Zoo Seven (OO Seven) training voor de ZZ-Licht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicole

Zoo Seven (OO Seven) training voor de ZZ-Licht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 22:39

Een droom die aankomend weekend uit gaat komen!
Ik ga voor het eerst met mijn zelf opgeleide paard ZZ-Licht starten!

Zo ongelofelijk trots dat ik dat graag met jullie deel met een paar foto's van de training thuis en de kampioenschappen afgelopen weekend. <3 <3

Zoo Seven is een 11 jarige ruin van OO Seven.

De onderstaande foto's zijn gemaakt door 'Naomi Jansen Fotografie'
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van het Noord-Hollandse kampioenschap afgelopen weekend:

Afbeelding

Afbeelding

De onderstaande foto's zijn gemaakt door 'LUI Foto'

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :D :wave:

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:43

Gefeliciteerd dat je dit met jouw paard hebt behaald! Ik vind het een knappe prestatie! Knap paard ook. <3

Wel vind ik dat hij achter veel en veeeel actiever moet. Zeker de uitgestrekte draf. Vooraan is het spectaculair maar achter gebeurt er echt niks. Persoonlijk zou ik hiermee goed aan de slag gaan :)
Succes in het ZZ-L!

Roos_M

Re: Zoo Seven (OO Seven) training voor de ZZ-Licht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:46

Heel knap! Heeeeel veel succes en vooral genieten!

Dorine92

Hee gaat lekker he!
Wij gaan elkaar denk ik blijven tegenkomen. Beliche (ook OOseven) en ik gaan ook ZZ-licht volgende maand.
Nog leuk resultaat op de kampioenschappen?

Over die achterhand in twee berichten hierboven... van elk paard kun je zo'n foto maken als je maar op het juiste (verkeerde) moment klikt :D

mika11

Wat knap, zeg, stoer paard heb je ook.
Ik heb er verder geen verstand van, maar op foto 3 en 7 wat is dat voor een soort draf?
Het is net of hij met 3 benen op de grond staat en alleen 1 voorbeen heel hoog optilt.

Edit, zie de antwoorden hierboven al, was tegelijk geplaatst.
Maar goed, ik vind het er heel mooi uitzien, hoor :)
Laatst bijgewerkt door mika11 op 18-02-16 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:50

Super leuk paardje! Ik sluit mij aan bij @xAnthea over de achterhand, @Dorine92 foto's zijn prima getimed, meeste paarden hebben met een goed voorbeen achter minder.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:51

Jaaaaaaa gaaf topic! Gekke stoute knappe uitslover ooteboot! <3

Zet hem op topper! Jullie kunnen het, ik weet het zeker! <3

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:52

Dorine92 schreef:
Over die achterhand in twee berichten hierboven... van elk paard kun je zo'n foto maken als je maar op het juiste (verkeerde) moment klikt :D

Plaats ze dan niet :D

Je kunt bij deze wel vaak van het verkeerde moment maken. Superknap dat je nu ZZ licht gaat starten, maar probeer hem nog wat meer naar de hand toe te krijgen, zodat hij wat meer oprichting krijgt en het achterbeen er meer bij krijgt.

luuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:54

knappe prestatie!

Je moet alleen wel even naar je hoofdstel kijken. Je trens hangt veelste los, hierdoor trek je m op bijna elke foto ook ver door de mond heen. Het kan ook haast niet anders dat hierdoor je trens en stang tegen elkaar liggen wat een fijne aanleuning niet ten goede komt.

Succes!

xmoosjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:58

Super combinatie !
En foto's zijn moment opnames
Toch blijft het een mooie foto
Succes zaterdag

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:01

Dorine92 schreef:
Hee gaat lekker he!
Wij gaan elkaar denk ik blijven tegenkomen. Beliche (ook OOseven) en ik gaan ook ZZ-licht volgende maand.
Nog leuk resultaat op de kampioenschappen?

Helemaal met je eens dat je van elk paard zo'n foto kan maken met dit achterbeen maar dan is het voorbeen nooit zo ver uitgestrekt ;)
Dit is gewoon geen activiteit en geen fout moment. Want het moment is in principe wel goed. Dit is overigens niet 1 foto. Ik zie het op meerdere foto's voorbijkomen, getrokken door fotografen en in de meeste gevallen weten zij het juiste moment vat te leggen.

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 23:05

Bedankt voor de leuke reacties! :D
Dat zijn achterhand minder is dan zijn voorhand weet ik, we trainen hard om die sterker te maken!

@dorine Wat toevallig! Heel veel succes! Tevreden met de resultaten op de kampioenschappen en heel fijn gereden, maar tegen al die grote dressuurkanonnen kunnen wij helaas niet op!

@luuk Als ik mijn trens hoger hang dan trekt hij in zijn mond en mijn stang lager hangt die weer te laag. Weet jij misschien hoe ik ze beter kan hangen?

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:11

Leuk dat je al zover bent gekomen! Enige puntje toe te voegen is dat het voor mij er mooier uit zou zien als je wat 'trotser' op je paard zit ;-) je kijkt wat naar beneden.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 08:52

__Nicole schreef:
Bedankt voor de leuke reacties! :D
Dat zijn achterhand minder is dan zijn voorhand weet ik, we trainen hard om die sterker te maken!

@dorine Wat toevallig! Heel veel succes! Tevreden met de resultaten op de kampioenschappen en heel fijn gereden, maar tegen al die grote dressuurkanonnen kunnen wij helaas niet op!

@luuk Als ik mijn trens hoger hang dan trekt hij in zijn mond en mijn stang lager hangt die weer te laag. Weet jij misschien hoe ik ze beter kan hangen?

Op die portretfoto's zie je dat het hele bakstuk los hangt dus opzich is er nog wel wat ruimte om de trens wat hoger te hangen. Steek je vinger eens in zn mond tussen trens en stang door. Dan voel je wel of ze elkaar raken. Stang zou ik idd niet lager hangen, dus enige optie is trens hoger.

Ik blijf erbij dat de foto's niet optimaal getimed zijn. Ik heb zo ontzettend vaak de resultaten gezien van een achter elkaar klikkende fotoserie, dat ik met eigen ogen heb gezien dat een iets latere foto dan wel een beter beeld geeft.
Overigens kom ik deze combinatie regelmatig tegen op wedstrijd dus ik baseer mijn mening niet alleen op de foto's.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:48

Wat gaaf! Dit is voor mij ook nog een droom om dat ooit is te mogen startten!

Enige puntje is om in je proef meer rechtop te zitten en te blijven ademen, maar ik begrijp als geen ander hoe moeilijk dat is! haha!

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:30

Ik ben het met een aantal mensen eens over de activiteit van de achterhand, maar ik merk ook iets op wat ik een positieve opmerking waard vind: je stanggebruik. Ik zie erg veel foto's langskomen van mensen die hun stang en trens bijna niet apart gebruiken en constant aan die stang hangen. Jij rijdt die combinatie zoals bedoeld. Rijden doe je op de trens en de stang erbij als het nodig is. Mijn complimenten!!! *\o/* *\o/* *\o/*

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:39

Wat knap dat jullie samen zo ver gekomen zijn! Idd vriendelijk en correct stanggebruik.
Vwb de opmerkingen over de takt (niet-parallel-zijn van diagonale benenpaar) kan dit plaatje verhelderend zijn (zie midden onder)
Afbeelding

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:48

Wauw, wat een uitstraling! Gefeliciteerd!

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 22:55

Bedankt voor de leuke reacties weer! :D :*
Morgen is ons ZZ-Licht debuut, spannend!

En bedankt voor de tips, we gaan er aan werken!
Trens hangt inmiddels een gaatje hoger.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:37

Mooi paardje hoor! :D

Ik wil je eerst even een complimentje geven over jou teugel gebruik! Oogt zeer vriendelijk.

En dan mix ook ik mij even in de discussie over het achter been. Ten eerste, paarden die voor veel hebben, hebben achter vaak niet zo veel ( zou ook raar zijn )
Ten tweede, mensen ze start het ZZL, ze zal vast wel weten hoe ze een paard activeert en ze zal hier ook vast wel op trainen. Ten derde, omdat hij voor zo hoog opgooit vertekend het beeld iets, en daarbij, misschien is dit wel het limiet van dit paard? Zou best kunnen dat hij achter gewoon niet zo veel bij te zetten heeft.

Vind het altijd zo gemeen als iemand helemaal trots is ergens weer over te vallen wat in principe zooo NIET van belang is in dit topic. Als ze tips wou zou ze hier echt wel om gevraagd hebben :D
En daarbij, start zelf maar 'even' in deze klasse, dan hoor je 99% wel anders piepen :)

Ga zo door meid! Tis je gegund! :D

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 01:16

Wauw super netjes rij je :j
Mijn complimenten!
Heel veel succes en rijplezier verder!

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 09:47

Heel knap, complimenten!

(Ook een supermooie set zo, met die neusriem en alles met zwart :) )

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 09:53

Imposant paard heb je!! Veel succes vandaag, laat je weten hoe het gegaan is? :)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:56

Wat een leuk paard, je kunt van de foto's aflezen dat hij echt zijn best probeert te doen. Wel is het volgens mij een echt baasje. Ik ga mee met bovenstaande commentaar, wat betreft het achterbeen. Wel denk ik dat je weet wat je doet en probeert van iedereen wat te leren, gaat vast goed komen al heeft het misschien wat meer tijd nodig. Heel veel succes vandaag, je moet maar zo denken dit heb je in ieder geval maar mooi gedaan!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:58

Wat een ontzettend gaaf dier :D