hoe ver reis jij om een paard te bezichtigen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

hoe ver reis jij om een paard te bezichtigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 20:06

Ik hield mij nooit zo bezig met koop en verkoop omtrent paarden. Ik ben immers al jaren voorzien :D

Echter de laatste tijd hou ik mij er meer mee bezig (bijv via fb) en valt mij de zin "is te ver weg" vaak op.
Toen kwam de vraag in mij op hoe ver andere reizen om een paard te bezichtigen?
Ik heb mij door afstand nooit laten afschrikken.
Zelfs mijn kat hebben we op een afstand van 300 km enkele reis gehaald.

Brand los :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:08

Met m'n eerste paard was het wel in de buurt (half uurtje rijden geloof ik) en dat was ook precies het paard zoals ik wilde :) helaas al vrij snel moeten verkopen.

Daarna een pony gekocht in provincie groningen.. Wat best een end is vanaf Schiedam.. :')

Haar heb ik 3 jaar gehad :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:09

Ik had geen max aantal km, maar ik ging niet in Friesland/Groningen/Drenthe kijken. Mijn ouders moesten namelijk mee en die waren echt niet van plan zo ver te rijden :+ Ik denk ook niet dat ik zomaar de auto meegekregen had voor 200+ km. Al zou ik het wel gewild hebben, maar uiteindelijk heb ik mijn pony op plusminus 90km afstand gevonden.

Willemijnx

bij ons is afstand ook nooit een probleem geweest, de 2 paarden die
mijn vader vroeger heeft gekocht komen beide uit noord polen. onze
hond uit zuid Duitsland. alleen onze kat komt uit het plaatselijke asiel

Vjestagirl

Het hele land door als het moet. Ik koop geen campingstoeltje, ik koop een paard. Op het aankoopbedrag kan die paar liter brandstof er ook nog wel bij.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:10

Als het paard me echt aanstaat zou ik er het hele land voor doorreizen om te bezichtigen. Evt ook nog maar belgie of duitsland als dat een beetje aan te rijden is.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:10

Sowieso heel NL, deel van België en Duitsland zou ik ook nog prima vinden. Ik snap dat 'het is te ver' ook nooit zo, gaan halen moet je 'm toch en als het goed is hoeft je ook geen 5x op en neer.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:12

Als ik iets wil dan ga ik ervoor! Ookal zou ik daarvoor 4u in de auto moeten zitten, geen probleem :D helemaal als het om een paard zou gaan.

Ik heb een keer 2 kittens gekocht, dat was ook 2,5uur rijden enkele reis :j

Jessix

2200km, naar Beja, Portugal. 8-)

tones

De een stond op 10 minuten afstand, en de ander op 3 kwartier.
Wel voor n dekking zo`n 4 uur gereden, met trailer.

cam

Mijn eerst gekocht bij de manege waar ik leste, en de andere merrie heb ik gekocht in de buurt van groningen en zelf wonen we in de buurt van rotterdam vlak bij de kust.
Afstand zou me nooit tegen houden

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:14

Als ik echt denk dat het de ware is, een dagreis.Vroeger met openbaar vervoer, ook naar Belgie bijv. ,en nu ken ik wel mensen op stal die me tegen vergoeding erheen rijden. Ik heb zelf geen auto namelijk. Maar mijn ervaring is dat je het goede paard evengoed dichtbij als veraf kunt vinden. Want verweg zijn de paarden niet beter dan dichtbij. /3 <<)

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:15

een aantal x 2 uur onderweg geweest... uiteindelijk gegaan voor degene die om de hoek stond... (bij wijze van, 10 minuutjes O:) )

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:15

De ene op een 40 tal min , de andere op 1,5 u rijden.het is toch iets voor een lange tijd, dus die afstand ben je snel vergeten! Voor we gingen kijken wel eerst de pieren uitvraagd om zeker van ons stuk te zijn. Helaas ook een paar keer voor niets zo ver gereden naar een paard

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:17

Dagje toeristje spelen in eigen land is gewoon leuk. Alles is eigenlijk van verder weg gekomen soms met auto, maar ook wel naar bezichtigen gegaan met ov. Je ziet nog eens wat van je eigen land op die manier en voor 1-2x maakt mij die reis niet uit.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:18

Ik ga niet verder dan 50 km...
ik heb wel eens 2 uur in de auto gezeten ,toen we daar aan kwamen klopte er niks van wat er in de advertentie stond..
Dus waren we met 2 min weer weg.....weer 2 uur in de auto terug :o

leeneliefje

Re: hoe ver reis jij om een paard te bezichtigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:20

Nou ik vind niks in Nederland echt heel ver weg. Het is Nederland maar :+
Als je afhankelijk bent van openbaar vervoer lijkt het me een ander verhaal.
Ik woon zelf ook in Arnhem dus lekker centraal, niks is ver weg!

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:23

Zolang ik het idee heb dat het paard in kwestie écht een goede match zou kunnen zijn maakt de afstand me niks uit. Even er vanuit gaande dat je het paard voor een lange tijd of zijn leven lang wil houden, wat maakt dan voor aankoop de afstand nog uit...

Voor mijzelf was Engeland de grootste afstand, gelijk een vakantie aan vastgeknoopt. Uiteindelijk werd het er een net over de grens in Duitsland.

F_inleyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:25

Al het goede komt van ver. Zelfs in België naar een paard wezen kijken.
Uit eindelijk eentje gekocht zo'n 300 km verderop en dat is best een einde als je eerst gaat kijken en hem daarna nog gaat halen ;)

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:30

Ik ben in belgie geweest en in Duitsland, heel Nederland en vervolgens heb ik mijn kanjer in Duitsland gekocht, vlak bij Bonn. 5 uurtjes in de auto.

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:31

Ik ben om een paardje te zoeken zowel in België geweest een uurtje onder de grens, als in Berlijn, en nog een paar andere plaatsen in Duitsland. Ik geloof niet zo in te ver weg. Ik ben het inderdaad met Kaatje eens, het is toch je maatje voor een heeeele lange tijd.

Al heb ik uiteindelijk voor een paardje gekozen dat gewoon in Nederland staat. :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:32

Hier woonde hij 300 km verderop.
Ik heb geen rijbewijs dus de eerste keer ben ik met de trein geweest om niet gelijk onnodig mensen mee te slepen.
Het was maar 6 uur treinen.. :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:34

Twee uit België, een uit Wales, Noord Holland, zuid holland, Duitsland en Zwolle gehaald, naar groningen :D. Afstand maakt mij weinig uit haha

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:35

Mijn eerste merrie ruim 2.5 uur (Friesland), deze merrie heb ik nog steeds. Mijn 2e paard bleek toen al in haar buik te zitten, deze is verkocht. Daarna kocht ik een paardje om de hoek. Deze is uiteindelijk weer verkocht naar Limburg en later bij toeval weer hier in de buurt terecht gekomen. In de tussentijd nog een veulen gefokt en verkocht naar Mexico. Later nog een keer een dekking (merrie naar Zeeland gebracht), dat veulen heb ik nu nog. Terwijl zij aan de voet van de moeder liep gingen ze weer naar Zeeland voor een dekking van een andere hengst. Dat veulen is uiteindelijk verkocht en staat in de buurt van Luik. Vorig jaar kocht ik er nog een jong paard bij, weer uit Friesland.

Zoals je ziet, kilometers tellen hier niet zo hard. Als t goed is is t goed, op 10 kilometer of op 500 km...

mystica11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:38

Uit Belgie tegen de Franse grens aan. Veulens staan trouwens ook in Lattrop tegen de Duitse grens aan en ín België bij Calais in de buurt. Heb nooit bij de afstand stil gestaan.