Wat hebben jullie aan je paard overgehouden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Wat hebben jullie aan je paard overgehouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 16:55

Tja..
Ik had het hier over met wat vriendinnen, en ik dacht, misschien wilt bokt de -aan je paard overgehouden- mankementen wel delen? :p
Zo heeft mijn paard een keer mijn arm uit de kom getrokken, mijn linkerhand 3x gebroken, en ik heb dankzij de moeder van mijn paard een blijvende knieblessure met een heeeel mooi, groot litteken op m'n knie..

Nu jullie? :7

EngeltjeS

Re: Wat hebben jullie aan je paard overgehouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:58

Sinds vorig jaar een half dove pink O:) plus bij behorende littekens :) .
En... sparen gaat moeilijker haha.
Oh ja, en sinds ik Athos heb, ben ik nooit meer een leuke vent tegen gekomen die langer bleef dan een week haha.
Misschien ben ik wel veels te gek op mijn lieve gouden pony'tje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:59

Een chronisch lege bankrekening :')

Hahaha

Volgens mij niks fysiek maar wel een hele boel stress als ze zelf weer wat mankeerde...

Dit gaat wel over mijn huidige paard...
Anders wordt het wel een erg lang verhaal. #) %) #)

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:01

Hier ook een lege bankrekening!

Heb gelukkig geen chronische klachten er aan overgehouden, maar wel wat beschadigingen na valpartijen, meegesleurd door een paard, paard die boven op me sprong tijdens het laden op de vrachtwagen. Ik was nog nooit getrapt door een paard, vorig jaar werd ik vol geraakt door mijn 1e veulentje en dit jaar vol getrapt door mijn 2e veulentje.... en bedankt :roll:

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:01

Euforie schreef:
Een chronisch lege bankrekening :')

Hahaha

Volgens mij niks fysiek maar wel een hele boel stress als ze zelf weer wat mankeerde...

Dit gaat wel over mijn huidige paard...
Anders wordt het wel een erg lang verhaal. #) %) #)

Whahaha, dat dik gedrukte herken ik ook! :')

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:03

Vooral littekens van het bijten :+

En de chronisch lege bankrekening ken ik inderdaad :')

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:04

20 jaar geleden heeft mijn paard op mijn grote teen gestaan, nagel lag er af....nu...sinds een jaar is die teruggegroeide nagel zo vervormd dat het mijn zenuwen daar continue irriteert, doet gruwelijk veel pijn bij de minste aanraking, moet naar een podoloog maar ik durf niet :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:05

Een gevoelige kuitspier en iets van een beschadigde zenuw op die plaats. Dat stukje huid blijft erg raar aanvoelen, en het litteken onder de huid van de spier blijft hard en met momenten gevoelig. Ook is de plek soms rood of paars gekleurd. Maar goed zo erg is het gelukkig niet.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 17:06

:') _/-\o_

Marizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:10

Wat ik aan mijn paard overgehouden heb.. is mijn plezier en vertrouwen in paardrijden weer terug :j
Mijn paard heeft me door alles heen gesleept wat ik eng vond. Als iemand me drie jaar geleden verteld zou hebben dat ik een paard zou laden en lekker op buitenrit gaan of leuk een wedstrijdje zou gaan rijden had ik heel hard gelachen uit ongeloof.. en nu is het allemaal gebeurd en gebeurd het nog steeds :+
Ik trek me enorm op aan dit paard <3 Mijn angstige amazone dagen zullen misschien nooit helemaal verdwijnen, maar het is 1000% verbeterd.

Het bankrekeningverhaal is overigens ook herkenbaar :+ :=
Laatst bijgewerkt door Marizi op 21-12-15 17:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:10

Ik heb een betere gezondheid overgehouden aan mijn paard. Sinds ik haar heb (nu ruim 6 jaar) ben ik veel minder ziek.

tomatenplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:12

In 6 jaar 1 blaar. En hij heeft me geleerd geduld te hebben en naar mezelf te kijken.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:21

Liefde, een warm hart. Wat een heerlijk gevoel om voor zo'n dier te mogen zorgen. Je krijgt er waardering voor terug.

Verder valt het reuzen mee, alleen 1 keer een dikke blauwe knie gehad, maar mag het afkloppen!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:25

Dat ik nog leef. Dit klinkt heel dramatisch maar voor mij zo waar. Ik ben depressief en de enige die mij helpen zijn mijn ponys.

Ze geven liefde zonder er wat voor terug te verwachten.

Lichamelijk heb ik een kapotte knie dankzij een trap, chronisch lege bankrekening, hoop stress maar vooral heel veel liefde.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:26

allergische rhinitis, een beetje scheve glimlach en een kwabknie links

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:27

De lege bankrekening en stress zijn hier ook bekend...
Verder: een barst in mijn schedel, een barst in mijn hand, een scheve vinger, een boel littekens én minder rugpijn (jawel...).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:28

Een gebroken rug. Doen we geen tweede keer meer, inmiddels knolloos dus kan ook niet meer eraf vallen :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-15 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:28

Mist schreef:
20 jaar geleden heeft mijn paard op mijn grote teen gestaan, nagel lag er af....nu...sinds een jaar is die teruggegroeide nagel zo vervormd dat het mijn zenuwen daar continue irriteert, doet gruwelijk veel pijn bij de minste aanraking, moet naar een podoloog maar ik durf niet :')

Zo'n nagel heb ik ook! Net hetzelfde voor gehad. Ik ga hier wel mee naar de medische pedicure en dan wordt het altijd wat bijgewerkt, maar wordt ook maar altijd erger en erger... ;(

Dan heb ik nog een knie die 1,5 maand geleden geplet is geweest tegen een boom, omdat mijn paard het nodig vond hier tegenaan te springen :') Is wel bijna genezen ondertussen, maar dat was geen pretje! :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:29

Na een val met springen heb ik de staande met mijn bovenbeen mee genomen. En hele blauwe bovenbeen en blijkbaar is daaruit een bloedprop los geschoten waardoor ik een herseninfarct heb gehad.
Nu na jaren nog steeds last van een pijnlijke band op mijn bovenbeen.

En natuurlijk zoals iedereen een lege bankrekening.

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:30

een heeeeele mooie blijvende blauwe teennagel haha...

Fehu

Volgens mijn pa hebben al die keren dat ik op mijn hoofd gevallen ben mij aardig 8)7 gemaakt :+

Mijn oude pony:
- vingerkootjes die door vallen e.d. zo vaak ontwricht zijn geraakt, dat ik ze hunzelf in en uit de kom kan trekken.
- haar speciale behoeftes (op oudere leeftijd) hebben er voor gezorgd dat ik op een stal terecht ben gekomen waar ik mijn huidige paard "ontmoet" heb.
- aan haar heb ik geduld en humor overgehouden.

Random paarden:
- een groot litteken in mijn gezicht van een trap recht in de piehole. Gelukkig is er ondertussen alleen nog maar een verschil in pigmentatie zichtbaar.
- een groot litteken op mijn kuit doordat een paard met haar lieve poezelige hoefjes mijn kuit grotendeels ontveld heeft. Tattoo erover en niets meer van te zien :-)

Aan mijn huidige paard heb ik overgehouden dat:
- ik uit de rolstoel ben gekomen en weer heb leren lopen. Deels hangend op hem als ik wilde oefenen
- dat ik elke dag beweeg ook al zitten er lichamelijk hele slechte dagen tussen.
- ik ondertussen eelt in mijn nek en rug heb van alle knabbelsessies waarop ik getrakteerd word.

En ja, ook de lege bankrekening.

Bruma

Mando schreef:
Na een val met springen heb ik de staande met mijn bovenbeen mee genomen. En hele blauwe bovenbeen en blijkbaar is daaruit een bloedprop los geschoten waardoor ik een herseninfarct heb gehad.
Nu na jaren nog steeds last van een pijnlijke band op mijn bovenbeen.

En natuurlijk zoals iedereen een lege bankrekening.

ja die lege bankrekening ook ja hahaha

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:31

Tijdens een buitenrit is een manegepaard waar ik op dat moment op reed gaan liggen om lekker in het mulle zand te kunnen rollen :') ik had het te laat door en op de grond ging m'n schouder uit de kom. 7 jaar lang last gehad van 'n zwakke schouder, en toen het in totaal 25 x gebeurd is heb ik me maar laten opereren. :o Gelukkig gaat het tot nu toe weer goed!

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:31

Van mijn lieve welshpony als puber, een erg lelijk litteken op mijn linkerbeen.
Van mijn huidige fjorden, ehhh een lege bankrekening. Hoop zorgen over hun gezondheid en gelukkig, genezen gekneusd stuitje (leuk een jaarling). Alle blauwe plekken etc die vergeten we.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:32

Heel veel fijne momenten, en hopelijk nog veel meer <3

Qua mankementen heb ik een litteken op mijn enkel aan hem overgehouden, als jong puppypaard schrok hij ergens van aan de hand en is hierbij recht op me gesprongen :')