Helemaal nieuw erbij is ze niet meer aangezien we haar al een paar maanden hebben maar nooit aan gedacht om d'r even op bokt te showen!
Regelmatig heb ik shetjes geadopteerd die bestemd waren vd slacht/ handel en daar weer een fijn plekje voor gezocht.
Paar maanden terug voor allemaal (op mijn eigen vaste na dan uiteraard) een fijn huisje gevonden en besloten om het vanaf dat moment bij mijn eigen 3 paarden te houden en niks meer aan te schaffen...
Ik werk bij een manege/ pensionstal en hoorde via via dat er een pensionpaard wegens een peesblessure linksvoor met de handelaar mee zou gaan... nou softie als ik ben gaan informeren, aangezien ik het paardje kende etc... besloten om haar over te nemen en te kijken hoe het zou gaan met rust, paard was nl al een jaar kreupel maar werd gewoon doorgereden met 'n warme dikke pees, ook had ze echt rare ijzers en lieten ze haar altijd erg lang zoals jullie op de foto wel kunnen zien...
nou meet Oniek, een 19 jarige merrie, kwpn X arabier, 1.63 groot en meestal wit

Meestal wit dus haha

Nou Oniek bij mijn andere dames, en toen nog 1 heer, de wei in en vooral rust gegeven en een speciale blauwe gel (weet de naam niet meer) gekregen voor de pees voor de doorbloeding en koelen. Ik vond het in het begin erg spannend, in stap liep ze zuiver maar in draf pfoe... daarbij was de pees ook echt dik en warm maar paard had ook nooit de rust gekregen die je normaal geeft ( flink rijden was juist goed voor het been en pees werd ingesmeerd met een soort plakkerige zalf die je normaal op wonden gebruikt tegen littekens...ik kreeg zelfs nog de vraag of ik d'r niet eerst wilde rijden om te weten hoe ze ohz was voordat ik d'r over zou nemen...)
mijn dames waren het er niet helemaal mee eens dat er weer een nieuwe bij kwam maar inmiddels hebben ze het geaccepteerd :p
Hier zie je toch wel echt d'r arabierendeel

Na 3 weken was er niks meer te zien of te voelen aan haar been, in draf nog wat stijf maar niet kreupel... dus ik kreeg toch een beetje hoop!! Wat met d'r aan de hand over het harde gaan stappen en wat grondwerk en vrijheidsdressuur wat ze erg leuk blijkt te vinden, charmant flemen moeten we nog effe oefenen haha

En voor het eerst erop geklommen in de wei voor een foto'tje en om te testen of ze braaf is haha

Mam met Oniek
ik heb Oniek gekocht maar heb haar 'cadeau' gedaan aan m'n moeder die al erg lang een paard wilt om wat te borstelen en wandelen, evt rijden maar dat was met Oniek niet het doel..
en aan de wandel

Nou zo wat verder gegaan met d'r, op gegeven moment gingen de dames tekeer in de wei en ik zag Oniek galopperen en draven, WOW ik was helemaal verbaasd! Niet kreupel, niet onzuiver niet stijf.... been na het gek doen niet warm of dik...
verteld aan bevriende DA en kreeg te horen dat we gerust eens konden proberen een rondje ohz te stappen ook omdat ze enorm was ingekakt, van 5 dagen id week lopen naar ineens helemaal niks meer, bespiering is echt verdwenen en ze ziet er nu uit naar d'r leeftijd, zoals jullie op de foto's waarschijnlijk ook wel heel goed zien, echt een wereld van verschil met hoe ze er eerst uit zag... dit is voor haar ook de eerste x in haar leven dat ze een winter buiten komt, dat speelt natuurlijk ook mee...
ohz ook niks te voelen of te zien, uiteraard maar 10 min oid erop gezeten even om te voelen... dit mochten we gaan opbouwen, de verzorgmeiden hebben ieder weekend wat met d'r gestapt, nog geen een keer is haar been nog warm of dik geweest en mevrouw is knettergek :p tijdje terug zelf een klein rondje met d'r gereden, ze was bijna niet te houden! ♡

Oniek blijkt ook nog echt een gouden hartje te hebben, zooo lief en geduldig met kids ♡

Oniek heeft zich ook snel aangepast aan mijn aparte voersysteem
hek open, oniek en nevada roepen die netjes een voor een naar de auto lopen en daar op hun emmer wachten en na het eten ook weer netjes op commando terug de wei in gaan ghihi (ze staan erg afgelegen dus geen verkeer)
Oniek staat inmiddels alweer een maand stil wegens tijdgebrek maar dat kan voor haar uiteraard geen kwaad, ik heb verder ook niet echt plannen met haar, binnenkort gaan we nog eens naar de kliniek om een echografie van de pees te laten maken, kijken hoe het er voor staat.. mochten we weer goed nieuws krijgen dan kan ik deze zomer gezellig met mijn moeder samen wat rustige ritjes gaan maken en zo niet dan gaat ze lekker zo verder genieten op de wei en leermeester zijn voor mijn jonge heethoofdje

Hopelijk binnenkort weer goed nieuws dus
Ik hoop voor jullie dat alles goed blijft gaan en wens je er nog veel plezier mee!