Mensen die het gewoon niet snappen....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jelloy

Mensen die het gewoon niet snappen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 16:50

(geen idee of het hier moet?!)
Hoii!

Ik ben alleen thuis en we hebben onze paarden aan huis staan, maar sommige mensen snappen het nut van en hek en dan nog een meter naar binnen toe een flinke draad niet, het lijkt me duidelijk dat je beter niet in deze wei moet gaan... |o

Ik was dus aan het leren en opeens liep er een hond voor mijn raam in de wei van onze hengst. Dat is niet erg handig want onze hengst is super eenkennig en is dus erg agressief naar vreemde mensen. Naar de hond zelf deed hij niks maar hij stond zich al te showen voor de mensen die hun hond terug wouden :') .
Ik dus snel naar buiten maar aangezien wij 120 meter van de weg wonen en het dus een reuze wei is waar onze hengst (voor nu helaas) alleen in staat, was ik telaat... een vrouw liep al rennend door de wei terug naar de draad. Onze hengst was (gelukkig) er niet snel genoeg bij en ze kwam weer naast de draad te staan. Ik schreeuwde dus dat ze achter het houten hek moest gaan staan aangezien hij vaker door de draad wil als hij het er echt niet mee eens is. Gelukkig ging de vrouw snel achter het hek staan maar onze hengst was er nogsteeds erg van onder de indruk dus die showde even door.... en toen liep haar man de wei in |o ! Ik heb de longen uit mijn lijf geschreeuwd dat hij daar weg moest maar die Kl*tzak liep gewoon door, en hij dacht dat hij onze hengst wel aan kon... niet dus hij zal wel bont en blauw zijn maar dan heeft hij het misschien geleerd.... gelukkig geen erge verwondingen.
Ondertussen liep die hond dus nog in de wei en ik heb onze hengst snel bij die man weggehaald en hem 'verteld' dat het goed was zo(wat hij overigens dan ook echt aanneemt en het opgeeft. zodra ze buiten zijn wei blijven!) ik vroeg dus of ik een riem mocht om de hond te gaan pakken en toen zij die vrouw: hij is heel lief dus pak hem maar gewoon op want we hebben maar 1 riem (ze hadden nog een hond. Aan de riem dus) ik heb hen gezegd dat ik dit niet deed want weet ik veel die hond kan ook in een keer gaan bijten ofzo. op aandringen heeft ze mij dan toch maar de riem gegevnen... Maar goed ook want die hond heeft dus ook mijn jas kapot gebeten toen ik hem wilde vastklikken... :n

Daarna heb ik dus tegen die mensen gezegd dat ze een 2e riem mee moeten nemen voor zo'n soort gevallen... -:(- En dat ze nooit zomaar een wei in moeten lopen.

Respect voor degene die mijn verhaal heeft gelezen.. sorry ik moest mijn ergernis even van mij afschrijven, ben ik nou degene die erg reageert of had die man ook kunnen bedenken dat de wei in gaan geen goed idee was... -O-

Essie73
Hoofdmoderator

Re: Mensen die het gewoon niet snappen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:09

HK->VVDD

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:51

Ik snap je helemaal. Het ergste is dat jij ook nog eens aansprakelijk bent voor wat jouw hengst in zijn eigen wei doet.

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:56

Het lijkt me toch logisch als je ziet dat er een hek + draad gespannen is om niet zomaar hier door heen te gaan.
Helemaal als je ziet wat er met de vrouw gebeurt, veiligheid voor alles.
Maar inderdaad je bent wel verantwoordelijk voor wat je paard aanricht ookal zaten die andere mensen ook zeer zeker fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:57

Zo, niet echt netjes van die mensen...

Snap je helemaal, zou zelf ook pissed zijn geweest. Misschien een bordje bij de wei, aan de kant van de weg ophangen? Dat men in geen enkel geval de wei mag betreden, met bv jouwn telefoonnummer er bij?
Je hebt er soms rare lui bij...

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 04:29

Je vindt mij waarschijnlijk niet zo'n leuke bokker nu..
maar voed je paard op! Het is absoluut niet normaal dat je paard mensen aanvalt en vind dat ook heel gevaarlijk. Maakt niks uit of het vreemde mensen zijn of niet. Je paard moet respect hebben voor elk mens, zoniet zou je dat moeten trainen..
En t maakt ook niet uit of t een hengst, merrie of ruin is.
Kan altijd zo naar worden als ik dit soort dingen lees.. Mensen zien paarden als gevaarlijke en enge beesten, terwijl t 99% training en respect is. Of de eigenaren zeggen dat het paard gek is.. Nee, het zijn de eigenaren die gek zijn en het paard niet (laten) opvoeden/ trainen.

Tis nog steeds hartstikke verkeerd dat die mensen zo op je terrein kwamen, zonder toestemming. Dat is ook absoluut niet netjes.

Vind dat eenkennig wat we noemen ook maar iets raars. Heb nog geen enkel paard hier gezien die "eenkennig" is. En ik ken veel paarden hier ;) Voor mij is dat niks meer dan geen respect naar mensen. T maakt geen drol uit of jij hem aan t halster heb of ik. Hij moet elk mens respecteren.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 05:11

Eileen_ schreef:
maar voed je paard op! Het is absoluut niet normaal dat je paard mensen aanvalt en vind dat ook heel gevaarlijk. Maakt niks uit of het vreemde mensen zijn of niet. Je paard moet respect hebben voor elk mens, zoniet zou je dat moeten trainen..
Kan altijd zo naar worden als ik dit soort dingen lees.. Mensen zien paarden als gevaarlijke en enge beesten, terwijl t 99% training en respect is. Of de eigenaren zeggen dat het paard gek is.. Nee, het zijn de eigenaren die gek zijn en het paard niet (laten) opvoeden/ trainen.

Tis nog steeds hartstikke verkeerd dat die mensen zo op je terrein kwamen, zonder toestemming. Dat is ook absoluut niet netjes.

Vind dat eenkennig wat we noemen ook maar iets raars. Heb nog geen enkel paard hier gezien die "eenkennig" is. En ik ken veel paarden hier ;) Voor mij is dat niks meer dan geen respect naar mensen. T maakt geen drol uit of jij hem aan t halster heb of ik. Hij moet elk mens respecteren.

Ben het deels echt met je eens dat het ook echt aan de opvoeding kan liggen.
Maar een vriendin van mijn heefttoevallig ook een hengst super lief beest zij kan er alles mee andere vrouwen die hem gewoon met respect benaderen kunnen er ok gewoon mee overweg. Maar toen kwam haar vriend/ex wel even hooi geven en deed zijn deur open en mijn vriendin had gezegd dat hij dat beter niet kon doen. Nou 2 achterbenen rakelings langs zijn hoofd.

Toch rijd zijn er gewoon wedstrijden mee luisterde hij geweldig en rijd ze hem ook gewoon tussen de merries maar van mannen moet hij dan ook ook echt niets afweten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 05:15

Och...op stal ook een pony gehad en die was wel degelijk keurig opgevoed,je moest als vreemde alleen niet in zijn weide komen.Hij was daar niet van gediend...werd ook als bewaker van de kudde ingezet.

Mensen moeten eens leren om hun hond aan te lijnen,helemaal als ze niet onder appél staan.

Een bordje plaatsen bij het hek is niet verkeerd,veel mensen verwachten dat ze gewoon bij een paard de weide in kunnen lopen.Een hek en een draad wil niet altijd zeggen dat het paard wat daar staat een pitbull is.Vaak wordt zo'n draad ook gespannen om voeren tegen te gaan.

Dus bordje met bv : Voor uw eigen veiligheid de weide niet betreden. is wel een aanrader.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 06:45

Ik had hun gegevens genoteerd om mijn jas te vergoeden die de hond had gesloopt.
Ze betreden met die hond sowieso al zonder toestemming jou terrein.

Laat ze roepen naar de hond tot ze een ons wegen joh, hun probleem, moeten ze maar leren om de hond aangelijnd te houden als hij niet luistert.

Dat je paard opgevoed moet zijn... Dat zal heus wel, alleen niet elk paard moet iets van vreemden hebben. Ik zou willen dat meer paarden zo reageren op vreemde mensen, dan had je vast veel minder gevallen van mishandelde paarden!

Jelloy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 21:09

M'n hengst heeft een prima opvoeding hoor!
Vroeger is hij bij ons thuis in de wei een keer echt mishandeld, is daarom ook vanaf zijn 13e al met pesnion omdat hij het werk gewoonweg niet aankan. :n
Hiervoor kon echt iedereen hem zo uit de wei plukken en gaf hij nog geen zucht. <3 Sindsdien laat hij ook echt zien dat een vreemde met zijn tengels van zijn terrein moet afblijven... ons hele gezin kan er alles mee, maar de vriend van mijn zusje.... dit moet niet durven te wijzen :\
Hier kan ik denk ik weinig van opvoeding veranderen... :\
Bordje ophangen is misschien wel een heel slim idee _/-\o_

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:26

Mijn merrie is ook eenkennig, die loopt weg van vreemden, vind dat niet erg en zelfs wel een soort van veilig idee.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:30

Zowiezo, hoe komt die hond zomaar in je land? Maar goed, zelf paarden mensen begrijpen dat niet hoor.. Vaak zat dat je mensen met paarden en hond in het bos ofzo tegen komt. en dan hun hond niet vast doen als er een ander paard aankomt :? Ik doe altijd netjes mijn hond vast als ik inde buurt van een ander paard of wei komt met andere dieren erin. k heb geen zin in drama :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:43

Ivm wettelijke aansprakelijkheid en verzekeringen is een bordje met verboden toegang voor onbevoegden art. ... wetboek van strafrecht echt aan te raden. Maar kijk ook even goed naar je omheining, want hoe is die hond jouw terrein op gekomen? En waarom konden die mensen zo makkelijk je terrein op komen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:52

Ja erg zulke mensen waarbij hun eigen hond wel los loopt maar blijkbaar totaal niet luistert. Snap niet waarom mensen dan perse de hond los willen hebben. Ik hou er ook niet van als honden door de wei heen denderen. Gelukkig ook een pony erbij die er wel achteraan jaagt.
Staat er verder geen stroom op jullie draad? Want dat zal de mensen wel weg houden als ze een keer een tik stroom krijgen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:59

tamary schreef:
Ivm wettelijke aansprakelijkheid en verzekeringen is een bordje met verboden toegang voor onbevoegden art. ... wetboek van strafrecht echt aan te raden. Maar kijk ook even goed naar je omheining, want hoe is die hond jouw terrein op gekomen? En waarom konden die mensen zo makkelijk je terrein op komen?

Ik vraag me dat af - ik heb vaak gehoord dat bordjes weinig rechtsgeldig nut hebben. En je hoeft je terrein toch niet af te sluiten? Of een hangslot op de wei zodat iemand er niet ik kan komen?
Volgens mij moet je je hond gewoon aan de lijn hebben, is een erf privé-terrein en een weiland ook. Punt!

Want denk eens aan een kudde jaarlingen, of een weiland met koeien waar een stier bij in loopt... dat zou dan allemaal niet meer kunnen? Flauwekul, vreemde mensen hebben daar gewoon niks te zoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:03

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:18

En die honden jagen dus ook in natuurgebieden (jong) wild op. Ik begrijp werkelijk niet, waarom mensen hun honden niet gewoon bij zich houden!!! Onzin om jou aan te vallen. Jouw paard staat op prive terrein en daar hebben andere mensen (en honden) dus niets te zoeken. Ik verbaas me zo vaak over hondenbazen. Gelukkig geldt het niet voor iedereen, hoor, maar er zijn er net even te veel waarvoor het wel geldt. Hou je hond bij je. En zorg niet voor overlast.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:21

Eileen_ schreef:

Ook deels mee eens. Wat nou als iemand net een paard heeft waarmee je druk bezig bent met opvoeden? Kan die dan niet de wei in?
Ken zat paarden met een verleden waardoor ze niet zomaar door vreemden benaderd kunnen worden. Zo dus ook de hengst in kwestie.

Ts, idd een bordje ophangen is nog niet eens zo'n slecht idee..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:20

Deze ophangen:

Afbeelding

Ook juridisch kan dat verschil maken.

En nog een bordje erbij dat het paard niet zo lief is.

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:36

Eileen_ schreef:
Hij moet elk mens respecteren.

Dit vind ik dus echt weer onzin. Waarom zou die maar van iedereen alles moeten kunnen hebben?
Net alsof jij geen mensen hebt die je niet uit kan staan >;)

Daarbij je moet er gewoon niet vanuit gaan dat je ieder paard maar gewoon kunt benaderen. Zelfde als bij mijn hond, iedereen denkt haar maar te kunnen aaien zonder het te vragen, nou let dan maar op je vingers. En dat is echt geen opvoeding, ze houdt er gewoon niet van als iemand onbekends aan haar moet zitten en weet je, ik geef haar groot gelijk. Ik hoef ook geen knuffel van een vreemde en ik hoef ook geen vreemde zomaar bij ons op het terrein dus waarom zou paard in kwestie dat wel moeten accepteren? Paard is gewoon een dier met een sterkere drang om zijn terrein en zichzelf te beschermen dan wat wij gewend zijn en dan is het ineens fout?
Ik word er dus naar van als ik zúlke dingen lees. Zodra een dier anders reageert als de standaard is het ineens fout? Vreemden horen niet zomaar je terrein te betreden onafhankelijk van wat paard wel of niet doet. Punt uit.

Ts, inderdaad een bordje, zodra je een bordje hangt ben je niet meer aansprakelijk als iemand je terrein betreed omdat je op een zichtbare locatie bij de ingang hebt beschreven dat het niet mag. Weet niet voor hoe ver je weide aan de straat grenst maar dan zou ik er meerdere neerhangen, dan weet je zeker dat ze het bordje niet kunnen missen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:22

Kendra schreef:
tamary schreef:

Ik vraag me dat af - ik heb vaak gehoord dat bordjes weinig rechtsgeldig nut hebben. En je hoeft je terrein toch niet af te sluiten? Of een hangslot op de wei zodat iemand er niet ik kan komen?
Volgens mij moet je je hond gewoon aan de lijn hebben, is een erf privé-terrein en een weiland ook. Punt!

Want denk eens aan een kudde jaarlingen, of een weiland met koeien waar een stier bij in loopt... dat zou dan allemaal niet meer kunnen? Flauwekul, vreemde mensen hebben daar gewoon niks te zoeken...

Bordje is een juridisch ding wat je ook helpt mocht het vervolgens een verzekeringskwestie worden.

Mensen buiten houden is lastig en niet alleen omdat de meeste hekken er niet op ontworpen zijn. Ik zorg ook niet voor niets dat er over het hek geen contact mogelijk is tussen voorbijgangers en mijn pony's. Dat helpt echter niks als ze geen respect hebben voor een hek en aangezien dat tegenwoordig nogal eens gebeurt (of hond niet onder appèl en toch los), moet je helaas inderdaad goed naar je omheining kijken om te voorkomen dat jij of jouw dieren daar last van hebben (want als er iets gewond raakt mag jij voor de kosten opdraaien als je pech hebt). Kost geld en extra werk en hoewel het absoluut onzinnig is, blijkt het kennelijk noodzakelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:31

Ik ben het er eigenlijk ook niet mee eens dat een dier , maar verplicht is elk mens te respecteren hoor.
Liever een paard die alle onbevoegden letterlijk van het land af slaat, dan een arme brave merrie die zich maar laat mishandelen/misbruiken door iedere idioot.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:38

TS, ben het volkomen met je eens. Sowieso kan ik me dood ergeren aan mensen die hun hond los laten lopen, terwijl hun hond voor geen meter luistert. Ten tweede hebben ze gewoon uit je wei te blijven. Misschien goed om nog een bordje op je hek te hangen met daarop: 'Verboden toegang, kan aanvallen'

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:40

:( Deze mensen en hun hond mogen absoluut niet op jouw terrein komen! Ik zou de politie bellen in zo;n geval! En dan geven sommigen hier ook nog l=jou de schuld! Ik vind het gewoon schandalig. Honden aan de lijn en afblijven van andermans terrein!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:49

anjali schreef:
:( Deze mensen en hun hond mogen absoluut niet op jouw terrein komen! Ik zou de politie bellen in zo;n geval! En dan geven sommigen hier ook nog l=jou de schuld! Ik vind het gewoon schandalig. Honden aan de lijn en afblijven van andermans terrein!

Het is niet de schuld van TS. Echter respect voor hekken en andermans terrein ontbreekt bij sommigen |o en dan is het voor jezelf prettiger om maatregelen te nemen dan er last en ellende van te hebben.