manege paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

d4rkhorse

manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 16:42

heeey,

krijgen jullie een vast rijpaard van de manege waar je elke week op mag rijden of mag je elke keer kiezen?

groetjes

SterreDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:44

Bij mij op de manege worden we elke week (anders) ingedeeld. Dus soms rij je elke week op een andere, en soms een tijdje op hetzelfde paard :)

Hikarii

Re: manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:47

Bij ons verschilt het per persoon.
De een rijd op verschillende, de ander vaak op dezelfde. Ik zelf rijd eingelijk vaak op de zelfde :)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:49

Meestal rijden we altijd op de zelfde :j maar je kan gewoon aangeven wanneer je een keertje op een andere wilt rijden en dan mag dat vrijwel altijd.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:52

Wij hebben geen vast paard waar we elke week op rijden. Wel mogen we elke week aan het eind van de les ons voorkeurpaard voor de volgende les opgeven, er zijn dan mensen die inderdaad vaak op hetzelfde paard rijden, maar veel mensen variëren ook. Het is niet gezegd dat je daar dan ook op mag, maar meestal wel. Er wordt natuurlijk wel gekeken naar dat niet een paard heel veel lessen loopt en dat de rest stil staat. Zelf heb ik een paar paarden waar ik regelmatig op rijd, maar ik varieer ook regelmatig, al zijn er ook paard waar ik echt bijna nooit op rijd.

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:55

In het begin reed ik met name op verschillende paarden. Uiteindelijk werd ik groter en was het gevoelsmatig niet prettig om op andere paarden te rijden die klein waren. Meestal reed ik om die reden op de twee grootsten uit de stal. Vond ik zelf ook leuker omdat je het diertje steeds meer doorkrijgt en beter aan begint te voelen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:00

Toen ik nog manegelessen reed kreeg ik meestal een van de rustige paarden,al naar gelang de omstandigheden, dus zeg maar dat er 2 of 3 waren die ik dan afwisselend kreeg.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:09

Ik ben begonnen op een grote pony en toen er een nieuw jpng e geoen paard kwam ben ik daar op gaan lessen. Kan ik hem dingen bij brengen en tegelijk.leer ik omgaan met een jong paard wat voor mij een voordeel is omdat ik dit jaar mijn eigen paard kan inrijden dus dan heb ik deze ervaring al mooi mee genomen

justirisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:13

Hee :)
Bij ons mag je elke week aan het einde van de les kiezen, en als je er een les niet was dan wordt je ingedeeld,

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:14

bij ons is het altijd dat er een aantal paarden nog moeten lopen en daar mag
je dan uit kiezen, maar ik rijd meestal op het zelfde paard omdat niemand
er op wilt, is nogal een clown :+

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:15

Wij mogen kiezen, maar de meeste kiezen hetzelfde paard waardoor je daar meestal wel op rijdt (tenzij het paard nodig is voor springlessen of geblesseerd is).

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:19

Wij rijden op dezelfde.
Ik rijd al -denk ik- zo'n twee jaar op dezelfde <3

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:20

Wij mogen kiezen. :)
Meestal wel uit alle paarden maar soms hebben de pony's al twee keer gereden en dan kunnen we ze niet kiezen. En natuurlijk als er een pony kreupel is kan je die ook niet kiezen. :P

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:20

Ik rijd op twee verschillende paarden, nu is er 1 kreupel (iets met de pees) dus zij heeft verplicht rust dus rijd ik alleen op de andere.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:22

We worden ingedeeld, maar sommige mensen rijden wel vaak op hetzelfde paard. Die worden gewoon telkens op dezelfde ingedeeld :p Zelf rijd ik een beetje vanalles wat. :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:28

Vroeger waar ik reed, altijd wisselende paarden en dat vind ik prima, want je leert met verschillende dieren om te gaan en te rijden. Ze zijn allemaal anders en daar leer je veel van.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:29

Ene keer worden we ingedeeld, en andere keer zelf kiezen (in overleg met de rest van je groep).
Soms mag je wel ruilen met iemand als je wordt ingedeeld.

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:35

bij ons wordt er ingedeeld door iemand uit de groep en in de zomervakantie maken wij altijd strandritten en dan zegt de lesgever op wie je moet

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:36

Vaak een beetje verschillend, maar wel wat bij je past of wie je leuk vind.
Ik ben sinds februari niet meer op een ander ingedeeld, bij mij is dan ook duidelijk dat ik dikke voorkeur heb voor wen bepaalde pony. Al vind ik het niet erg om eens een ander te proberen.

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:39

Ik rij carrousel dus dan hebben we wel vaste pony's. In de normale lessen rijden we wel gewoon op verschillende pony's

LisaNonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:15

d4rkhorse schreef:
heeey,

krijgen jullie een vast rijpaard van de manege waar je elke week op mag rijden of mag je elke keer kiezen?

groetjes

Wij morgen altijd kiezen, maar bij de carroussel en de proefjes is het soms wel anders want sommige paarden zijn alleen in de bak heel sterk.
Ik heb bijvoorbeeld nu een paardje waar ik echt elke week op rij: Nonne. Maar hier een tijdje voor was het een beetje wisselen tussen Jorrit, Ivana, Nonne, Chick, Saddam (zo heet echt een paardje :j)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:17

Wij mogen zelf kiezen :) Ik rijd nu meer dan een jaar op dezelfde :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:19

Op onze manege krijgen de beginners elke week een ander paard of pony om op te rijden, maar als je wat stabielere lessen hebt met gevorderde ruiters krijg je meestal wel een vast paard. Ik zelf rijd meestal 3 maanden tot een half jaar op hetzelfde paard, en daarna wissel ik weer. :)

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:21

Als wij ons inschrijven voor een bepaalde les mogen we aangeven met wie we dan willen rijden. De dag zelf kan dit echter nog veranderen als blijkt dat het paard die jij hebt gekozen veel moet rijden en een ander paard helemaal niet of minder moet rijden (gebeurt niet zoveel, in 90% van de gevallen kan je rijden met het paard die je op voorhand gekozen hebt).

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:22

Bij ons hangt er altijd aan het prikbord een briefje met je naam en daarachter de pony op wie je moet, het is dus elke keer anders :)
Je kunt wel een paard leasen, dan rij je 3x in de week op hetzelfde paard.
Bij de springles spring je trouwens wel steeds op dezelfde, als je tenminste een goede match hebt gevonden :)