Hudson ( Krack C x Jazz ) 3,5 lekker aan het werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Hudson ( Krack C x Jazz ) 3,5 lekker aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 18:02

Ik plaats hier eigenlijk nooit foto's :o maar wilde deze foto's toch even delen.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden :D
Even kort voorstellen van Hudson,

Hudson is een 3,5 jarige ruin van Krack C,ik heb hem sinds eind juli en is nu 6 maanden onder het zadel. het is een heerlijk dier om mee te werken pakt dingen
snel op , ik rij hem ongeveer 3 keer per week een half uur met in en uitstappen ( uitstappen altijd aan de hand op het straatje ;) )
We willen volgend jaar April L gaan starten.... Hopen dat dat gaat lukken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AlwaysH

Re: Hudson ( Krack C x Jazz ) 3,5 lekker aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:11

OH WAUW!
Wat een prachtbeest zeg! Helemaal mijn ding dit! Wit neusje, lekker scheef afgetekend. En wat zit ie mooi in zijn vacht.

Hoeveel meet hij?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:14

Mooi dier hoor! Wees daar maar zuinig op.

Probeer wel erop te letten dat je zijn neusje er iets meer uit rijdt.
En persoonlijk mag hij van mij wel wat lager ingesteld op de meeste foto's, lekker over de rug. Hij is nog zo jong, hij hoeft nog helemaal geen M/Z houding te hebben, hou het simpel :)
En pas op dat je bij het halsstrekkken niet ook zelf mee richting de grond gaat ;)

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:26

Wauw wat een mooi dier! Veel succes samen :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 18:28

fleurtjeuh schreef:

En persoonlijk mag hij van mij wel wat lager ingesteld op de meeste foto's, lekker over de rug. Hij is nog zo jong, hij hoeft nog helemaal geen M/Z houding te hebben, hou het simpel :)
En pas op dat je bij het halsstrekkken niet ook zelf mee richting de grond gaat ;)

Dank je wel voor je reactie , de reden dat we hem omhoog hebben ( dit is echt maar even ) is de reden dat hij er snel achter/ in duikt .. Vandaar hij wil namelijk erg graan naar beneden . Als ik hem ronder rij krult hij zich dus erg op of gaat hangen , we werken hier aan .. Bedankt voor je reactie :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 18:29

AlwaysH schreef:
OH WAUW!
Wat een prachtbeest zeg! Helemaal mijn ding dit! Wit neusje, lekker scheef afgetekend. En wat zit ie mooi in zijn vacht.

Hoeveel meet hij?

Uhm ik denk ongeveer 168 cm .. Weet het niet zeker ;)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:30

Hij ziet er wat fijn uit op de foto dus ik was benieuwd naar zijn maat:D

Maar hij is dus niet zo klein, jij bent waarschijnlijk erg lang.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 18:49

AlwaysH , ik ben zelf 176 cm ;)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:55

Dan oogt het wat lang:)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:57

De neus van Hudson!!!
Mooie glimworm is hij Monique!
En ziet er al fijn uit hoor!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 19:20

Dank je Marije , en ik doe echt niet veel poetsen hihi een rosborstel en een zachte ;)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:43

moniek21 schreef:
fleurtjeuh schreef:

Dank je wel voor je reactie , de reden dat we hem omhoog hebben ( dit is echt maar even ) is de reden dat hij er snel achter/ in duikt .. Vandaar hij wil namelijk erg graan naar beneden . Als ik hem ronder rij krult hij zich dus erg op of gaat hangen , we werken hier aan .. Bedankt voor je reactie :)

Veel (schijn) overgangen rijden, voltes, slangenvoltes, neem hem mee naar buiten als dat lukt.
Als hij sterker wordt en zichzelf beter kan dragen gaat dit helemaal goed komen :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 19:50

Dank je Fleurtjeuh :) , met de schijnovergangen zijn we bezig niet teveel want hij miste echt kracht achter maar wordt steeds beter , soms voel ik hem bij het wegrijden zelfs al een beetje z'n rug bollen . Langs de weg doen we nog even aan de hand hihi als hij braaf is met verkeer gaan we het ook onder het zadel doen ;) want ik hou echt van afwisseling ze moeten het wel leuk blijven vinden natuurlijk :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:38

moniek21 schreef:
fleurtjeuh schreef:

Ronder moet je hem dus zeker niet willen, lager wel. Die neus eruit. En dat gaat niet lukken als je hem omhoog rijdt, al is het maar voor even. Die houding kan hij nu echt nog niet aan.

Ik zou hem rijden zoals je hem op foto 6 rijdt. Alleen val jij daar ook naar voren wat het voor je paard moeilijk maakt om zelf ook horizontaal te blijven.
Ik zou vooral die houding proberen te trainen en vanuit die houding tempowisselingen maken zodat ie achter sterk wordt en dan zal hij zelf aangeven wanneer hij die hoge houding aan kan. Hij moet het nu eerst aandurven om die hals te verlengen en dat neusje eruit te doen. :)

Ik hoop dat je niet te snel met hem wil gaan. Als ik goed kan rekenen, is hij in april 10 maanden onder het zadel en dan wil je al een L-proefje gaan rijden. Ik vind dat heel erg snel, maar ik ben dan ook best wel traag in zo'n dingen dus dat kan aan mij liggen :')

Ik vind het wel een prachtig paard. Toen ik de afstamming zag, dacht ik 'oei', maar het lijkt me wel een fijn paard. Wees er maar zuinig op :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 05:40

Anthea, we zijn ook bezig zoals op foto 6 ;) met ronder bedoel ik laag en neus eruit hij moet aan m'n hand trekken, hij wil heel graag naar die houden maar komt daarbij soms los van het bit doordat hij zich opkrult , hij deed dat ook omhoog dat erachter kruipen , maar is nu een stuk minder en ook hier begint hij aan m'n hand te trekken naar voren.dit zijn maar foto's he ;) het is niet dat we een half uur zo rond rijden , maar ben wel al trots op wat we al bereikt hebben

Hahaha ja dat is wat veel mensen dachten/denken qua afstamming loop je hem snel voorbij , maar het is zon fijn paard om mee te werken <3 ben erg zuinig op hem en doen het rustig aan.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:12

Wat een mooi paard! Hij glimt erover.. succes met het verder oefenen, jullie zijn al goed op weg +:)+

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:55

Wat een gaaf beest !!! Ziet er ook goed uit !!!

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 09:38

Gave foto's moniek! Knappe Neus :)

Rijden ziet er ook fijn uit, komt wel goed met jullie!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:05

Ziet er ontzettend gaaf uit Moniek! Hudson is echt een plaatje om te zien. En lekker L starten in April, een pasje opzij zetten pak je met een jong paard ook in je training mee. Dus die 2x 5 meter opzij op wedstrijd zal ook geen ramp zijn. Ik vind dat je het goed aanpakt en hem voldoende de tijd geeft!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 10:32

yeentll schreef:
Ziet er ontzettend gaaf uit Moniek! Hudson is echt een plaatje om te zien. En lekker L starten in April, een pasje opzij zetten pak je met een jong paard ook in je training mee. Dus die 2x 5 meter opzij op wedstrijd zal ook geen ramp zijn. Ik vind dat je het goed aanpakt en hem voldoende de tijd geeft!

Dank je wel Yentl :) , zo denk ik er ook over .. Wat is nou 5 meter opzij ;) het is niet zo dat ik hem thuis hou en wanneer hij 6 is gelijk het Z in ga .. Geef hem alle tijd en begin lekker onderaan :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 10:43

Bedankt allemaal voor de leuke reacties :D

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:24

Wauw wat een prachtig paard! Hij blinkt echt als een spiegel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:59

Probeer er in het halsstrekken wat rechter boven te blijven zitten, je benen gaan naar achteren en je bovenlijf valt erg naar voren..

Verder een heel mooi paard, glimt als een spiegel! :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 07:05

Dank je relaxed ga er proberen op te letten.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 07:41

Ik reageer echt bijna nooit op rij topics. Maar dit is toch wel een poging tot bewustwording aanwakkeren waard.
Je hebt een prachtig paard. Maar hij is 3,5. Een half jaar onder het zadel en volgend jaar wil je L starten.
Hoezo??
Beestje is absoluut nog niet uitgegroeid. Je dwingt hem in bepaalde houdingen en vraagt dingen van hem die zijn lijf met die regelmaat eigenlijk niet aankan.
Echt zo zonde.
Natuurlijk heb je het beste met je dier voor. Maar ik zou me als ik jou was eens beter gaan verdiepen in anatomie en ontwikkeling.
Erg jammer dit.
Ik hoop dat je begrijpt waarom ik dit zo aankaart. Niet om jou een rot gevoel te geven of de wijsneus uit te hangen.
Het gaat hier om het paard als wezen. Zet die eens op 1!