Naaldwijk:Brandweer zet oud paard (al) weer op de been.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horzy

Naaldwijk:Brandweer zet oud paard (al) weer op de been.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 14:20

Naaldwijk: Brandweer helpt donderdagmiddag een oude merrie weer op de been die van ouderdom niet zelf meer overeind kwam.
http://www.regio15.nl/nieuws/lijst-weer ... errie-nora

Zo triest dat er al jaren zo doorgemodderd wordt met het beestje. De brandweer is al vele keren gekomen om te helpen. Het beestje staat zo slap op de benen dat het uren ligt te ploeteren om overeind te komen. Bel je de dierenbescherming maar die nemen de moeite niet eens om te gaan kijken.

Brandweer vorig jaar.
[VN] Brandweer helpt gevallen paard overeind
Laatst bijgewerkt door horzy op 30-01-16 14:47, in het totaal 2 keer bewerkt

unihorses

Re: Naaldwijk:Brandweer zet oud paard weer op de been.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:23

waarom houden ze dat beest in leven?!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:51

Jeetje :\. Laat zo'n paard lekker gaan denk ik dan.

Cowgirl

Re: Naaldwijk:Brandweer zet oud paard (al) weer op de been.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:10

Je moet ook de dieren politie bellen niet de didierenbescherming

horzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 16:24

Cowgirl; de dierenpolitie gaat niet eens kijken na een melding. Vandaar dat dit al jaren zo door gaat.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:30

Arm paard Y;( Houden van is ook loslaten

zoutvaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:15

Denk je dan dat stoken gaat helpen?
Paard ziet er prima uit voor 30 trouwens.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:16

Zoutvaatje, is het paard van jou soms? Wat een rare reacties van je.

zoutvaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:18

Nee het is niet mijn paard en ik stel haar gewoon een tweetal vragen waarbij ik beleefd blijf.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:23

Omdat het misschien 1x voor kwam dat het paard op 28 jarige leeftijd niet recht kon komen om weet ik veel wat voor reden en er daarna geen last van heeft zou ik het paard ook niet laten gaan hoor.

Nu omdat het weer gebeurt wil ook nog niet zeggen dat er maar een spuit in moet... Wel in de gaten houden maar omdat het 1x (nu 2e keer) gebeurt moet het maar dood?

Misschien lag het paard wel te lang vanwege slapen oid, we weten de reden niet maar zoals het paard oogt op de foto ziet het er nog prima uit. Hopelijk heeft het paard nog een paar goede jaren voor de boeg!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:25

Bel de nVWA eens, misschien dat zij doorpakken. Bewaar wel de documentatie hierover zodat je die mee kan sturen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:26

Als ik de eigenaresse was had ik het dier al laten hemelen..

wel ben ik het eens met een reactie..
om nu een account aan te maken, nog nergens anders op gereageerd te hebben, direct een topic te openen over iets waar al een actief topic over is.
niet om een nieuwsfeit te delen, maar om de eigenaar op de vingers te tikken..

als je het andere topic alweer nieuw lezen in geblazen hebt met de melding, is dit topic toch verder ook overbodig?
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 30-01-16 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:28

elenaMM77 schreef:

Gewoon puur interesse hoor niet om je aan te vallen, maar waarom zou je dat doen? Omdat het nu voor de 2e x in 2 jaar gebeurt. Of intussen misschien wel meer daar laat ik me niet over uit. Als het meerdere keren gebeurt, buiten deze 2 keer zou ik het ook doen daar niet van.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:33

rienne schreef:
elenaMM77 schreef:

Gewoon puur interesse hoor niet om je aan te vallen, maar waarom zou je dat doen? Omdat het nu voor de 2e x in 2 jaar gebeurt. Of intussen misschien wel meer daar laat ik me niet over uit. Als het meerdere keren gebeurt, buiten deze 2 keer zou ik het ook doen daar niet van.

zo'n oudje valt niet ineens zomaar neer, of althans dat doen ze wel, maar als ze op die leeftijd niet op eigen kracht weer kunnen opstaan is het eigenlijk wel zo'n beetje einde verhaal... Dat het diertje al een tijdje achteruit gaat kun je aan de foto's zien..

als hij na de vorige keer nu enorm opgeknapt zou zijn en weer lekker stevig door het leven stapt, dan is het wat anders.

Maar ik denk als het mijn paardje is geweest dat niet overeind kon komen, dat ik haar de kans zou geven om goed te herstellen, maar op het moment dat ze slapte vertoond of gewoon op begint te raken, dan zou ik haar laten gaan..

Het niet meer overeind kunnen komen op die leeftijd is een veeg teken.. dat in combinatie met de foto's denk ik persoonlijk niet dat dit paardje nog echt stevig op de benen staat of zal komen te staan.. dan zou mijn persoonlijke keuze zijn geweest om haar te laten hemelen en zou er hoogstwaarschijnlijk geen tweede keer zijn geweest..

ik kan er natuurlijk naast zitten. want voor het zelfde geld is het dier helemaal opgeknapt geweest en heeft het nu weer een dip.

en ik lees nu ook uit een andere reactie daar dat dit al jaren lang speelt (toen sprak men al van 7 jaar problemen met opstaan.. dat kan natuurlijk overdreven zijn, of compleet niet waar.. daar kan ik niets over zeggen, ik ken het dier niet persoonlijk)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:42

Ik snap je punt hoor ik zou het zelf ook doen als ze niet op knapt of het herhaaldelijk gebeurt. Ik ken het paard ook niet maar ik viel er een beetje over om na 2x dat dit gebeurt een spuit te geven.

Ook ik kan er naast zitten natuurlijk :) Als er idd zolang aan gemodderd word zou mijn keuze ook snel gemaakt zijn

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:54

De brandweer moeten inschakelen omdat een paard niet op kan staan is in mijn ogen extreem. En dit is de tweede keer, in de stal.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:59

Z'n soort paard heb ik wel is meegemaakt. De Dierenarts zei: Alleen z'n hart klopt nog, verder is hij al dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:08

zoutvaatje schreef:
Heb je nu speciaal op Bokt geregistreerd om die persoon zwart te maken?

Ze is al sinds 2014 geregistreerd hoor, en dan nog, ts staat volledig in haar recht om hier een mening over te hebben en op te komen voor het paard toch.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:35

Niet meer zelfstandig kunnen staan is bij mij toch echt wel de grens.
Mijn stalgenoot vond dat vorig jaar ook. We hebben haar tinker een paar keer in de benen moeten helpen en dat was voor haar ook de grens. Beestje heeft nog een paar fijne zomer maanden gehad, extra verwend en is in september rustig ingeslapen.

Dierenpolitie gewoon vaker bellen...niet na 1x opgeven.
Ik heb hier door mijn vrijwilligerswerk als dierenambulance gelukkig wel veel positieve ervaringen mee.
Een van onze opvangcentra's had ook eens een lastig geval, ook niet serieus genomen door dierenpolitie, toen ik het dier ophaalde (wat al de 4e keer bleek te zijn) heb ik er nogmaals werk van gemaakt en met succes. Dier is goed verzorgd door de opvang en heeft inmiddels een nieuw huis.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 08:33

rienne schreef:
Ik snap je punt hoor ik zou het zelf ook doen als ze niet op knapt of het herhaaldelijk gebeurt. Ik ken het paard ook niet maar ik viel er een beetje over om na 2x dat dit gebeurt een spuit te geven.

Ook ik kan er naast zitten natuurlijk :) Als er idd zolang aan gemodderd word zou mijn keuze ook snel gemaakt zijn

Je zit er naast :)

Uit betrouwbare bron heb ik gehoord dat dit al jaren aan de gang is.

Diep triest zo'n eigenaresse.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 08:52

Wat een commentaar hier ....
Menigeen zou een paard niet eens zo lang houden, dit dier kan niet bereden worden en kost duidelijk alleen geld, is dat dierenmishandeling??? Komop zeg, dierenpolitie hiervoor bellen?
Respect dat deze mensen er juist alles aan doen dit dier nog goed te verzorgen.
Natuurlijk komt de beslissing dichterbij, maar ieder met een eigen paard weet hoe moeilijk deze beslissing is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 08:55

maar CM_ als een dier nog niet meer durft te gaan liggen en al jaren overeind geholpen moet worden.... wanneer is het dan klaar?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:03

Amaris schreef:
rienne schreef:

Je zit er naast :)

Uit betrouwbare bron heb ik gehoord dat dit al jaren aan de gang is.

Diep triest zo'n eigenaresse.

Klopt heb het inmiddels ook gelezen, dan neem ik idd mijn woorden terug :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:05

Dat menigeen zo'n paard niet zo lang zou houden is niet meer dan terecht. Als een paard hulp van de brandweer nodig heeft om alleen maar overeind te komen, dan heeft dat niets meer met dierenliefde of goed verzorgen te maken. Dat is gewoon een paard kwellen en of dat nou is om te laten zien dat ze 'alles voor hun paard over hebben' of omdat ze er geen afscheid van kunnen nemen, het is absoluut niet diervriendelijk of in het belang van het paard.
De vorige keer dat dit paard in het nieuws was, vond ik de positie twijfelachtig en zou het mijne inziens alleen te maken kunnen hebben gehad met de beroerde positie waarin ze toen lag, maar daar is hier geen sprake van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:43

Daarnaast is de brandweer ook niet gratis.