer dat z'n vader overleden is. Moet A. een andere combi gaan uitzoeken voor over een paar jaar ;)

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 22:50

Moet A. een andere combi gaan uitzoeken voor over een paar jaar ;)

Hoe bedoel je? Ik snap hem niet helemaal :) Blond :)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:05

Wat knap van jullie!!! En wat leuk om te zien!!

Als je een cruzado document wilt , ze hebben wel een dekformulier van mij gehad, alleen waren die mensen niet zo van het geld uitgeven aan hun paarden.... Wellicht heb ik de kopie nog.... Dan kun je het denk ik wel regelen. In ieder geval zijn vaders naam.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:21

Knap gedaan, gefeliciteerd met de prijzen :D

santens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:18

Haha wat een leuk topic!
Knap gedaan hoor van jullie en wat een leuke kruising!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:43

Wat leuk dat je bitloos start, gefeliciteerd met je punten!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 19:09

Thanks allemaal!!
Per 28-4 een startkaart dus dan gaan we officieel :)

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 18:15

Kreeg nog paar foto's van de concoursfotograaf

Volte in Galop
Afbeelding

Overgang arbeidsstap
Afbeelding

Middendraf op de diagonaal
Afbeelding

Arbeidsdraf
Afbeelding

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 08:47

keurig hoor, gefeliciteerd!
Pas wel op dat hij niet nog dieper gaat lopen, is vooral te zien op de galopfoto van de fotograaf.
Veel succes verder!

ted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 09:25

Ik vind het wel een hele leuke combinatie, ben van nature niet zo van fjorden maar ik vind deze wel leuk!
Gefeliciteerd en succes ;)

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 09:29

Knakker schreef:
keurig hoor, gefeliciteerd!
Pas wel op dat hij niet nog dieper gaat lopen, is vooral te zien op de galopfoto van de fotograaf.
Veel succes verder!

Klopt inderdaad dat was ook 'het probleem' toen ik hem kocht. Hij is té jong té zwaar getraint (naar mijn mening) en liep daardoor in een valse krul tot op de borst. Werken nu aan lang, laag en neus eruit. Maar als het spannend word gaat ie nog duiken inderdaad. Bolt ie helemaal op.

Word aan gewerkt ;) is ook een vd redenenwaarom ik over ben gegaan op bitloos (buiten dat k dit al deed met vorige paard) omdat hij erg diep duikt met bit

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:16

Wat een leuke kruising!
Had nog nooit een fjord x andalusier gezien

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:19

Gaaf hoor!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:08

Het was in ieder geval een mooie leerschool. Je hebt nu gezien dat je ook onder moeilijke omstandigheden goed kunt rijden. Vertrouw op elkaar en dan komen jullie er zeker! Succes!

Knap paard overigens! Fjord x Andalusiër mogen ze wat mij betreft meer maken :-)

Yubine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:16

Leuke kruising zeg! Hoe groot is hij? :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:32

Wow wat een geweldige kruising! En wat knap joh! Gefeliciteerd.
Ben wel benieuwd naar meer foto's van hem, en naar zijn vader :D

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 14:39

Hij is 1.53 m

Thanks voor alle toffe reacties! Meer fotos ook op instagram!