Ik vroeg me een paar dingen af betreft het kopen en houden van een paard.
Ik ben er over na aan het denken voor in de toekomst, maar wil me eerst goed laten informeren in het hoe en wat.
-Als eerste vroeg ik me af wanneer nou het goede moment is voor een persoon om een paard aan te
schaffen.Wanneer ben je er zelf klaar voor?
-Wanneer ben je als ruiter zijnde "goed" genoeg om een eigen paard te kunnen hebben?
-En dan vroeg ik me af hoe je om moet gaan met het financieële stukje,want goedkoop is het nou eenmaal niet,maar ik kon me niet voorstellen dat alleen mensen met de wat grotere beurs paarden bezitten.En natuurlijk heb je van jezelf al genoeg kostten, als je op jezelf woont zelfs een heel stuk meer, hoe ga je daar mee om?
Ik snap het verschil in stallingskostten,maar er komt zóveel meer bij kijken dan dat.
Van harnachement tot dierenarts en hoefsmid en dergelijke.
-Wat is nou een realistisch kostten plaatje, van het begin van de aankoop en in het jaar door?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en of jullie jullie eigen paarden gekocht hebben als beginnende of gevorderde ruiter en met wat voor reden, en hoe het jullie vergaan is!

update; Is er ook iemand die ooit samen een paard gekocht heeft?
Ik heb al een aantal voorstellen gehad maar ik ben bang dat het hoe dan ook uiteindelijk ergens mis zal gaan, een paard hebben is niet niks

)
) en heb heel snel geleerd. En natuurlijk leergeld betaald, maar dat zal iedereen overkomen. Je kunt niet alles direct weten.