Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ze hebben meerdere grote cross weides met cross hindernissen die je gaat springen, een waterbak en de hele week je vaste paard of pony. Maandag en dinsdag rij je dan op de manege zelf en woensdag tot en met vrijdag maak je een trektocht van bijna 65 kilometer! 
lolsa_kedy04 schreef:de hazelhorst! Ben ik ook geweest, mooie omgeving, brave paarden, iedere dag buitenrit + spring/dressuurles, aan het einde een wedstrijdje, een toiletteerwedstrijd, en een lange middagrit. Je kan een video van jezelf enzo kopen en nadeel: best wel duur

meertjebff schreef:Ik ga dit jaar voor de tweede keer met mijn manege naar De Eekwal in Emmen.
Maar dit wordt wel vanuit mijn manege georganiseerd, dus ik weet niet of je je ook kunt opgeven voor een random kamp met mensen die je niet kent.
Voordelen:
Hele leuke en brave pony's en paarden: verschillende rassen, dus voor iedereen wat leuks.
Appartementjes met 8 slaapplekken (stapelbedden) en allemaal een eigen badkamer. Ze hebben uitzicht op de bak waar veel paarden worden losgegooid en een deel heeft ook uitzicht op stallen.
Ligt naast een bos met geweldige paden om over te galloperen.
Leuke en gezellige eetzaal.
Leuke binnenplaats (voor de appartementjes) waar je je paard kunt poetsen.
Nadelen:
Bitten zijn vaak vies als je er net bent.
Ziet er een beetje slordig uit.
Appartementjes zijn niet zo heel groot (badkamer is wel redelijk groot met douche, wc en wastafel).
Heel veel paarden, waardoor je in het begin amper weet waar je paard staat.
Sommige paarden staan de hele dag buiten en hebben dus niet eens een stal.
Kortom: Er wordt niet met heel veel beleid voor de paarden gezorgd.
Verder is het wel heel leuk bij ons. De sfeer is gewoon heel gezellig. Ik vind het rommelige juist leuk want dan krijg je echt een vakantiegevoel.
Sommige pony's zijn wel lui, maar er zijn ook heel veel snelle en natuurlijk zijn ze allemaal heel braaf.
Hopelijk heb ik je genoeg geinformeerd over de Eekwal. Als je meer wil weten moet je het maar op google opzoeken, want ze hebben ook een site.