Ik weet niet of ik het hier bij het goede onderwerp plaats maar wist niet waar dit bij hoorde, ben nieuw hier.
Ik ben 22 jaar en pas sinds 4 maanden aan het paardrijden. Ik heb nog maar 15 (prive)lessen gehad. Daarvoor ook echt nog nooit op een paard gezeten dus ben echt een beginner. Ik heb nu net de drie gangen 'onder controle' maar veel verder dan lichtrijden op het goede been, onafhankelijke zit etc. weet ik dus nog niet.
Lessen op een manege zijn behoorlijk duur en dat is voor 1 keer in de week prima te doen maar ik zou zo graag meer willen rijden, een keer of 3 per week want het is zo leuk en fijn
. Maar dit is op de manege niet te betalen en een verzorgpaard zou denk ik onverantwoord zijn gezien mijn weinige kennis en ervaring. Weten jullie een goede oplossing of hebben jullie tips? Zou ik bijvoorbeeld samen met iemand met meer ervaring een verzorgpaard/leasepaard kunnen houden of is dit ook niet verstandig omdat ik dan (onbewust) mijzelf en het paard misschien foute dingen ga aanleren.
Groetjes,
Annet
) en heb je ook de begeleiding die nodig is.
Ze zijn er dus echt: eigenaren die een beginnende ruiter een kans willen bieden