Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vilheide schreef:Ik heb het hier ook al een aantal keer gehad dat de eigenaar het wel best vond en niet of nauwelijks iets met het paard kwam doen. Op zich niet erg maar als de paarden dan uit verveling gaan uitbreken is het voor de stalhouder minder prettig. In zo'n geval zou ik als stalhouder adviseren om een bijrijder te zoeken zodat het paard toch gewoon beweging krijgt.
vilheide schreef:Ik heb het hier ook al een aantal keer gehad dat de eigenaar het wel best vond en niet of nauwelijks iets met het paard kwam doen. Op zich niet erg maar als de paarden dan uit verveling gaan uitbreken is het voor de stalhouder minder prettig. In zo'n geval zou ik als stalhouder adviseren om een bijrijder te zoeken zodat het paard toch gewoon beweging krijgt.
Olympia96 schreef:Ik snap je frustratie echt wel! Ik vind het zo'n kul-argument, studeren en dan 'geen tijd' hebben. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Nou ja, dat doet ze dus eigenlijk ook, alleen pakt het niet zo gunstig uit voor het paard.
Ik zou de situatie ook op mezelf betrekken. Toen ik studeerde deed ik er 3 uur over om van mijn kamer naar mijn paard te komen. De weekenden was ik er sowieso en door de week ging ik ook 1 of 2 keer rijden. Als het anders was geweest in die tijd, dan hadden mijn ouders mijn paard écht wel verkocht. Uiteindelijk heb ik 2 studies afgerond en heeft mijn paard er nooit last van gehad.
Bottom-line: je moet er wat voor over hebben en dat heeft zij duidelijk niet. Het enige wat me 'troost' zou geven is dat het paard super verzorgd wordt en niet 24/7 staat weg te kwijnen in een stal. Misschien moet je daar voor jezelf wat meer op focussen?
Brainless schreef:vilheide schreef:Ik heb het hier ook al een aantal keer gehad dat de eigenaar het wel best vond en niet of nauwelijks iets met het paard kwam doen. Op zich niet erg maar als de paarden dan uit verveling gaan uitbreken is het voor de stalhouder minder prettig. In zo'n geval zou ik als stalhouder adviseren om een bijrijder te zoeken zodat het paard toch gewoon beweging krijgt.
Hoe doe je dat dan met een paard die met pensioen is of een paard die met een blessure op rust staat?!
Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat een paard gaat uitbreken van verveling.
En ja we hadden genoeg fokmerries en jong spul staan waar nooit wat mee gebeurde.
Laibadji schreef:vilheide schreef:Ik heb het hier ook al een aantal keer gehad dat de eigenaar het wel best vond en niet of nauwelijks iets met het paard kwam doen. Op zich niet erg maar als de paarden dan uit verveling gaan uitbreken is het voor de stalhouder minder prettig. In zo'n geval zou ik als stalhouder adviseren om een bijrijder te zoeken zodat het paard toch gewoon beweging krijgt.
Wat jij hier zegt gebeurd dus ook. Ik kan alle paarden makkelijk buiten zetten maar de hare dus niet meer. Zij breekt constant uit! Ze kan 35 minuten op de weide staan en kruipt door de draden. Of hier nu elektriciteit op staat of niet... dat zal haar worst wezen. Dus nu zet ik haar enkel buiten als ik thuis ben en dan moet ik haar constant in de gaten houden. Ze is letterlijk vogelvrij als ze buiten staat. Ze gaat van weide a naar weide b naar weide c, loopt de stal binnen en buiten... laat zich dan niet meer vangen...
Er is een bijrijder waar het meisje mee akkoord gaat maar zoals ik al zei komt zij ook niet zo vaak.
Beide dames zijn bang van 'de winter'