Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

). Ik zou je paard (als je in een bak rijdt) proberen op een volte te zetten, als je er dan toch door bijvoorbeeld een rare beweging valt, probeer dan 'je val te breken' en door te rollen.
Joolien schreef:Ik houd altijd zolang mogelijk de teugels vast, zodat je altijd een opwaartse beweging maakt in je val. Dat hielp me vorige week nog, als ik toen de teugels had losgelaten had ik head-first ter aarde gestort.
Het is een klein risico dat paarden je raken, maar in die 100(ja echt) keer dat ik ben gevallen, kan ik me niet eens herinneren dat dit mis ging.
mrie schreef:Joolien schreef:Ik houd altijd zolang mogelijk de teugels vast, zodat je altijd een opwaartse beweging maakt in je val. Dat hielp me vorige week nog, als ik toen de teugels had losgelaten had ik head-first ter aarde gestort.
Het is een klein risico dat paarden je raken, maar in die 100(ja echt) keer dat ik ben gevallen, kan ik me niet eens herinneren dat dit mis ging.
Nou ik vind dit maar zielig voor je beest. Jij laat je dus door het bit uit het zadel in een opwaardse beweging vallen. Lijkt me pijnlijk voor het dier, terwijl hij toch al stress heeft door de situatie die dan gaande is. Kun je dan niet beter jezelf een beetje afzetten met je bovenbenen naar een opwaardse beweging.
Opwaardse beweging... ? Als je valt ga je naar beneden (dat heeft iets met zwaartekracht te maken), je kunt je hoogstens een soort van afzetten zodat je iets verder van je paard af land.
Daarbij werd namelijk gehamerd op het beschermen van gezicht en hoofd door je armen. Een hand plaats je achter op je hoofd (bijna nek) waardoor je elleboog schuin omhoog/naar voren steekt. De andere hand plaats je bovenop je hoofd waardoor je elleboog naar voren steekt. Bij voorkeur je armen nog een beetje kruisen, zo is je gezicht igg beschermd. Heb dat toen zo vaak geoefend daar, dat dat een automatische reactie is geworden bij alles waarbij ik mn evenwicht verlies 
Heb een week amper kunnen lopen