Lastige pensionklant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lightninggg

Lastige pensionklant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 20:45

Ik heb momenteel een zeer lastige pensionklant. De paarden staan hier volpension. Ik heb als regel dat de klanten geen stalbedekking mogen nemen. Wel mogen ze hun paarden hooi bijgeven als het op is. Nu geeft die klant zijn paarden zoveel extra hooi dat de paarden de helft over hun stal verspreiden en het niet meer op eten. Ook merkte ik vandaag dat hij stalbedekking is zijn stallen had gedaan. Dit zelfs zonder het te vragen. Vrijdag vroeg hij of hij mijn trailer een dag mocht lenen. Voor mij geen probleem maar toen ik om 22 uur aan de stal kwam stond de trailer in de slijk en is hij vuil met stront er nog in achter gelaten. Wanneer hij in de piste rijdt laat hij zijn hindernissen staan en moet ik die achter zijn rug terug afbreken. Ook zijn mest moet ik uit de piste halen. Zijn gerief ligt overal en nooit op de daarvoor voorziene plaats en hij laat al zijn rommel gewoon overal achter.
De stallen zien er nochtans altijd verzorgd uit, de bollen worden eruit gewipt en ook de natte stalbedekking wordt dagelijks verwijderd en wanneer nodig doe ik nieuwe stalbedekking in. De piste ligt er normaal goed bij. De trailer is ook altijd proper en ik doe mijn best om alles zo ordelijk mogelijk te houden. Ik weet niet wat ik met deze klant moet aanvangen. Ik heb hem hier al meermaals over aangesproken. Ook valt hij de andere pensionklanten lastig. Ik ben er over aan het denken om hem met zijn 2 paarden buiten te smijten, maar dan straf ik de paarden natuurlijk ook terwijl deze niets misdaan hebben.

Sjolvir

Re: Lastige pensionklant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:47

Klant er op aan spreken?
Werkt dit niet dan verzoeken andere stalling te gaan zoeken (en hem de stal opzeggen).

zigranta

Als je hem laat lopen, straf je jezelf en je andere pensionklanten! Heel gauw de laan uit sturen

CharxHebe

Soms moet je voor jezelf kiezen hoe moeilijk ook. Dat leer je vanzelf wel :). Of eerst een ultimatum stellen en anders vertrekken.
Laatst bijgewerkt door CharxHebe op 09-01-16 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:48

Ik denk dat dat helaas toch de enige oplossing is. Wat je evt. nog zou kunnen doen: aangeven dat hij extra stalstrooisel mag gebruiken voor bedrag x, dat jij zijn zooi wel wil opruimen voor bedrag x, dat jij zijn hindernissen wel opruimt voor bedrag x, etc, etc. En dan geen lüllige bedragen, maar 100 euro extra voor de stal, 25 euro opruimkosten per keer.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:48

Nog 1x keer heel duidelijk met hem in gesprek gaan. Daarbij aangeven dat als het binnen 2 weken het niet verranderd hij daarna op straat staat met de paarden?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:49

Ben je al met hem in gesprek gegaan hierover?

Want misschien heeft hij geen idee dat hij wat verkeerd doet.

Edit, sorry...het staat er tussen. Je hebt hem er meermaals op aangesproken.

Ja dan een finaal gesprek. Your way or the highway
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 09-01-16 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:50

Factuurtje sturen voor de extra tijd die dit kost.. Leert hij het misschien af.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:52

Desnoods maak je een Final warning papier waarin je alles op zet en wat je van hem verwacht binnen een bepaalde periode.

Gedraagd hij zich voor die deadline niet, dan schop je hem eruit.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:52

Deze persoon maakt gewoon handig gebruik van de mogelijkheden die hij zichzelf toeeigent en als hij niet luistert dan kun je of over je heen laten lopen en jezelf en de andere klanten de dupe laten worden van deze rotte appel die geen respect heeft voor wat dan ook, Of hard optreden en evt waarschuwing geven en anders eruit zetten..succes ik wist het wel , groetjes deess

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:53

tja aanspreken en hem herinneren aan de afspraken is natuurlijk het begin. al zie ik dat je dat al meerdere keren hebt gedaan. Hem eruit schoppen is voor jou uiteindelijk het makkelijkst, zeker als hij ook andere klanten lastigvalt.
Voor de extra energie/tijd die hij je kost: dit kan je misschien in rekening brengen? (service-kosten oid)

Mischa

Ja inderdaad, bovengenoemde klinkt heel redelijk hoor, nogmaals de regels duidelijk doorspreken, hem nog even de tijd geven, geen verandering? wegwezen!

rapunzelx

Aangezien je hem al meerdere malen hebt aangesproken zou ik hem ook gewoon verzoeken een andere stalling te zoeken.

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 20:54

Ik ga hem morgen hierover nog eens spreken. Ik ga hem 2 opties geven. Vertrekken of de regels volgen. Hoop dat het dan ook tot hem doordringt dat dit zijn laatste kans zal zijn. Wanneer hij dan voor optie 1 kiest moet ik de paarden nog maximum 1 maand verzorgen. In het contract staat dat er een opzegtermijn van 1 maand is zodat eigenaren de tijd hebben om een nieuwe stal te zoeken. Als hij voor optie 2 kiest zie ik het 2 tot 4 weken aan en dan neem ik een beslissing.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:57

De paarden zijn zijn probleem, niet het jouwe. Als je hier geen paal en perk aan stelt gaat de sfeer op stal naar de kloten en gaan je andere klanten lopen. Heel snel wegsturen dit sujet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:57

Dan zou ik hem een termijn tot 31 januari geven. Is er voor die tijd geen verbetering, dan per 1 februari exit. Dan heeft hij nog 3 weken de tijd om zijn houding aan te passen of op zoek te gaan naar nieuwe stalling.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:59

Nog een keer in gesprek gaan en hem deze dingen voorleggen, hem daarmee uitleggen dat voor jou de maat vol is en dat je er klaar mee bent.
Dan is het aan jou hoe je erin staat of je hem nog een periode geeft waarin hij kans krijgt om te laten zien dat het anders kan of je geeft hem meteen de huuropzegging.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:02

Even als advocaat van de duivel, heb je heel duidelijk gecommuniceerd of heb je hem gevraagd 'of hij hier de volgende keer misschien om zou willen denken'.

Sommige mensen hebben erg duidelijke communicatie nodig, 'dit zijn de regels, zolang kijk ik het aan en bij deze en deze overtreding vlieg je eruit', en denken dat vriendelijk vragen niet meer dan een suggestie is terwijl de andere partij zeer duidelijk denkt over te komen.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:04

Heb je een pensonstal? Zeer onprofessioneel om problemen met klanten op een forum als Bokt te bespreken. Het is professioneel om de klant aan te spreken op zijn/ haar gedrag en de evt. stalregels erbij te noemen. Geef de klant ook de tijd zijn kant van het verhaal te vertellen en werk direct aan een oplossing van het probleem. Kom je er samen niet uit, dan zeg je het contract/de boxhuur op en regel je alles op een nette manier. Altijd de eer aan jezelf houden.

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 21:12

Hij heeft de regels helemaal uitgetypt gekregen en de eerste 3 maanden heb ik geen problemen met hem gehad. Ik heb een paar pensionklanten maar zeker nog geen pensionstal. Ik had vorig jaar 5 lege boxen dus leek het mij handig deze aan kennissen te verhuren. Normaal doe ik enkel zadelmak maken, doortrainen en fokken van springpaarden.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:14

Jetta schreef:
Heb je een pensonstal? Zeer onprofessioneel om problemen met klanten op een forum als Bokt te bespreken. Het is professioneel om de klant aan te spreken op zijn/ haar gedrag en de evt. stalregels erbij te noemen. Geef de klant ook de tijd zijn kant van het verhaal te vertellen en werk direct aan een oplossing van het probleem. Kom je er samen niet uit, dan zeg je het contract/de boxhuur op en regel je alles op een nette manier. Altijd de eer aan jezelf houden.

Volgens mij noemt ts nergens namen en ik zou dit topic niet onprofessioneel bestempelen...

Soms ben je op zoek naar een optie die je zelf nog niet bedacht hebt en helpt het om de objectieve gedachten van een ander te kunnen krijgen.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:16

Jetta schreef:
Heb je een pensonstal? Zeer onprofessioneel om problemen met klanten op een forum als Bokt te bespreken. Het is professioneel om de klant aan te spreken op zijn/ haar gedrag en de evt. stalregels erbij te noemen. houden.

hier sluit ik mijzelf bij aan.
vooral als je meer klanten op stal wilt, moet je zulke verhalen niet op internet zetten.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:19

TS, ik zou je aanraden om de naam van je stal uit je onderschrift te halen, zo kan men wel opzoeken over wie het zou gaan ;)

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 21:21

De pensionstal is zoals eerder vermeld zeer kleinschalig en enkel voor kennissen. Het hoofddoel ligt bij training van springpaarden en fokkerij en deze verhalen zal ik nooit zomaar op internet smijten. Deze paarden komen dan ook meestal van professionele springstallen en deze zijn altijd zeer correct. De sfeer op stal is gewoon echt niet goed nu, terwijl het heel tof was voordat deze klant kwam.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:25

Ik zou hem persoonlijk gewoon weg sturen, mensen zoals dat veranderen nu eenmaal niet. Maar om zelf het netjes te houden, geef hem tot 31 januari, is er niks verandert dan kan hij inpakken, als hij weer de fout in gaat in het komende half jaar dan mag hij ook gewoon direct verhuizen. Je moet zo fiets streng zijn bij dit soort mensen, dat ze meer energie gaan kosten voor jou dan dat je het eruit haalt.