opzoek naar een paardenkamp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

d4rkhorse

opzoek naar een paardenkamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 18:56

weten jullie goede paardenkampen

wat doen jullie daar dan
positieve en negatieve dingen aan het paardenkamp?

Peerke_

Re: opzoek naar een paardenkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:24

Les Chevaux in Buinen!
2x per dag rijden, vlakbij het bos en hele leuke paarden!
Wil je meer weten ? Vraag gerust :)

http://www.leschevaux.nl

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:25

Helemaal mee eens! En ik kom daar als leidinggevende dus dat wordt sowieso leuk:P

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:10

In welke regio zoek je een kamp?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:18

_Tessaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:02

In wat voor regio en hoe duur zou het mogen zijn?

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:31

Ik zie dat je 15 bent, dan is op trektocht gaan bij Stal 't Reelaer echt op.
Een groep meiden van 14 tot 18 jaar (dus leeftijdsgenoten), een hele week crossen, rijden over de hei en hele leuke dingen doen :) Ze hebben meerdere grote cross weides met cross hindernissen die je gaat springen, een waterbak en de hele week je vaste paard of pony. Maandag en dinsdag rij je dan op de manege zelf en woensdag tot en met vrijdag maak je een trektocht van bijna 65 kilometer! :D

Zie :

https://www.youtube.com/watch?v=Y6q0zPD_nb4

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:34

Manege de boschhoeve, in brabant Soerendonk rond de 24 friezen en natuurlijk nog veel andere paarden elke dag buitenrit en ook springles, zitles, gewone les, zwemmen met paarden, dagtocht en nog veel meer gave dingen. Als je 15+ bent ga je op ruiterkamp dus dan doe je geen dingen als spelletjes enzo. Ga er al 4 jaar heen

charlotte_de

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:02

Ik ga naar manege boschhoeve dit jaar,maar mocht je echt een kamp zoeken waarin je enorm veel bijleert moetje naar waregem bloso (belgie)
Je hebt daar mega rap een a-brevet/b-brevet omdat ze daar echt streng zijn qua rijden. Ik zeg wel voor het enorme plezier raad ik het niet aan ik had het daar niet naar mijn zin. Kan anders zijn bij jou
En de kampen zijn niet zo duur ga wel voor paarden indien je geen spelletjes wil doen! Want dan zit je tussen 10 jarige :/

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:33

Kijk eens na fb pagina; ruitervakantie les olivettes. Organiseren leuke vakanties jongeren in de Ardennen! Voor meer info kun je contact opnemen.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:39

Heb je al een keuze kunnen maken ?

Hier nog een leuk filmpje over de Les Chevaux ponykampen.

Hier kun je ook nog gezellig meekletsen en vragen stellen over de Les Chevaux kampen :
[MA] Les chevaux 2016, wie nog meer?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:42

bij de eekwal in emmen beleef ik al 4 jaar geweldige kampweken!

salisky_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:44

Marie111 schreef:
Ponykamp van Manege NOP bij het Kuinderbos

http://manegenop.nl/ponykamp.php

Ja! Mijn vriendin rijdt daar toe echt mooi geworden en t ponykamp is ook gaaf, leuke paarden, alleen mis een beetje klein

salisky_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:49

de hazelhorst! Ben ik ook geweest, mooie omgeving, brave paarden, iedere dag buitenrit + spring/dressuurles, aan het einde een wedstrijdje, een toiletteerwedstrijd, en een lange middagrit. Je kan een video van jezelf enzo kopen en nadeel: best wel duur

salisky_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:51

lolsa_kedy04 schreef:
de hazelhorst! Ben ik ook geweest, mooie omgeving, brave paarden, iedere dag buitenrit + spring/dressuurles, aan het einde een wedstrijdje, een toiletteerwedstrijd, en een lange middagrit. Je kan een video van jezelf enzo kopen en nadeel: best wel duur

Het is in den ham, overijssel

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:34

Rc het Fjordenpaard in Drenthe.
Hier rijd je elke dag 2 uur in het bos en een dagtocht van 5 uur.
Daarnaast krijg je de hele week je eigen paard en als je het paard niet leuk vind kijken ze naar een ander.
Ze hebben paarden voor ieder wat wils.

Ook ga je spelletjes doen met en zonder paard, naar het zwembad en een dagje naar het dorp.

Omricam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:56

Ik ga dit jaar voor de tweede keer met mijn manege naar De Eekwal in Emmen.
Maar dit wordt wel vanuit mijn manege georganiseerd, dus ik weet niet of je je ook kunt opgeven voor een random kamp met mensen die je niet kent.

Voordelen:
Hele leuke en brave pony's en paarden: verschillende rassen, dus voor iedereen wat leuks.
Appartementjes met 8 slaapplekken (stapelbedden) en allemaal een eigen badkamer. Ze hebben uitzicht op de bak waar veel paarden worden losgegooid en een deel heeft ook uitzicht op stallen.
Ligt naast een bos met geweldige paden om over te galloperen.
Leuke en gezellige eetzaal.
Leuke binnenplaats (voor de appartementjes) waar je je paard kunt poetsen.

Nadelen:
Bitten zijn vaak vies als je er net bent.
Ziet er een beetje slordig uit.
Appartementjes zijn niet zo heel groot (badkamer is wel redelijk groot met douche, wc en wastafel).
Heel veel paarden, waardoor je in het begin amper weet waar je paard staat.
Sommige paarden staan de hele dag buiten en hebben dus niet eens een stal.
Kortom: Er wordt niet met heel veel beleid voor de paarden gezorgd.

Verder is het wel heel leuk bij ons. De sfeer is gewoon heel gezellig. Ik vind het rommelige juist leuk want dan krijg je echt een vakantiegevoel.
Sommige pony's zijn wel lui, maar er zijn ook heel veel snelle en natuurlijk zijn ze allemaal heel braaf.

Hopelijk heb ik je genoeg geinformeerd over de Eekwal. Als je meer wil weten moet je het maar op google opzoeken, want ze hebben ook een site.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:06

Manege de Eendracht in Vrouwenpolder!
We doen 2x per dag wat met de paarden/pony's. 3x lekker op buitenrit waaronder ook een heerlijke strandrit!
Verder dressuur/springles en spelletjes te paard. We hebben een super waterbak waar jullie ook met de pony's doorheen mogen!
Ook doen we bijvoorbeeld proefjes oefenen. Hiervoor komt er een echte jury. We helpen met losrijden en rijd daarna het proefje, waarna je nog wat tips mee krijgt. Je mag zelf weten welk proefje het is. FNRS of KNHS ;)
Max 12 deelnemers per week.
Naast natuurlijk heel veel met de paarden doen we ook andere dingen. We gaan naar het strand, naar de markt, veel spelletjes, etc. Veel afwisseling, en ook tijd voor jezelf!
Jullie slapen met zn alle in een tent met stapelbedden.
We hebben veel verschillende soorten paarden en pony's dus voor iedereen is er wel een geschikt maatje voor die week.
Is echt super gezellig!!

http://www.manegedeeendracht.nl

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:04

Ik zelf vond PCK-eersel een leuk ponykamp hebben! Ik ben daar een paar jaartes terug heen geweest.
Hele gezellige begeleiding en super leuke ponys en paarden. Je moet aangeven of je op een pony of paard wilt voor die week en dan zoeken ze samen met jou een leuk paardje uit. Ik zat eerst op Dollar. Een heel braaf en leuk paardje, maar gewoon niks voor mij. Toen heb ik dat aangegeven en hebben ze een ander paardje voor me uitgekozen.

Ze hebben daar een grote weide met een waterback en van die cross hindernissen enzo, je rijd veel buiten maar ook gewoon in de bak. Je gaat springen. Wij deden elke dag nog met alle paarden en ponys in de grote bak een carrousel oefenen en deze hebben we toen aan het einde van de week voor alle ouders gedaan. Ook hebben we een nachtrit gehad en het eten was daar trouwens ook best lekker. We gingen ook naar een soort strandje en het is gewoon een kei leuk en gezellig ponykamp.

Het enige wat minder was, was dat we met de huifkar (er stond geen paard voor) in de beek zijn beland, maar dat is geen vast deel van elk ponykamp hahah.

AmberRomeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:45

Stal t' reelaer is erg leuk! ik ben er vorig jaar geweest en wij gaan dit jaar weer!
Je hebt superleuke trektochten daar! je gaat eerst 3 dagen op stal rijden om je paardje beter te leren kennen en dan heb je voornamelijk crosslessen! en daarna een drie daagse trek!
als je vragen hebt mag je ze gerust stellen!:)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:37

xhannaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:08

meertjebff schreef:
Ik ga dit jaar voor de tweede keer met mijn manege naar De Eekwal in Emmen.
Maar dit wordt wel vanuit mijn manege georganiseerd, dus ik weet niet of je je ook kunt opgeven voor een random kamp met mensen die je niet kent.

Voordelen:
Hele leuke en brave pony's en paarden: verschillende rassen, dus voor iedereen wat leuks.
Appartementjes met 8 slaapplekken (stapelbedden) en allemaal een eigen badkamer. Ze hebben uitzicht op de bak waar veel paarden worden losgegooid en een deel heeft ook uitzicht op stallen.
Ligt naast een bos met geweldige paden om over te galloperen.
Leuke en gezellige eetzaal.
Leuke binnenplaats (voor de appartementjes) waar je je paard kunt poetsen.

Nadelen:
Bitten zijn vaak vies als je er net bent.
Ziet er een beetje slordig uit.
Appartementjes zijn niet zo heel groot (badkamer is wel redelijk groot met douche, wc en wastafel).
Heel veel paarden, waardoor je in het begin amper weet waar je paard staat.
Sommige paarden staan de hele dag buiten en hebben dus niet eens een stal.
Kortom: Er wordt niet met heel veel beleid voor de paarden gezorgd.

Verder is het wel heel leuk bij ons. De sfeer is gewoon heel gezellig. Ik vind het rommelige juist leuk want dan krijg je echt een vakantiegevoel.
Sommige pony's zijn wel lui, maar er zijn ook heel veel snelle en natuurlijk zijn ze allemaal heel braaf.

Hopelijk heb ik je genoeg geinformeerd over de Eekwal. Als je meer wil weten moet je het maar op google opzoeken, want ze hebben ook een site.

ik zit daar niet op de manege maar ging daar wel altijd op ponykamp! super leuk ponykamp!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:17

Boschhoeve is inderdaad erg leuk! Is in Brabant. Afwisselend, gezellig en leerzaam. Idd speciaal kamp voor 14-18 jarigen dacht ik.
Klein Oever is ook altijd gezellig. Veel rijden, maar ook spelletjes en andere gezelligheid. Altijd iets te doen! Is in Balkbrug. Ben je wel een van de oudsten (is tot en met 15), maar dat maakt niets uit, is een top kamp!

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:13

als je de mogelijkheid hebt, en je hebt een eigen pony/paard of je mag er 1 gebruiken(verzorgpaard ofzo) zijn de KNHS instructieweken in ermelo ook echt supergaaf!
Ben er een aantal jaren geleden 2keer geweest met mijn pony, en het is echt super! Het is alleen wel voor de meer ervaren ruiters.

2x op een dag intensief les, buitenrit, spelletjes met de pony's, heeeeel veel mensen wat super gezellig is, maar aan het eind van de week ken je nog lang niet iedereen. En veel te doen rondom de lessen :)

Door2411

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:00