Sorry alvast als dit verkeerd staat, ik wist niet zo goed waar ik het moest plaatsen.
Zeer waarschijnlijk gaat er binnenkort een eigen paardje komen, mits ik de juiste kan vinden
Nu vroeg ik me af of bokt nog ideeën voor mij heeft! Ik heb heel marktplaats en de bokt markt bekeken maar wie weet zie ik toch nog ergens iets over het hoofd en wie weet weten jullie nog andere goede sites. Mijn 'eisen'lijstje:
- Niet kleiner dan 125
- Niet groter dan 165
- Beleerd/zadelmak, doorrijden en bevestigen is zeker geen probleem
- Tussen de 3 en 6 jaar
- Geen kant en klaar sportpaard/pony, al die 'beloftes voor de toekomst' gaan bij mij ook niet werken
- Merrie of ruin
- Geen kinderpony die altijd braaf is
- Mag met rijden pittig zijn, ik wil er dressuur mee kunnen rijden (in de toekomst wedstrijden), een leuke sprong mee kunnen maken en wie weet eens een crosstraining volgen
- Ik hou van een stevige rengalop in het bos, het is heel belangrijk dat ik het paard/de pony hier ook een plezier mee doe. Hij/zij moet er echt van houden, ik wil hem/haar dan niet te veel moeten aansporen, hij/zij moet zelf het heerlijk vinden om voluit te gaan.
- Een leuk kleurtje is een bonus, geen eis
- Ras maakt niet uit, een koudbloed gaat hier denk ik minder snel bij passen maar ik sta voor veel rassen open
- Ik hou van tutten, borstelen en uren met je paard bezig zijn buiten het rijden om. Gewoon een paar uur in de wei erbij zitten en knuffelen vind ik heerlijk!
Volgens mij heb ik het nu wel allemaal. Mocht je een paard hebben/vinden dat hier iets van af wijkt is dat ook niet heel erg, maar vooral de karaktereigenschappen vind ik toch wel belangrijk. als je niet een specifiek paard weet maar je weet wel een ras waar ik waarschijnlijk wel blij mee ben hoor ik het ook graag! Voor degenen die zich hier zorgen over maken: Ja ik ben me bewust van wat een paard kost aan tijd en geld. Ik heb nagedacht over de stalling, de hoefsmid, de entingen etc.
Over het budget ben ik nog niet echt uit, ik ben nu op zoek naar paarden die aan het lijstje voldoen en ik kijk wat die kosten, vanuit daar stel ik dan een budget op.
Alvast bedankt!