ZZ kur op muziek met Daijiro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daphaan

ZZ kur op muziek met Daijiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 23:16

Vandaag reden Daijiro en ik onze eerste kur op muziek!
Het was een onderlinge wedstrijd bij ons op stal.

Daijiro is een springpaard en ik heb hem als veulentje gekocht van mijn bijbaantje. Voor mij was het penny-verhaal vandaag helemaal compleet omdat ik deze muziek ooit had uitgezocht voor mijn paard Ixion, die helaas onverwacht overleed. Nu zeven jaar later mocht Daijiro met zijn muziek de kur gaan rijden. De muziek is van een japanse serie die ik al jaren volg en me altijd heeft geinspireerd.

Daijiro is een 7-jarige ruin, Turbo Borra x Purioso en we zijn ZZ-Licht dressuur en B springen.
De bak was 20x40 dus het was een beetje krap en ik heb een wintervirusje waardoor ik niet op mn best was :Y) Toch was het genieten en ben ik apetrots op Daijiro. Omdat het toch onderling was heb ik er een kleine serie wissels aan toegevoegd, beetje scheef maar wel in 1-en. Pirouettes gingen niet zoals we dat normaal doen :P

Dit zijn wij <3

Afbeelding

Trainen

Afbeelding

Afbeelding

En het eindresultaat :D

Hopelijk vonden jullie het leuk om te kijken, ik heb echt een onvergetelijke dag gehad *\o/*
Foto's gemaakt door: https://www.facebook.com/Kirstinvanderp ... e/?fref=ts

Tigress

Re: ZZ kur op muziek met Daijiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:22

Ik hou van jouw muziekkeuze <3 Is het per toeval muziek van een anime? :)

shiroihebi

Ahh, Naruto. Geweldig om naar te kijken!

Cyruss_

Wauw ik heb echt genoten van jouw kur, gaaf *\o/*

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:24

Wat knap, erg vriendelijk gereden ook!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:24

Leuk!
Vind dat je heel erg vriendelijk rijdt en volgens mij heb je een ontzettend fijn paard om mee te werken!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:30

Ik weet niet wat, maar ik heb bij sommige stukken het idee dat het paard niet 100% loopt, of het takt fouten zijn of echt onzuiver, ik kan mijn vinger er niet op leggen. De momenten die ik bedoel zie je ook dat jij het moeilijk krijgt, flink wordt in je hand en je benen blijvend gaan sporen ( zie alleen al na het groeten, das echt grof wat je daar doet). Andere momenten rij je heel vriendelijk en zacht. Wat de oorzaak en wat het gevolg is zie ik alleen niet.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:34

smurffie dat viel mij op in het wijken. Misschien dat het paard iets moeite heeft met de coördinatie van zijn benen dat hij iets balans moet zoeken?

Verder ziet het er erg goed uit zeg! Gaaf! En mooie muziek ook :D

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 23:48

Tigress schreef:

Dankjewel! Ja, van de anime Naruto!

Riraito schreef:
Ahh, Naruto. Geweldig om naar te kijken!

:D Dankjewel!

Cyruss_ schreef:
Wauw ik heb echt genoten van jouw kur, gaaf *\o/*

Dankjewel! :D

Eef_Bam schreef:
Wat knap, erg vriendelijk gereden ook!

Dankjewel! Zaten nog genoeg verbeterpunten in :)
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 04-01-16 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:50

Lastig te zien inderdaad.
Ik dacht bij de eerste seconden op de korte zijde richting het halthouden dat ze een paar keer apart inknikte met de hals (naar rechtsonder?) in het ritme van de stap, maar dat trok weer weg. Daarna viel me vooral de stijfheid op in draf, waarbij het achterbeen vaak niet of nauwelijks over de afdruk van de voorhoef lijkt te kunnen komen.
Nu wordt de hals ook wel erg kort gehouden waardoor hij eigenlijk de hele proef achter de teugel loopt: waarschijnlijk zullen de passen sowieso verlengen als de hals meer lengte krijgt, misschien dat de onregelmatigheid dan ook verdwijnt?

Mooi paard verder, hij oogt op de foto's ook erg groot. Wat is zijn stokmaat?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-01-16 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 23:51

Ilse_123 schreef:
Leuk!
Vind dat je heel erg vriendelijk rijdt en volgens mij heb je een ontzettend fijn paard om mee te werken!

Dankjewel! Klopt, hij geeft zich altijd 100% en is op twee pinken te rijden :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:53

Daphaan schreef:
Tigress schreef:

Dankjewel! Ja, van de anime Naruto!

Jaaa _O_ Haha, wat een genot! Een muziekkeuze die je niet vaak hoort! Ik heb er van genoten! :D

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:56

Ik mis voor dit nivo echt gedragenheid en verzameling. Paard zou meer oprichting moeten hebben en meer vanuit de gedragenheid mogen bewegen. Best jammer want verder rijd je netjes. Ook ben ik het eens dat ie af en toe onzuiver is, maar dit zou vanuit het stukje wat ik hierboven schrijf kunnen komen. Succes!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:00

Na alle reacties was ik eigenlijk best wel nieuwschierig.
De muziek keuze was leuk, maar van de rest van de proef heb ik niet zo kunnen genieten.
Meteen bij het wijken zet je je hak en je spoor in je paard, je lijkt met elke pas aan de moeten sporen, en soms nog wat extra, paard lijkt erg op de voorhand te lopen, en oogt wat stijf. Ook lijk je in de stap en draf erg te duwen met je lichaam om je paard naar voren te houden. Galop vond ik rommelig ogen en meerdere wissels die van achter naar voren werden gesprongen. Sommige momenten leek je paard erg traag, en even later viel die enorm over de schouder weg bij de stap pirouette.
Het zijn allemaal van die kleine dingetjes die met een beetje gerichte training er zo uit zijn, en dan ziet het er al heel anders uit :)
Jullie komen er nog wel!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 00:01

smurffie schreef:
Ik weet niet wat, maar ik heb bij sommige stukken het idee dat het paard niet 100% loopt, of het takt fouten zijn of echt onzuiver, ik kan mijn vinger er niet op leggen. De momenten die ik bedoel zie je ook dat jij het moeilijk krijgt, flink wordt in je hand en je benen blijvend gaan sporen ( zie alleen al na het groeten, das echt grof wat je daar doet). Andere momenten rij je heel vriendelijk en zacht. Wat de oorzaak en wat het gevolg is zie ik alleen niet.

Mag je me toch uitleggen wat je grof vindt aan een lichtverbonden teugel en op kuit vertrekken met daarna wat spoor om de zijgang in te zetten.

Het zijn taktfoutjes die je ziet, Daijiro heeft door zijn grootte en aanleg moeite om groot te draven en dus met appuyeren. Ik ben persoonlijk al erg blij met onze resultaten. Mocht je nu nog twijfelen: wees gerust hij wordt regelmatig door een arts gecheckt :)

R12312 schreef:
Ik mis voor dit nivo echt gedragenheid en verzameling. Paard zou meer oprichting moeten hebben en meer vanuit de gedragenheid mogen bewegen. Best jammer want verder rijd je netjes. Ook ben ik het eens dat ie af en toe onzuiver is, maar dit zou vanuit het stukje wat ik hierboven schrijf kunnen komen. Succes!

Ik mis dat ook, we werken er hard aan. Nogmaals, het is een springpaard en geen dressuur-natuur-talent :)
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 04-01-16 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:25

Daphaan schreef:
R12312 schreef:

Ik mis dat ook, we werken er hard aan. Nogmaals, het is een springpaard en geen dressuur-natuur-talent :)

Waardeloos excuus :D Salinero was ook springgefokt, Ferro ook en zo nog heel veel andere "dressuurtoppers". Bovenstaand heeft niets te maken met hoe een paard gefokt is, dat is sec africhting en opleiding.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:28

Daphaan schreef:
smurffie schreef:

Mag je me toch uitleggen wat je grof vindt aan een lichtverbonden teugel en op kuit vertrekken met daarna wat spoor om de zijgang in te zetten.

Het zijn taktfoutjes die je ziet, Daijiro heeft door zijn grootte en aanleg moeite om groot te draven en dus met appuyeren. Ik ben persoonlijk al erg blij met onze resultaten. Mocht je nu nog twijfelen: wees gerust hij wordt regelmatig door een arts gecheckt :)

Je ziet zelf niet dat je hem met een flinke ruk in de krul trekt? Hand opzij maakt ook een flinke kracht, niet alleen hand naar achter. Verder wat spoor is lastig te zien, maar lijkt meer dan wat.
Op dit niveau zou ik eerst zorgen voor kracht zodat hij de fouten niet hoeft te maken voor je verder gaat met dingen als wissels; hij heeft er zichtbaar zo veel moeite mee dat hij enkele passen onzuiver is. Dat moet er eerst uit (basis moet in orde zijn) voor je verder gaat.

Zoals gezegd vind ik het verder, buiten die momenten om, heel netjes uit zien. Alleen op diemomenten dat hij moeite heeft zoals je zelf zegt, straf je hem heel flink, terwijl hij giga zijn best doet. Wees zuinig op je prachtige paard.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:31

Ik denk dat bovenstaande reacties grof vinden dat je de wissels puur op hand rijdt. Daarnaast zet je hem niet voor je pirouettes. Probeer hem daar veel meer eerst te verzamelen, dan te zetten en markeer je overgangen daarbij.

Het ziet er allemaal een beetje uit als..........ik heb wat truukjes erop gezet, maar snap het zelf eigenlijk helemaal niet. Het is in deze regio zeker geen ZZ licht waardig en ook geen Z2 waardig. NIet om je af te zeiken, maar wel om enigzins een wat realistischer beeld te krijgen.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 00:38

Citaat:
Waardeloos excuus :D Salinero was ook springgefokt, Ferro ook en zo nog heel veel andere "dressuurtoppers". Bovenstaand heeft niets te maken met hoe een paard gefokt is, dat is sec africhting en opleiding.

Je hebt springgefokt en dressuurgelukt. Zoals gezegd: we werken er hard aan...

De verbeterpunten zie ik zelf ook, heb daarom dit topic op Rijden itp gezet :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 06:16

Na de reacties had ik hier best een slecht beeld over. Ik vind het wel leuk om naar te kijken. Gaaf zo je eerste kür!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 06:24

Wat mij opvalt is dat je niet met je zit rijdt.
Je hangt overal achter de beweging, draait je lichaam niet mee in de wending. Hangt de verkeerde kant op bij de appuyementen.
Ik denk als jij daar op gaat letten dat je minder er aan hoeft te gaan werken en alles meer "vanzelf' gaat.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 06:42

Heel gaaf paard, en ik vind je kür ook super gaaf!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 06:44

Wat een leuk en lief paard heb je! <3
Rijtechnisch gezien zie ik het paard al voor de proef niet lekker lopen van uit de rechterschouder.
maar wel knap hoe jullie samen de proef door komen. Er zitten echt hele goeie stukken bij!

Ik denk dat,als je minder gehaast de proef door rijdt dat het er nog mooier uitziet. Meer in balans en harmonie :)

Maar he: ♡ wees trots op wat je hebt bereikt! Ik doe het je niet na!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 08:45

poes schreef:
Na de reacties had ik hier best een slecht beeld over. Ik vind het wel leuk om naar te kijken. Gaaf zo je eerste kür!

Dankjewel! :)

Eline91 schreef:
Heel gaaf paard, en ik vind je kür ook super gaaf!

Dankjewel! Ik ben super trots op hem! :D

EngeltjeS schreef:
Wat een leuk en lief paard heb je! <3
Rijtechnisch gezien zie ik het paard al voor de proef niet lekker lopen van uit de rechterschouder.
maar wel knap hoe jullie samen de proef door komen. Er zitten echt hele goeie stukken bij!

Ik denk dat,als je minder gehaast de proef door rijdt dat het er nog mooier uitziet. Meer in balans en harmonie :)

Maar he: ♡ wees trots op wat je hebt bereikt! Ik doe het je niet na!

Dankjewel! Ik ben echt heel trots op wat hij allemaal al kan.

De haast die je omschrijft voelde ik ook, het was erg proppen om de oefeningen met 20 meter minder uit te voeren.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 04-01-16 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 08:56

je merkt aan paard en jou dat er gehaast in zit, paard is wel wakker maar niet op fijne manier.

benen mogen ook een stuk stiller.

eerlijk gezrgt heb ik beter zz combinaties in een ring gezien.

maar het is wel een goede leerschool zown onderlinge.
heel veel succes en plezier met je paard.