Ik krijg een eigen pony!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Beau109

Ik krijg een eigen pony!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 00:05

Heaii allemaal,

Ik krijg volgend jaar of binnen 2 jaar mijn eigen pony, dus nog genoeg tijd om me voortebereiden :D
Ik heb eigenlijk geen ervaring met pony's of paarden. Ik mag geen paardrijden ook al wil ik dat, geen idee wrm ik dat niet mag van mijn ouders...
Het enige contact dat ik met pony's heb is ponyparkcity, daar ga ik elk jaar naartoe en ben er dol op! <3
De pony gaat zelf staan bij mijn tante in haar tuin ( er staat ook een stal).
Ik krijg de pony dan ook van haar... Ook al zijn mijn ouders er een beetje tegen, ma bon :9
Ik ben zelf 1m45 en weeg 35kg.

Mijn vraagjes :(:) :
-Moet ik dan a-pony, b-pony,... nemen?
-En welk ras? Ik wil er wel op kunne rijden af en toe, maar ja echt "rijden" kan ik niet maar eigenlijk wil ik de pony gwn als knuffel dier houden <3
Moet zeer betrouwbaar zijn!! En ik wil hem of haar ook trucjes aan leren.

*Ik begin met 1pony, mits ik niet zo veel ervaring heb later miss 2 :)

Ik ga elke dag naar de pony na het school, mijn school is toch een straat verder :o

Groetjes,
Marik

GEEN GEMENE REACTIES PLS!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Beau109 op 27-12-15 00:13, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ik krijg een eigen pony!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:06

Gaat de pony alleen staan? Zo ja, neem dan geen pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:08

Hey, ik zou eerder voor een grotere pony gaan als je echt een pony wil om mee te rijden. Je wordt al snel te groot voor een a of b. Wil je enkel knuffelen en borstelen, dan zou ik gewoon op zoek gaan naar een lieve, kleine pony.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:09

Als les te duur is hoe wil je in hemelsnaam een pony gaan onderhouden dan ?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:10

Ik zou sowieso niet aan een eigen pony beginnen als je nog geen ervaring met paarden hebt. Dan zou ik eerst een verzorpony zoeken.

Suuskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:11

Je zegt dat les nemen te duur is, maar hoe gaat het dan met de kosten van je eigen pony..? Die zijn namelijk een heel stuk duurder dan eens per week op paardrijles. ;)

Beau109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 00:11

Maar ja verzorgpony... dat vind je niet overal. ;)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:13

Erg leuk dat je van je tante een eigen pony krijgt! Betaalt jouw tante daarna ook alle kosten? Want anders wordt het wel erg duur voor je ouders...

Wist je dat paarden groepsdieren zijn? Ze zijn niet vrolijk als ze geen ander paarden of pony maatje hebben. Ook al kom jij elke dag, dan missen ze toch de aandacht van een lief paardenvriendje.

Qua grootte van je pony zou ik naar een wat grotere pony gaan kijken, aangezien je nog wel zal gaan groeien neem ik aan.

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:14

Wat leuk dat je een pony krijgt!
Ik zou je wel al wat gaan verdiepen in paarden, op internet is heel veel te vinden en er zijn ook genoeg boeken over paarden te koop waar je veel van kan leren.
Misschien is het verstandig eerst een verzorgpony te zoeken zodat je wat ervaring hebt, een pony is niet niks!

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik neem aan dat je nog wel wat gaat groeien en ook zwaarder zal worden.
Dan is een a/b pony al snel te klein, wat dan over een tijdje natuurlijk niet leuk is als je er niet meer op past.
Daarom zou ik voor een grotere pony gaan kijken.
Het ras is in principe niet heel belangrijk, als het maar een brave rustige pony is waar je rustig op kan leren rijden.
Ook is een erg jonge pony niet verstandig omdat deze nog wel is ondeugend kunnen zijn en zelf ook nog veel moeten leren.
Ik denk dat je tante je goed kan helpen met het uitzoeken van een pony die bij je past, en wordt niet gelijk verliefd op de eerste beste pony die je ziet, er zijn heel veel lieve leuke ponys maar hij moet wel bij jou passen!
Succes!

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:15

Een pony aanschaffen zonder enig idee te hebben wat je in je handen heb. Basis verzorging kennen Is een must.

Zoals hier boven ook al gezegd word paarden zijn duur. Mocht paardje iets mankeren en naar een kliniek moeten lopen de kosten hoog op. Zou je zomaar een jaar van iedere week kunnen lessen. Dus Is les al te duur neem dan een hamster die kosten heel wat minder :+

Beau109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 00:16

dankje allemaal voor de reacties <3

Beau109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 00:20

??

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:22

Er komt heel veel bij kijken. Heeft je tante een wei een paddock een bak mogelijkheid tot mestafvoer? Komt er een tweede bij want alleen kan niet. Ik zou ook eerst beginnen met een verzorgpony of vragen of je tante rijlessen wil betalen ipv een pony kopen. Want wie gaat mesten voer regelen bodem bedekking. Eerst ervaring opdoen. Aangezien je ook niet kan lessen met een eigen paard. Niet doen dus. En als je het perse wil zou ik zeggen 2 shetten kan je lekker poetsen knuffelen en kunstjes leren

Beau109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 00:24

ik dacht ook een shetjes :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:25

Kan je niet op en rijden maar goed ook die moeten gemest worden gevoerd verzorgt. Kunnen niet alleen maar op stal das niet paard waardig. Dus zou eerst maar even goed met tante gaan praten of ze zich realiseerde wat er allemaal bij komt kijken

Beau109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 00:26

wss neem ik shetjes en rij ik gwn niet

Tinneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:28

Neem alsjeblieft eerst een verzorgpony als je nog geen enkele ervaring hebt met paarden en nee, PPC noem ik geen ervaring. (:

Beau109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 00:29

dat zeg ik ook niet :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:33

Geen kennis van paarden is het aanschaffen van een paard absoluut af te raden. Naast dat je geen kennis hebt over verzorging, heb je ook geen ervaring in rijden en beweging die een paard nodig heeft.

Ik raad je aan om eerst gewoon eens een jaartje lessen te nemen op een manege waardoor je leert hoe je een paard poets en enigszins leert hoe je moet rijden zonder ongelukken, dan kun je daarna (eventueel met je instructrice) kijken naar een pony die bij je past. Diegene kent je immers dan al en kijkt ook naar jouw niveau en kan op basis daarvan zeggen of een paard geschikt is voor je of niet.

Dus, eerst wat kennis en ervaring opbouwen, dan pas aan een paard beginnen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:34

Heeft je tante al weleens een paard gehad/verzorgd?
Verder kan je je natuurlijk prima inlezen over wat een pony nodig heeft. Zeker als je toch niet gaat rijden.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 08:47

Deze vraag hoort niet op WWW, ik verplaats het topic naar YRT.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 08:55

Meisje echt ga AUB op paardrijles. Je weet niet waar je aan begint! Leuk dat je tante dit voor je doet maar je ouders krijgen een hartverzakking als ze zien hoe duur ze zijn..

Lekker gaan lessen op een manege dus.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 09:49

Lieve meid, zonder gemeen te willen zijn, zoek een verzorgpony die je stijf kan knuffelen.
Er zitten zoveel haken en ogen aan het hebben van een eigen paard/ pony.
Met een beetje geluk mag je je verzorgpaardje ook wel "je eigen "noemen ( zolang je hem maar niet in de trein mee neemt om hem of haar aan vrienden te laten zien )

Echt, jou tijd komt nog wel, maar de wereld heeft zoveel meer moois, los van een eigen pony.
Staar je niet blind op één droom, maar droom verschillende dromen.
Wedden dat er altijd minimaal een daarvan uit komt??

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:07

Moet ik dit nu serieus nemen?? %)
Je hebt nog nooit les gehad dus weet niet eens of je het echt wel leuk vind. Ga eerst eens les nemen en als je dat niet mag van je ouders, zoek dan een stal waar je mee mag helpen zodat je een idee krijgt van wat het inhoud om met paarden om te gaan

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:19

Hartstikke leuk een eigen pony maar ik raad je echt aan eerst lessen te volgen op de manege dat je in ieder geval de basis kennis hebt. Bij een pony komen veel kosten kijken en het is ook erg veel werk.
Als je dan toch echt kiest een eigen pony te kopen zou ik idd ook niet gaan voor 1 grote maar voor 2 kleine (shetlanders). Heb zelf 2 shetjes en daar kun je ook super veel leuke dingen mee doen!
Het zou ook wel zielig zijn als 1 grote pony alleen komt te staan want paarden zijn kuddedieren en ze hebben een maatje nodig.
Veel suc6 in ieder geval, en neem alsjeblieft een slimme beslissing.