Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Evelijn schreef:Nou denk niet dat je een raar beest hebt maar wel eentje die dus aangeeft dat er iets niet helemaal goed is. Is er al tandarts of dierenarts bij geweest om naar het gebit te kijken?
Wat zegt je instructeur over dit gedrag?
Tong uit de mond kan verschillende redenen hebben. Eentje is pijn in de mond dat kan door gebit komen (scherpe randen aan de kiezen bijv.) maar ook door een te ruwe inwerking van het bit door te strenge of onrustige hand.
Janinevv schreef:CarinaR schreef:Ik lees meer topic van je.
Heb je wel begeleiding?
Nee zijn opzoek naar iemand, maar met dit weer kunnen we niks in de rijbak. Alleen hand werk..
Benfan schreef:Als je een goeie tandarts zoekt weet ik nog wel iemand, die kan je ook verder begeleiden hierover als het bv niet aan het gebit ligt. Verder is het wel handig inderdaad om iemand te zoeken die je kan helpen, sta je niet op een stalling met meerdere mensen? Dat kan erg handig zijn, zeker als je zelf nog niet genoeg ervaring hebt.
mrie schreef:Mijn paard steekt zijn tong uit als hij spanning heeft. Hij deed het vroeger veel, nu alleen nog als de singel vast gaat. Dan kantelt hij zijn hoofd steekt tong uit, maar rolt die ook op of klemt hem tussen de lippen. Die smak geluiden maakt hij ook, dat komt doordat hij op zijn uitgestoken en opgerolde tong probeert te zuigen. Ik zie dan ook dat zijn kaken strak staan van de spanning.
Ik vind het niet erg dat hij dit doet, ik zie het als een soort nagelbijten van de spanning.
Herken je dit?
Aedema schreef:Heeft jouw vader verstand van paarden? Weet die niet waarom ze de tong naar buiten steekt?
Janinevv schreef:mrie schreef:Mijn paard steekt zijn tong uit als hij spanning heeft. Hij deed het vroeger veel, nu alleen nog als de singel vast gaat. Dan kantelt hij zijn hoofd steekt tong uit, maar rolt die ook op of klemt hem tussen de lippen. Die smak geluiden maakt hij ook, dat komt doordat hij op zijn uitgestoken en opgerolde tong probeert te zuigen. Ik zie dan ook dat zijn kaken strak staan van de spanning.
Ik vind het niet erg dat hij dit doet, ik zie het als een soort nagelbijten van de spanning.
Herken je dit?
Deed hij het ook na het eten of gewoon uit niks? Ik heb niet echt gevoel dat ze spanning heeft als we een stukje lopen loopt ze wel relaxt mee. Maar zadel vind ze wel beeje spannend maar dan doet ze niet haar hoofd schuin dat is pas wanneer ik het bit in doe. Maar ze stribbeld niet tegen en helpt zelfs met het bit in doen!
khirshanta schreef:Ze doet haar hoofd schuin als je het bit in doet zei je?
Kan zijn dat het bit fout ligt en (op een tand) drukt.
Ik denk dat het geen kwaad kan om de tandarts op de koffie te vragen, en als die niets vindt, hem ook even laten kijken naar het gebit met hoofdstel in.
Twee vliegen in 1 klap