Instructie week 18+

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maava

Instructie week 18+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 19:50

Het begint weer, de zoektoch naar het perfecte ponykamp.
Vorig jaar ben ik naar de instructie week van Les chevaux geweest, wat qua idee helemaal prima was maar het voelde daar niet goed, had ik bijna mijn perfecte kamp gevonden :')

Nu ben ik dus opzoek naar een 18+ kamp (15+ zou misschien ook nog wel kunnen)
-Ik heb geen eigen paard
-veel aandacht voor wedstrijd gericht rijden (of groepen met ervaren ruiters)
-liever geen buiten ritten/bonte avonden/pony tutten
-niet een must maar het liefst ergens in noord Nederland
-Niet verplicht maar cross lessen zouden geweldig zijn.

Hetfjorden (al geweest en ik kom niet graag terug) paard, Reelaer (wel cross maar tot 16 jaar) vallen al af voor mij.

Treekhoeve had ook al mijn aandacht voor het sgw kamp, iemand die weet hoeveel oudere kinderen daar zijn, of je niet verplicht bent bij de disco enz (is wat onduidelijk of deze ook alleen voor 7 t/m 16 is)

Iemand die voor mij mijn droom kamp heeft?

Tinkertje89

Re: Instructie week 18+

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:52

Misschien de paard en instructie weken in Drachten? Daar kun je ook een paard huren en is voor 18+. De site ziet er leuk uit.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:56

Tinkertje89 schreef:
Misschien de paard en instructie weken in Drachten? Daar kun je ook een paard huren en is voor 18+. De site ziet er leuk uit.

Is geen 18+ maar vanaf 12 . Ik ben de zomer voor deze geweest. Was toen 14 en daar mee de jongste. Veel mensen van 16+ en 18+. Heel leuk en leerzaam. Geen bonte avonden etc.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 19:57

Tinkertje89 schreef:

Deze was ik ook al tegengekomen, maar ik zie niks over een paard huren daar? of lees ik ergens overheen.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:00

Dat staat onder het kopje gebruik paard pmo.

Ohh ik dacht echt dat het 18+ was, maar misschien ben in daar gewoon vanuit gegaan door de foto's die ik gezien heb;)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:04

maava schreef:
Tinkertje89 schreef:

Deze was ik ook al tegengekomen, maar ik zie niks over een paard huren daar? of lees ik ergens overheen.

dat is mogelijk in de b week
athans, dat was afgelopen zomer zo

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:08

Poelenburgh? Er zat daar wel een strandrit in de intructieweek (maar dat was juist het leukste van de week :D )

maava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 20:25

Ik heb mijn kamp hopelijk gevonden! (wow wat snel)
Niet gedacht dat je bij de paard en instructie week niet met eigen paard hoefde te komen :') ik heb mij ingeschreven!

@laura_zodine
Poelenburgh leek mij ook wel leuk, maar de strand en bosritten wat minder, misschien voor volgend jaar . ^^

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:31

je weet dat alleen de data van 2015 nog op de site staan?

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:31

Zo wat ben jij snel zeg :+ . Ik moet er nog even over denken of ik mee wil doen. Word wel duur namelijk. 450 voor de menweek en dan nog 50 euro voor extra pony. En dan nog even kijken of ik alleen ga of samen met iemand.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:40

@maava, mag ik vragen voor welk kamp je uiteindelijk gekozen hebt? Ik word in juni 18 jaar en zou ook graag een serieus instructiekamp willen zonder spelletjes en dergelijke.. maar wel met gezelligheid natuurlijk! Ik wil het liefst veel springen, maar ook aandacht voor dressuur. Ik heb ook geen eigen paard en ben qua wedstrijdniveau echt nog een b-ruiter, maar ik ben enorm leergierig. Ik hoor graag van je!

Ik ben vorig jaar naar Poelenburg geweest en ik heb daar de beste tijd van mijn leven gehad. In mijn week waren we maar met 5 voor de instructieweek, dus de lessen waren super met veel persoonlijke aandacht! Het springen vond ik geweldig, heb voor mijn kunnen hoog gesprongen (ik ging geloof ik 80-90cm, terwijl ik vrij weinig ervaring heb) De dressuurlessen waren echt een eye opener vooral voor mijn houding. De rest van mijn groep had al jaren rijervaring (waren overigens super lief en behulpzaam voor mij als 'mindere ruiter') en van hun heb ik veel geleerd door af te kijken :+
Het meest fantastische moment was het galopperen over het strand. Ik zat op een pony die zo goed luisterde, zelfs op het strand! We mochten ook door het water en zij was de enige die het water in durfde :Y) Ik heb met een compleet losse teugel door het water gedraafd en dat moment blijft me altijd bij! Poelenburgh instructieweek is wat mij betreft een enorme aanrader!!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 15:03

@LiannePuthzy
God dom van me :+ formulier ingevuld en er helemaal overheen gelezen. dan nog even wachten met inschrijven. :j

@lobkew
Goedkoop is het zeker niet, maar ik heb zowiso mijn wantrouwen bij kampen van 300 euro qua serieus rijden.

@KirstenHorse
Ik heb voor de paard en ruiter weken gekozen, zag er erg professioneel uit en het draaide helemaal om het beter leren rijden. Zelf ben ik ook officieel nog B niveau dus ik zal daar vast genoeg leren.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:16

je leert zeker veel bij paard&ruiter. en je mag zelf kiezen of je wilt springen of niet.
ik heb in totaal 2 keer springles gehad, en de laatste dag een soort van oefenparcours gereden.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:43

@LiannePuthzy, zou je mij misschien wat uitgebreider kunnen vertellen over je week? Evt in pb :)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 18:54

@LiannePuthzy
Zou je mij ook kunnen pb'n? Over hoe alles in zijn werk gaat met paarden kiezen, eten, kamers indelen enz?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:35

Even een upje: zijn er nog mensen die een andere (springgericht) instructieweek 16+/18+ weten naast Poelenburgh en de weken in Drachten? :)

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:59

Reelaer bied in laatste week Cross kamp aan voor oudere :)
15+

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:06

Instrutieweken bij Stal sintels in West-Brabant. Ook meer wedstrijdgericht zowel springen,dressuur als cross.

charlotte_de

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:14

ms eens kijken in België? bloso waregem Heb daar al kampen gedaan qua groepen minder maar enorm strenge lessen als jou ervaring hoog ligt. Er zijn wel avondactiviteiten, maar die vallen mee... En de kamers zijn wel zeer mooi !!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:39

De data van de instructieweken staan er nu op (PMO). Wie gaat??

maava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 10:49

AustriaTrick schreef:
De data van de instructieweken staan er nu op (PMO). Wie gaat??

Ik heb me ingeschreven voor week 30! en als die niet lukt week 32. Ben benieuwd waar ik word ingedeeld, kan niet wachten tot eind maart!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:03

_Caitlinnn schreef:
15+

Waar haal je dit weg? Ik zie alleen maar 8 t/m 14 en 12 t/m 16.. Ziet er enorm leuk uit maar ja ben dan 18..

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:14

KirstenHorse schreef:
Even een upje: zijn er nog mensen die een andere (springgericht) instructieweek 16+/18+ weten naast Poelenburgh en de weken in Drachten? :)

Les Chevaux heeft instructieweken, zowel dressuur als spring/cross!
Zowel weken voor de jeugd, als voor 18+
http://www.leschevaux.nl/ponykampen/ins ... olwassenen

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:40

laraxXxemma schreef:
_Caitlinnn schreef:
15+

Waar haal je dit weg? Ik zie alleen maar 8 t/m 14 en 12 t/m 16.. Ziet er enorm leuk uit maar ja ben dan 18..

Je moet hiervoor onder 'Jongerentrektocht' kijken. Als je dan naar de planning kijkt(onderaan de pagina) zie je dat er in de laatste week, in groep 2 'nog plek(Cross)' staat. Dat is de crossweek voor de oudere jeugd.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:05

Een beetje oud topic...maar ik zit er ook over na te denken op een instructie kamp te gaan.
Zijn er mensen die meer kunnen vertellen over Poelenburgh en Paard & Ruiter?

Ik vind het vooral belangrijk dat het erg leerzaam is, en dat de instructie niet alleen professioneel maar ook vriendelijk en geduldig is. En fijne paarden en accommodatie natuurlijk.