Een paard of een auto?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Auto of paard?

Auto
36 (50%)
Paard
35 (49%)

Totaal aantal stemmen: 71

brixxxie

Een paard of een auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 12:43

Hallo Bokkers!!

Ik ben een studente die valt onder het nieuwe leenstelsel. Ik krijg dus geen cent meer (behalve student OV :))
Nu ben ik van plan om het beste er maar van te nemen.
Na dit jaar kom ik in de tweede en heb ik (hopelijk) mijn propedeuse gehaald. Ik krijg dan veel meer vrije tijd.
Deze vrije tijd zou ik willen opvullen met een paard!!

Nu is het zo, ik reis twee keer per week 3,5 uur van en naar de campus bij school. Een auto zou erg handig zijn, want dan is het nog maar anderhalf uur. Maar dat is wel heel erg duur, vooral omdat ik gratis kan reizen met studenten OV.

Wat is in het algemeen duurder? En wat zouden jullie doen??
Ik wacht op de reacties _/-\o_

Daihyo

Re: Een paard of een auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:44

Een bijrijdpaard zoeken en je geld nog even bewaren voor noodgevallen?
Een paard is over het algemeen duurder dan een auto. :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:45

Een paard is zeker duurder en ook veel minder voorspelbaar in de uitgaven, maar een auto is in onze ervaring ook behoorlijk duur als je toch redelijk wat kilometers maakt. Wij hebben gekozen voor (2) paarden in plaats van een auto.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:47

Beide gevallen kan je het zo duur maken als je wil maar de onvoorziene kosten zijn vooraf niet te zeggen. Jij weet het beste je financiële situatie.
Kan je alle aanschaf kosten betalen en maandelijks onderhoud naast je eigen kosten? En kan je dan nog sparen of heb je al geld voor als er wat gebeurd?

miccamaaike