Hoe haal je je ouders over om een paard te kopen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Hanette

Hoe haal je je ouders over om een paard te kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 17:55

Hallo, ik ben nu al een half jaartje aan het vragen dat ik een paard mag maar ik krijg steeds te horen "gaan we in het voorjaar er over hebben" ik betaal zelf mee en mijn oma heeft een oud springzadel en een nieuw dressuur zadel (ze rijd zelf niet meer) en die wil ze dus wel aan me geven. Ik neem veel verantwoordelijkheid op me enzovoort maar hoeveel ik ook mijn best doe het veranderd niks. Ik heb al een shetlander en die kan gwn bij ons staan dat paard moet dan wel ergens anders heen maar dat wil ik wel in de buurt. Mijn moeder heeft vroeger ook veel gereden en pijzen gewonnen. Ze vind het nu leuk dat ik een paard wil maar ze weet ook dat daar erg veel verantwoordelijkheid aan zit. Ik ben een doorzetten (dat weetze ook wel) en ik wil graag wedstrijden rijden enzo maar het blijft steeds het zelfde "gaan we in het voorjaar over hebben"
Help me please ik weet nu echt niks meer te doen

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:56

Ik denk dat je al enorm boft dat je ouders het er in het voorjaar over gaan hebben.
Laatst bijgewerkt door tinkermiep op 11-01-16 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:57

Hoe oud ben je?
Heb je al een bijbaantje om te kunnen sparen?

Love_Hanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 17:57

Ja das waar

Love_Hanette

Re: Hoe haal je je ouders over om een paard te kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 17:57

Ik ben 13 en heb al 230 euro

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:57

Afwachten tot ze er in het voorjaar erover gaan hebben.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:58

Het is zo voorjaar, nog even geduld hebben dus! Leuk dat je tante 2 zadels beschikbaar stelt, maar de kans dat die zomaar op je paard zullen passen is niet heel groot.

tita

Denk dat je moeder heel goed beseft dat ze er eigenlijk geen zin in hebben :)

xniieeenke

Al 230? 1 keer naar de dierenarts en het is weg meid.

Anoniem

Paard kopen is één, een paard onderhouden is wat het meeste geld kost... In plaats van te drammen; lekker doorsparen en wachten tot het voorjaar wordt..

Arabesk

Niet. Lekker je tijd in school steken nu en een verzorgpaard zoeken. Zo doe je ervaring op, maar kun je er ook weer makkelijk 'vanaf' als je school er onder gaat lijden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:59

Love_Hanette schreef:
Ik ben 13 en heb al 230 euro

€230,- is (heel gemeen) helemaal niets als je een paard wilt/hebt. Een paard kost per maand vaak al meer dan dat. Dat houdt in dat jouw ouder heel veel geld zullen moeten gaan betalen om jouw paard te kopen en te onderhouden.

Ik denk dat je heel blij moet zijn dat ze erover willen praten van het voorjaar.

Anoniem

Allereerst: Ga je die zadels ook gebruiken als ze niet passen? ;)

Verder kan je niets doen. Het zijn alsnog je ouders, die beslissen voorlopig wat er gebeurt. Een paard kost véél geld en véél tijd, ik denk meer dan dat je je realiseert. Wacht rustig af wat je ouders zeggen, en zeur er vooral niet over door, dan is de kans alleen maar kleiner dat het ook echt zal gebeuren. Het is immers héél lief dat ze er überhaupt al over nadenken.

Het paard zelf kost al gauw 1000 euro, dan ben je stallingskosten kwijt wat al gauw 200/300 euro per maand is, dierenartskosten, als je wedstrijden wil rijden moet je een startpas kopen en een trailer hebben die ook al gauw 1000 euro kost, je moet de hoefsmit betalen, het harnachement en nog véél meer. Kortom, met 230 euro kom je er niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-16 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Re: Hoe haal je je ouders over om een paard te kopen??

VEel ouders willen er niet eens over praten dus je boft idd al.
230 euro is helaas gewoon niks als je een paard hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:00

Ik zou idd wachten tot het voorjaar, en als ze echt zeker willen weten dat je er iets voor over hebt kan je voorstellen om een krantenwijk te nemen.. Zo spaar je zelf een beetje mee.

Love_Hanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:00

Ik sta best goed op school en doe vwo makkelijk ik heb al best veel ervarig met paarden en ponys want mij eigen pony is nu 21 die hebben we ook al 6 jaar

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:01

Love_Hanette schreef:
Ik sta best goed op school en doe vwo makkelijk ik heb al best veel ervarig met paarden en ponys want mij eigen pony is nu 21 die hebben we ook al 6 jaar

Je hebt al een pony?

Jennifuur

Ik snap precies wat je bedoelt, vroeger toen ik ook een stuk jonger was heb ik ook dergelijke topics geopend.

Toch is het bijna niet mogelijk om ouders 'over te halen', ze moeten echt zelf inzien dat het voor jou veel waarde heeft en dat zij het willen en kunnen.
Een paard is heel duur, en kost maandelijks misschien al wel meer dan de 230 euro die jij gespaard hebt. Het is heel goed dat je al dat geld al hebt gespaard! Maar te weinig voor een paard, en daarom zullen je ouders dat de komende jaren nog voor jou moeten betalen.
Niet alle ouders kunnen dit of willen dit, omdat er ook nog genoeg geld moet zijn voor eten, drinken, kleren, elektriciteit in huis en allemaal van dat soort dingen. Als het dus niet mogelijk is, zul je je er helaas bij neer moeten leggen.

Wat lief dat je van je oma een zadel hebt gehad! Alleen weet je nog niet of die gaat passen op je eventuele toekomstige paard. Dat is ook iets om rekening mee te houden.

Als ik jou was zou ik opschrijven welke redenen jij hebt om graag een paard te hebben en wellicht hoe jij kan meebetalen aan het paard (maandelijks, of dat jij bijvoorbeeld dingen als een halster koopt). De rest van de keuze moet je toch aan je ouders toevertrouwen!

Is een verzorgpaard geen goed idee in het geval dat het niet mag?

xniieeenke

Love_Hanette schreef:

Dat je het goed doet op school is prima, maar op dit moment verdien je niks en met 13 jaar kan je weinig.

Je hebt 'n eigen paard dus nu al? Uh, ik begrijp het niet meer hoor. Waarom wil je dan nog van alles er bij terwijl je 13 bent XD

EDIT: paardenpraatTV heeft hier 'n grappig filmpje over gemaakt. Moet je wel bij verdienen is 1 tip

Love_Hanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:03

Ik heb al een pony ja en we hebben ook best veel geld mijn ouders vinden het dan waarschijnlijk geen probleem om geld te betalen en mijn pony is in die 6 jaar nog maar 1 keer naar de dierenarts geweest

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:05

Love_Hanette schreef:
Ik heb al een pony ja en we hebben ook best veel geld mijn ouders vinden het dan waarschijnlijk geen probleem om geld te betalen en mijn pony is in die 6 jaar nog maar 1 keer naar de dierenarts geweest

Nou, laat je ouders dan gewoon overleggen?
Het voorjaar duurt niet meer zo lang en tot die tijd vermaak ej je wel met je huidige paard en je bergen huiswerk.
Trouwens, dat jouw paard niet zo vaak gaat betekent niet dat andere paaredn dat niet moeten. Elk paard kan dingen mankeren,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:05

Love_Hanette schreef:

Dierenartskosten zijn niet alleen die wanneer je paard iets heeft, maar ook de prikken die hij ieder half jaar moet hebben. En als je paard opeens iets ernstigs krijgt, lopen de kosten héél snel op.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:06

Love_Hanette schreef:

Maar dat wil niet zeggen dat je pony niet morgen heel ziek kan worden. Dat is het probleem met levende wezens (mensen, dieren, planten) je kunt nooit voorspellen wanneer ze ziek worden, en hoe erg dat dan gaat zijn.

Dat jouw ouders veel geld hebben is fijn voor ze, maar dat wil nog niet zeggen dat ze het ook uit moeten (willen) geven aan een paard voor jou :). Over een paar jaar kun je zelf wat meer gaan werken, en dan kun je veel meer zelf betalen.

Ook: misschien kun je wat leestekens (punten, komma's) gebruiken in je berichtjes, dan zijn ze wat beter leesbaar.

S_J_B

xniieeenke schreef:
Love_Hanette schreef:

Dat je het goed doet op school is prima, maar op dit moment verdien je niks en met 13 jaar kan je weinig.

Je hebt 'n eigen paard dus nu al? Uh, ik begrijp het niet meer hoor. Waarom wil je dan nog van alles er bij terwijl je 13 bent XD

EDIT: paardenpraatTV heeft hier 'n grappig filmpje over gemaakt. Moet je wel bij verdienen is 1 tip

wat ik uit het eerste bericht begrijp ik dat ts nu een shetlander heeft en er graag een rijpony bij wilt.

Ik zou zeggen wacht tot het voorjaar, als je door blijft drammen heb je meer kans dat ze nee zeggen

claudiadvx

Ze heeft een shetlander van wat ik begreep.
Gewoon even afwachtem tot het voorjaar :)
Met de zadels ga ik mee met de anderen!