Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kimpalm schreef:Ik zou het gewoon doen. Mijn vorige paard was zo;n makkelijk paard, met alles. Ik durf er mijn kleine zusje van 10 op naar buiten te sturen. Alleen bij de dierenarts kon hij lastig zijn. Hij rook het gewoon al aan de geur als de DA de stal binnen kwam. Als het paard veder helemaal naar je zin is, zou ik me niet door die ene trap laten tegen houden. Kan je zelf wel makkelijk zijn voetjes optillen?
Yessy schreef:Ik zou m'n droompaard niet laten staan om een beetje slecht gedrag bij de dierenarts. Wel zou ik graag wat meer info van de verkopers willen hebben. Ik zou willen weten of dit eerder voor is gekomen, waarom ze specifiek trapt als de dierenarts aan de benen zit, of ze dit gedrag vaker vertoont, etc. Misschien heeft ze een slechte ervaring met een dierenarts of misschien waren jullie (of de verkopers) wel ontzettend gespannen en reageerde ze daarop.
Waarom moest de merrie trouwens verdoofd worden voor de röntgenologische keuring? Mijn paard is over de jaren heen om wisselende redenen op de foto geweest maar daarbij nog nooit verdoofd.
Ze is wel braaf hoor en gaat echt niet gelijk op de achterste benen, maar het is er wel eentje die ook inneens zo'n trap zou kunnen geven. En hoevaak moet je nu naar de dierenarts, er komt ook wel veel aan apparaten bij kijken natuurlijk en is snap wel dat een paard daar zenuwachtig van wordt.
Het is ook nogal wat voor zo'n paard. Helemaal met een verdoving kunnen ze heftig reageren. Ik zou een paard alleen hierom echt niet laten staan.
Lukasje schreef:Ah ja, nog vergeten vertellen, het springt me terug te binnen nu ik de ervaring van Smurffie lees.
Toen mijn merrie in de kliniek stond, hing er een bordje aan haar staldeur "pas op, slaat". En dat is dus diezelfde merrie die ik met een gerust hart door de buurmeisjes laat poetsen, ook haar benen! Maar met DA's rondom haar verandert ze dus.
Hou je ons op de hoogte van je/jullie beslissing? Kan je je mama overtuigen door het lezen van al deze soortgelijke ervaringen?