Het leek me leuk om een volgtopic te starten van mijn (verzorg) shet.
Op de stal waar ik al jaren paarden verzorg (Flinn (Welsh) en Tygo (rijpony)), komen iedere zomer zomergasten in de wei staan. Na de zomer worden die allemaal weer opgehaald. Maar deze pony bleef achter:

Ik was op slag verliefd, arm ding. Ik vroeg de staleigenaar hoe het zat met de eigenaar. Hij zei me dat hij nog bezig is met in contact komen met de eigenaar. Toen vroeg ik of ik haar misschien mocht verzorgen. En dat mocht! De staleigenaar wist niet hoe ze heette dus ik heb haar Luna genoemd. Omdat ik dat wel bij dr vind passen en ik het gewoon een hele mooie naam vind.
Oké ik ging dr dus nu verzorgen. In één blik zag ik dat er best wat mocht gebeuren, hoefsmid was erg nodig, ze was vreeselijk dik van de hele zomer op het land en niks doen en ze was (is..) ook erg vies.
Hoefsmid was snel geregeld, ze staat nu weer beter op dr voetjes!
Ik ben langzaam met haar aan het werk gegaan, eerst wandelen in de bak, nu ook buiten lekkere wandelingen maken en longeren.
Ook heeft zondag het dochtertje van de eigenaar van mn verzorgpony Tygo op haar 'gereden'! Eerst alleen het zadeltje erop maar daar reageerde ze helemaal niet op dus toen het meisje er ook op. Ze zijn echt heel schattig samen
en Luna was zo braaf (ik ben er wel de hele tijd naast blijven lopen hoor)Een vriendin van me heeft een touwhalster en een fleece dekentje voor Luna gemaakt, echt super schattig!

Vandaag heb ik een soort schriktraining gedaan met zo'n stok waar je op kan blijven drijven in het zwembad, ze vond het wel een beetje spannend maar deed het heel braaf.
Ik ben van plan om nog verder te gaan met het buikje eraf trainen en verder ontdekken wat ze ook nog allemaal kan. Ik hoop dat ze ooit helemaal van mij kan worden, maar voorlopig willen mn ouders dat nog niet en ik weet ook niet hoe het zit met de echte eigenaar natuurlijk. Ik ben me er heel goed van bewust dat ze zomaar ineens weg kan zijn bijvoorbeeld als de eigenaar besluit toch weer naar Luna om te kijken. Maar tot die tijd zal ik Luna lekker aandacht geven en van dr genieten. Ze komt ook altijd naar me toe gelopen als ik dr kom halen, echt zo schattig. Ze vind alle aandacht echt heel leuk.
Ik zal nooit op Luna gaan rijden, misschien mennen in de toekomst

Luna is een merrie en ik heb geen idee hoe oud ze is, ze is iets meer dan een meter hoog. Hier nog een foto: