Beweging met slecht weer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GuusjeBloks

Beweging met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 18:44

Haai lieve Bokkers!

Ik heb een vraag voor jullie.
Zoals jullie wellicht weten, is het weer barslecht.
Hier in België regent het z'n 24/24.
Nu moet ons paardje gewoon bewegen, we hebben hem pas en zijn achterhand en rug moeten sterker gemaakt worden.
We beschikken alleen over een buitenbak (binnenbak is geen mogelijkheid tot nu toe, heb nog geen rijbewijs voor +3,5ton).
Alleen kun je in die plassen een klein zeilschip laten varen :D

Hoe trainen jullie je paard met dit weer?
Gewoon niet?

Liefs,
Guusje & Havana ( /3 )

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:45

Gratis aquatraining :+ :D

Azmay

Re: Beweging met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:47

Mijn paardjes staan lekker in de wei, maar ik smelt evenmin als mijn paarden dus lekker het bos in of grondwerken in de weide doe ik gewoon welk weer het ook is (ik rijd momenteel niet).

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:16

Ik verplaats dit topic van VSW naar PP.

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:22

mijn verzorgpony's worden altijd als het slecht weer is toch een uurtje/ anderhalf uur in de paddock gezet om toch ff de energie er uit te kunnen gooien

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:26

Ik woon ook in België en ook hier is het nat. Ik spring gewoon mijn paard op en train gewoon mijn training. Ook door de plassen. Was daarna zijn benen om de modder eraf te halen en droog ze met een handdoek. Daarna een dikke zweetdeken op tot hij droog is. Hij staat dan even met zijn eten op stal. Ik ondertussen de douche in en als paard droog is zijn buitendeken weer op en gaat hij weer naar buiten de wei op. Als de bak echt echt echt te slecht is dan ga ik weleens het bos in of ga een rondje door de straten. Heeft ie toch wat beweging gehad.

Janiek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:30

Wij hebben een binnenbak maar niet alle paarden kunnen daar te gelijk in. We laten ook veel paarden dan even rennen in de (soms kletsnatte) bak. We zetten de paarden er dan gewoon anderhalf uur in en laten ze 10 min. even rennen. Daarna lekker 2/3 fleechedekens op en ze zijn daarna weer heerlijk warm!

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:34

ook hier super nat, zelfs de paddock waar ze doormoeten om naar de wei te gaan is een modderpoel. Paarden zien er echt tegenop om erdoor te ploederen; helaas zijn het moordwapens als ik ze opsluit op stal..wat te doen?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:39

Gewoon buiten werken als altijd. Beest is niet van suiker en als het echt heel hard gaat regenen dan draai hij vanzelf zijn kont naar de regen. Ik trek een lange was jas aan, hoed op en go!
Wij zijn gevoelig voor modder en regen en kou, paarden een stuk minder dus laten we er geen watjes van maken.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:43

Gewoon doorgaan, desnoods lekker op buitenrit... Ik kan daar stiekem altijd van genieten haha.
Romeo presteerde trouwens altijd beter als het slecht weer was, dan werd hij wat spectaculairder.
Ik rijd dus altijd gewoon, weer of geen weer. Wel heb ik het voordeel dat onze buitengaan altijd droog is.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:44

:+ ziet een paard met regendeken + regenlaarzen+ paraplu voor zich :')

ik ga dan een rondje buiten maar als je je paard net heb word dat uiteraard wat lastiger ... gewoon door de modder heen helpt ontzettend goed met opbouw van bepaalde spieren :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:06

Hier is het zo nat dat ze over de koten in de modder wegzakken.
Dus ik rij ze nu niet.

Heb 1 paard die (nu) geen natte benen mag krijgen, dus die staat tijdelijk op een uitloop (beton) voor haar open stal.
Mijn andere paard is herstellend van een peesblessure, en die ga ik niet overbelasten door aan het werk te zetten in de blub.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:38

Heb de mijne vanmiddag op gezadeld en ... weer afgezadeld.
Helaas maar ging mij te hard buiten.
Van het weekend weer een nieuwe poging blijft wel hobby he ;)
En daarbij hebben mijne een uitloopstal dus ze bewegen heus wel wat zelf.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:26

Het regende gister zo erg, bak was onbruikbaar en paddocks zakten ze ver in weg...
Nou staat mijn verzorgpaard op een stal waar je zelf moet buitenzetten. En paardlief vindt dat ie van suiker is. Nou hop, regendeken op en de paddock in. Heb ook nog een stuk met hem gewandeld toen het minder hard ging regenen. Het is nu echt buitenrit of wandelen, maar buitenrit zag ik niet zitten met dit weer. Hij had langer buiten kunnen staan, maar na 2 uurtjes toch weer binnengehaald omdat het echt hard begon te regenen. Andere dag komt ie wel weer meer buiten.

Falco vind buiten staan in de paddock al niet zo leuk (ook niet met ander paard of eten), maar in de winter kan het niet anders. Hij was gister echt blij dat ie weer naar binnen mocht, alle paarden trouwens.

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:37

Dacht dat je in noord Nederland woonde en last had van de ijzel. Maar een beetje regen... Zal willen dat wij dat hadden afgelopen dagen. Hadden we tenminste kunnen rijden. Ben niet bang om een beetje nat te worden en paardlief ook niet.

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:19

Momenteel hou ik een winterstop. Niet alleen doordat de bak niet te doen is, maar ook omdat ik door m'n werk vooral in de avond kan. Helaas kan ik 's avonds niet rijden omdat er bij ons op stal geen verlichting is in de bak.

Het scheelt dat de paarden alleen 's nachts binnen staan.
Overdag staan ze lekker in de wei en in de bak :)

Als het 's avonds weer lichter wordt ga ik het weer rustig oppakken.

Billy_Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:26

Je zou ook meer dingen op het asfalt kunnen doen! Bijv. werken aan de hand in stap of fietsen met je paard (als hij daar braaf genoeg voor is). Zo kunnen ze toch bepaalde spieren trainen en soepeler maken en een beetje conditie houden. Ook leuk voor de afwisseling!

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:39

Door zwangerschap kan ik op het moment ook alleen maar longeren. En mag ik alleen maar kijken naar onze eb en vloed bak |( Maargoed. De longeer bak is bij ons ook een water boel. Maar mijn paarden gaan gewoon aan de longeerlijn hoor! Ik doe wel wat minder lang dan normaal omdat de bak ook wel aardig zwaar aan het worden is.

Kun je niet buiten rijden? Ook daar kun je dressuur oefeningen doen.

GuusjeBloks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 00:01

mcfly schreef:
Dacht dat je in noord Nederland woonde en last had van de ijzel. Maar een beetje regen... Zal willen dat wij dat hadden afgelopen dagen. Hadden we tenminste kunnen rijden. Ben niet bang om een beetje nat te worden en paardlief ook niet.

Helaas is het niet een 'beetje' regen. Maar gelukkig ook geen ijzel :). We zijn echt niet bang om nat de worden maar het is serieus een modderpoel en Havana schuift uit.

GuusjeBloks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 00:02

jacquelinee schreef:
Door zwangerschap kan ik op het moment ook alleen maar longeren. En mag ik alleen maar kijken naar onze eb en vloed bak |( Maargoed. De longeer bak is bij ons ook een water boel. Maar mijn paarden gaan gewoon aan de longeerlijn hoor! Ik doe wel wat minder lang dan normaal omdat de bak ook wel aardig zwaar aan het worden is.

Kun je niet buiten rijden? Ook daar kun je dressuur oefeningen doen.

Buiten rijden is mogelijk vermits er een ander paard mee gaat. Ze weigert om alleen op pad te gaan. Longeren doen we ook, maar ze schuift wat uit.

GuusjeBloks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 00:04

[quote="Tessa_93"]Gratis aquatraining :+ :D[/quote

:D

Celinekuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:16

Mijn pony doet alsof ze van suiker is en draait door in de regen... Ze houd van niets waar ze nat van kan worden. Zelf niet als het 36 graden is!
Ook kan ze niet buiten lopen, dus ook geen mogelijkheid
Geen beweging totdat de bak beter is dus...

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:22

Ik heb paarden met watervrees voor plassen op de grond en een bloedhekel aan regen. 'Niet zeuren, gewoon gaan' is mijn motto op zo'n dag. Ze zijn gelukkig niet van porselein (of suiker) gemaakt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:30

hier gelukkig een goede bak, met uitzondering van echt natte dagen is ie gewoon bruikbaar..
daarnaast sta ik direct aan het bos, waar wel een hele hoop aan de hand moet zijn wil het echt niet begaanbaar zijn.. vier dagen terug, was het mij te hard.. toen heb ik 45 minuten met hem aan de hand door het bos gewandeld.. Erg veel leuke gesprekken gehad met mensen die hun hond aan het uitlaten waren (mijn paard reageert totaal niet op viervoeters, dus viervoeters over het algemeen niet op hem)

als je bak echt niet bruikbaar is, dan gewoon niet.. wellicht zit er een binnenbak in de buurt waar je naartoe kunt?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 01:41

Hier is echt hondenweer tijd voor clickertraining.
Alsnog fanatiek trainen is voor mijn lijf echt niet best, daar krijg ik geheid veel last van de kou en het vocht helaas.
Maar dan praat ik over flinke plensbuien, niet over drie spetters.

Zomers ben ik makkelijker, ik ben van de zomer op vakantie met die regen dagen aan een stuk met echt stromende regen het bos in geweest met de wagen. :')
Maar toen was het gewoon echt niet koud, geweldig vond hij het: veel paden stonden finaal blank en het is echt een waterrat.
Aangekomen bij het eerste pad was het: mag ik?! Mag ik?! *\%/*
We hebben genoten toen!