Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
daar hoef je geen veulen voor te kopen KenJeMe schreef:Een veulen hoort in de opfok
chinoukjuh schreef:Ik heb een jong paard genomen omdat ik het gewoon leuk vind, ik heb er veel ervaring mee en mijn stal wilt altijd helpen, die zeiden zelf ook van neem een jong paard want je krijgt een enorme band. Dat is dus mijn rede maar daar verder niets meer over want dat vroeg ik niet..
xAnthea schreef:Hengstenketting bij een veulen snap ik ook niet. Dat is een kwestie van geduld hebben...
Peeskappen en springschoenen kan je mee beginnen als je hem gaat beleren. Mijn paard doe ik alleen bescherming aan als ik hem longeer. Hij durft namelijk gekke sprongen maken en zichzelf verwonden.
Jouw veulen moet lekker buiten spelen met soortgenootjes en het enige wat je ermee kan doen is borstelen, voetjes optillen en braaf meelopen aan het touwtje. En eventueel al leren dat hij moet wijken voor deuk. Als je tegen zn kont duwt dat ie opzij gaat bv.
Zoe_97, geen aannames maken. Wie weet kennen die ouders er veel van oid. Je weet dat niet. Dat zij dingen doet waar jij het niet mee eens bent, dan is dat zo. Er zullen nog wel mensen zijn die veel erger omgaan met hun veulen. Ik keur dit absoluut niet goed, maar ik vind zo'n reacties niet kunnen
chinoukjuh schreef:Ik heb een jong paard genomen omdat ik het gewoon leuk vind, ik heb er veel ervaring mee en mijn stal wilt altijd helpen, die zeiden zelf ook van neem een jong paard want je krijgt een enorme band. Dat is dus mijn rede maar daar verder niets meer over want dat vroeg ik niet..