Wie kent paard die uit trailer viel op A7 bij Heerenveen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manubres

Wie kent paard die uit trailer viel op A7 bij Heerenveen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 12:07

Een kennis van mij schreef me dit bericht:

Afgelopen zaterdag was ik getuige van een ongeluk met een paard. En nu zou ik graag willen weten hoe het met het paard is afgelopen. Heb jij misschien enig idee hoe ik dat kan aanpakken?

Ik reed namelijk begin middag op de A7 richting Joure in de buurt van Heerenveen.

Toen er een auto voor mij naar links uitweek, zag ik een auto met paardentrailer waar de deur van was los gegaan. En even later viel het paard dus uit de trailer. De bestuurder daarvan had niet gelijk in de gaten wat er was gebeurd. Want die reed in eerste instantie gewoon door.

Het paard gleed een stukje op zijn buik/zij en stond daarna wonderbaarlijk snel op. Ik reed er dus achter en kon gelukkig veilig naar links uitwijken.

Toen ik passeerde, stond het paard al. Op de rechterhelft van de weg bleef hij even staan. Leek richting de vluchtstrook te willen gaan. Maar heb dat dus niet meer gezien.

Ik denk niet dat het paard is aangereden of dat er een verder ongeluk daardoor is gebeurd. Kan er namelijk niks over vinden. Denk dus dat paard weer is ingeladen.

Ik kan er helemaal niks over vinden op internet en weet dus ook niet hoe het met het paard is.

Jij enig idee hoe ik er achter zou kunnen komen hoe het met het paard is?

Het enige wat ik wist is om hier een oproep te plaatsen, dus hopelijk is er iemand die dit paard kent en weet hoe het ermee is???

Dancer

Re: Wie kent paard die uit trailer viel op A7 bij Heerenveen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:09

Belle_Siem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:34

Wat ik mij dus afvraag: Waarom is diegene die het zag gebeuren niet gestopt om te helpen of andere weggebruikers te waarschuwen? Lijkt me toch een hele nare situatie die tot veel grotere ongelukken kan leiden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:36

Dat dacht ik dus ook...zeker als je iets met paarden hebt/kan :o

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:38

daar heb ik een melding van gezien op twitter van de ANWB en even later ook een melding, ook van de ANWB, dat het paard gevangen was. In welke toestand het paard was, stond er niet bij.
(ik herinner het me, omdat ik het tegen iemand zei en we er een poosje op doorgegaan zijn)

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:39

Nou, de A7 is een snelweg. Je kan dus niet even keren. Plus dat het bloedlink voor jezelf is om op de vluchtstrook stil te gaan staan en terug te lopen. Wel zou ik 112 bellen, en zorgen dat zsm alle waarschuwingsborden gaan knipperen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:40

Maar dat is toch niet aan ts om verantwoording af te leggen? Er kunnen 100 redenen zijn waarom het voor haar kennis op dat moment geen goed idee was om te stoppen.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:41

Belle_Siem schreef:
Wat ik mij dus afvraag: Waarom is diegene die het zag gebeuren niet gestopt om te helpen of andere weggebruikers te waarschuwen? Lijkt me toch een hele nare situatie die tot veel grotere ongelukken kan leiden.

Ik denk dat de persoon in kwestie voordat ze het wist er al voorbij was? Als iedereen zich ermee gaat bemoeien wordt het ook een zooitje, wat overigens ook gevaarlijk kan zijn voor de rest van het verkeer! ( en dan heb je ook nog zoiets als ramptoerisme. )

Overigens kan ik je verder niet helpen, ik ken het paard niet. Volgens mij wordt er hier niet gevraagd naar welke heldendaden mensen hier op bokt hadden verricht als zij erbij waren geweest ;)
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 15-12-15 12:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:41

Pfoeh dat kun je je toch ook niet voorstellen dat je gewoon een paard uit de trailer ziet vallen?
Zou 112 bellen en toch proberen het paard te vangen denk ik, al moet je dan stil gaan staan op de vluchtstrook. Maar de bestuurder moet toch ook gewaarschuwd worden...

Dus sprintje trekken en de trailer gaan inhalen en waarschuwen zou ook nog tot de opties behoren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:45

OV → PP

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:52

Ik ken het paard niet, maar ben ik de enige die niet snapt hoe een paard uit een trailer kan 'vallen'?
Ook al valt de deur eraf, dan zit er toch nog een stang achter die kont?
Of paste ie daar onderdoor? Of was het het voordeurtje? Of een paardenbusje? :o? :o? :o?

Ik snap heel goed dat ts niet gestopt is, zo te horen reed ze er ook niet direct achter en moest ze al uitwijken om geen ongelukken te veroorzaken. In zo'n situatie kán je gewoon niet veel. Ineens op de rem trappen, heb je gegradeerd iemand in je kofferbak, daar is ook niemand mee geholpen.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 15-12-15 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:53

Hoe zag het paard eruit??

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:56

Als een paard wild doet is die zo over de stang of de boel is stuk ik heb ze er zelfs onder door zien gaan of proberen..

In elke situatie zal het weer anders zijn of je veilig kan stoppen. Makkelijk oordelen als je er zelf niet bij bent. Als het veilig was zoude de meesten paardenmensen het echt wel proberen. Maar mense die geen paard kennen.. mwaah

Bluebella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:59

Denk dat ze het beste contact kan opnemen met de plaatselijke politie, en de vraag aan hun stellen.
Waarschijnlijk kunnen zij haar gewoon vertellen hoe het is afgelopen, zeker omdat ze getuige was van het voorval.
Laatst bijgewerkt door Bluebella op 15-12-15 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:04

Christiene schreef:
Als een paard wild doet is die zo over de stang of de boel is stuk ik heb ze er zelfs onder door zien gaan of proberen..

Ah ja je hebt gelijk, als ze door het lint gaan is die stang natuurlijk geen belemmering.
Maar vallen klinkt zo van 'oeps' :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:07

Ik zal wel zeker even gekeken hebben als ik merk dat mijn paard zo onrustig op de trailer staat, of sterker nog als ik zo onrustig paard heb dan zal ik eerst wat oefenen voordat ik aan een trailer reis beging.
Vindt zelf ook heel bijzonder dat zo iets kan gebeuren.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:10

Tobbes schreef:
Ik zal wel zeker even gekeken hebben als ik merk dat mijn paard zo onrustig op de trailer staat, of sterker nog als ik zo onrustig paard heb dan zal ik eerst wat oefenen voordat ik aan een trailer reis beging.

Daarom heet het ook een ongeluk, dat zijn onvoorziene zaken.
Dit kan jou ook overkomen hoor, hoe goed je je ook voorbereid, een ongeluk zit in een klein hoekje

Jeetje mina wat een betweters gelijk weer hier zeg

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:14

Tobbes schreef:

Denk dat het behoorlijk afhankelijk is van de combinatie auto trailer. Heb je een flinke auto voor een trailer staan, merk je weinig ervan. Zeker als je een kleinere auto gewend bent (die zeg eens 1500kg mag trekken), zul je een stuiterend paard in een zware auto ervaren als een paard dat even verstapt of een keertje schraapt wanneer je een kleine auto voor de trailer hebt. Althans, dat is mijn ervaring recentelijk geweest.
Lang leve camera's in de trailer!

Ik schrik ook van hoe erg TS wordt veroordeeld... Alsof iedereen erbij was... Ik neem aan dat TS zelf prima kon beoordelen of hulp nodig was en of het überhaupt veilig was...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:16

Is hier in de buurt ook een keer gebeurd. Halster af gekregen, deurtje open gekregen, onder de stang door en eruit. Paard heeft t niet gehaald

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:17

TS is nog niet eens degene die het gezien heeft!

Ze stelt alleen maar de vraag voor een ander en die heeft de vraag juist uit bezorgdheid gesteld, dus ik begrijp de ophef totaal niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:20

Silly1972 schreef:

Ze stelt alleen maar de vraag voor een ander en die heeft de vraag juist uit bezorgdheid gesteld, dus ik begrijp de ophef totaal niet.

Tjeej, nu lees ik het ook... Helemaal verkeerd geïnterpreteerd :+
Maar alsnog wordt er automatisch vanuit gegaan dat deze getuige ervaring heeft met paarden... Das helemaal bizar...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:31

Ik lees net twee reacties met 'had die persoon niet iets kunnen doen' , dus ik vind het (terecht) nogal meevallen met de "ophef".

joke1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:36

Ik woon langs de a7, maar heb hier echt niets van mee gekregen. Alleen van de kopstaartbotsing in de avond. Kan ook helemaal niets hierover terug vinden op de "nieuws" sites.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:42

dit vind ik terug op twitter

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:45

Janine1990 schreef:
Silly1972 schreef:

Tjeej, nu lees ik het ook... Helemaal verkeerd geïnterpreteerd :+
Maar alsnog wordt er automatisch vanuit gegaan dat deze getuige ervaring heeft met paarden... Das helemaal bizar...

Als je op mij doelt?

Ik las het ook verkeerd, dacht dat ts de getuige was.
Net zo bizar als denken dat ze de chauffeur was dus ;)