Bambi! Van zakje botten naar.... Fluffy kerstengel!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Bambi! Van zakje botten naar.... Fluffy kerstengel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 21:56

WAARSCHUWING!!!!

Het lezen van dit topic kan grote gevolgen hebben. Met het lezen van dit topic loopt u hoge kans op het krijgen van BAMBITIS!!!!

Hoi allemaal!

Ik denk dat er veel op bokt al eens kennis hebben gemaakt met Bambi. (Via het volgtopic dat ook in mijn onderschrift staat). Voor de mensen die haar nog niet kennen, even een kleine samenvatting:

Mijn staleigenaren gingen naar een paardenmarkt. Of ik het niet leuk vond om mee te gaan? Tja, ik heb een super tinkermerrie, dus totaal niet opzoek naar iets anders maar het leek me toch wel heel leuk om mee te gaan!

Dus zo vertrokken we maandag 07-09-2015 om 02:00 naar Elst.
Na een nacht/ ochtend paardjes kijken liepen we ineens lang een diertje waar ons mond van open viel. De uitdrukking vel over bot nam ineens vorm aan. We zagen een schimmeltje staan, met een zadel op (om te verbergen hoe mager ze was?) en een hoofdstel rond de nek. Brood en brood mager met ontstoken ogen. We schudde ons hoofd en liepen door. Ik maak de opmerking: "Voor €50,- koop ik hem en ga ik hem redden!". Stal eigenaar vroeg of ik het meende... Nou, qua geld wordt het lastig, qua liefde/ verzorging niet. Dus ik bel mijn moeder op. "Mam, wil je voor €50,- een broodmagere pony kopen en redden?". Zo lief als mijn mams is, stemde ze in, dus we draaien ons om, om terug te lopen naar de pony en handelaar. Mijn stal eigenaar vraagt wat ze moet kosten en hoe oud hij is. 15 jaar oud en €250,- zegt de handelaar. Wat een idioot! Dus we bieden €50,-. Nadat hij zakt, maar niet tot €50,- wil komen maak ik de opmerking: "Je zou geld toe moeten geven!". Hij kiest toch eieren voor zijn geld, en gaat akkoord met €50,-. Oeps.... Slik.... Heb ik nou net een pony gekocht? Ahum....
Ik stuur wat foto's van haar nieuwe aanwinst naar mijn moeder, maak het touw los (kom erachter dat hij ook een flinke wond onder het halster heeft) en neem hem mee naar de trailer. Al lopende naar de trailer bekijk ik het paspoort. Naam: "Bambi". Hmmm, voor een ruin? Geen idee waarom, maar ik was er heilig van overtuigd dat het een ruin was. Dus de staleigenaar: "Is het geen merrie dan?". Ik kijken, en ja hoor, ze is een merrie! Des te beter ;-) (Heb meer met merries dan met ruinen).
Ze liep redelijk braaf de trailer op, en hup naar huis. Ontwormings spuit erin en even lekker aan de hand grazen. Tijdens het grazen maakt ze een "nekharen omhoog gaand" piepend geluid, dus tanden moet ook gedaan worden. Mijn moeder komt gelijk even haar nieuwe aanwinst bewonderen, en is het ermee eens dat we er goed aan hebben gedaan.
Al grazend en lopend aan de hand kom ik er langzaam maar zeker achter dat ze eigenlijk een super karakter heeft! Wat een geluk!!! Ik had haar niet eens aangeraakt dat we haar kochten, dus voor hetzelfde geld wat een bijtende pis merrie. Maar nee hoor, heerlijk aanhankelijk en totaal geen bijter.

Zo stond Bambi op de markt te koop:

Afbeelding

Afbeelding

Ze was echt graat en graat mager:

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen zijn we 3,5 maand verder. Ze bleek een onwijs slecht gebit te hebben, en zal nooit op hooi kunnen overleven. Dus krijgt ze 3 keer per dag senioren slobber, en onbeperkt gras-mix. Tevens heeft ze cushing, en krijgt hiervoor medicatie. (Wat onwijs lief gedoneerd is door een anonieme bokker/ dierenarts!) Het heeft een boel geld, werk en tranen gekost. Maar als ik deze foto's zie is het het allemaal dubbel en dwars waard geweest. En ben ik zelf toch wel een klein beetje trots op mezelf, en mijn gekke kleine witte ponytje <3 <3 <3 <3 Ik zal jullie verder niet vervelen, want kan ontzettend lang doorpraten over dit geweldige diertje. Geniet van de volgende foto's, gemaakt door Cynthia:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben onwijs veel mensen dankbaar! Van bokkers, tot anonieme bokkers, tot mijn mams en mijn staleigenaren!
Bedankt voor het lezen! Vind jullie reactie's in het volgtopic altijd onwijs leuk, en is ook de reden dat ik blijf posten! In de toekomst toch eens een Bambi-meeting?
Groetjes Wendy

callum

Re: Bambi! Van zakje botten naar.... Fluffy kerstengel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:58

Aaaaaaah te schattig. Vooral die met je dochtertjes. Ze is super opgeknapt.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:59

Wat een geweldige foto's!!! Wat hebben jullie een super prestatie geleverd!! Ze ziet er fantastisch uit!

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:00

Wat ontzettend leuk en wat ziet ze er goed uit hè! (Helemaal na zo'n wasbeurt hihihi)

Leo

Wat ziet ze er fantastisch uit! Wat is ze geweldig terecht gekomen, niets dan respect!

claudiadvx

Wat een super mooie fotos! <3
Echt zo super wat je gedaan hebt voor haar!

Weggebokt

Dit verdient een plaatsje in uitgelicht, wat een geweldig werk heb jij verricht ! <3

Yenni

Daar is ze dan! Knappe pony is het geworden! Nog veel plezier met haar! <3

Melisjeee

Wat een prachtige foto's zijn eruit gekomen! <3

Minoes

Waaauuw wat is ze mooi!!!!

Xliesje13X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:01

Ik heb Bambi ook gevolgd in haar topic! Wat heeft ze geluk met jou! Het zijn echt super mooie foto's geworden <3
Je ziet echt een welshje naar boven komen <3

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:01

wat leuk <3

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:03

Wat een heerlijke foto's !

cyrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:03

Prachtig en zo leuk met je dochters <3

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:04

Weer tranen in m'n ogen bij het kijken van de foto's op de markt. Hoe kan iemand toch?! Gelukkig maar dat jij daar was ;) Wat heb je het onwijs goed gedaan om deze pony tot je leven toe te laten, de vrolijkheid van Bambi straalt er vanaf :) Wat heeft ze het getroffen met jou, en jullie met haar! _O_ _O_

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:06

Wat ben jij een geweldig mens in hart en nieren. Diep respect!

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:08

Oh zo ontzettend tof Wendy! Bambi heeft het onwijs getroffen met jullie als baasje. Ze was al mooi, ondanks het feit dat ze enorm ondervoed was. Maar nu is ze al helemaal prachtig. En fantastisch om te zien dat je dochters het O naar hun zin hebben met Bambi. Chapeau _/-\o_ _/-\o_

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:08

Wat een onwijs mooie foto's die black foto met je dochters kreeg een brok in m'n keel zo mooi je bent een topper!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:09

Dit topic moet in uitgelicht natuurlijk, daar tem ik even voor!

Wat een onwijs gave foto's en wat is ze al opgeknapt!
En die blackfoto met je dochtertjes..... Om in te lijsten <3

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:10

Wat is ze opgeknapt zeg! Wat een plaatje is het! Dat jullie nog maar lang van haar mogen genieten <3

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:11

Je hebt t echt fantastisch gedaan Wendy met Bambi!!! :D :D

jameyskatje

Re: Bambi! Van zakje botten naar.... Fluffy kerstengel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:12

Wat een heerlijke pony!

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:13

Ik heb je topic onder mijn steen gevold. Nu moet ik toch even reageren.
Wat is ze geweldig opgeknapt! Echt super dat jij/jullie dit doen. _/-\o_ Ze is zo'n schattige pony. <3

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:13

Wat een prachtige foto's !!!!! Kan niet anders zeggen als: geweldig super!!!

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:15

Bambi <3 <3