Maar goed, jullie zijn hier voor foto's natuurlijk!
Ik laat alleen een overzicht van 2015 zien, dat van 2014 staat in het topic van vorig jaar natuurlijk!
Januari begon met sneeuw! Dus lekker even de deken af en spelen in de sneeuw met een vriendinnetje

In Februari trainden we flink door, al ging het rijden nog steeds niet lekker, er waren verbeteringen te zien.

In maart overwonnen we een van mijn grootste angsten: grote open velden. Andor ging er eerst altijd vandoor en ik ben er een keer keihard afgevallen hierdoor. Het heeft bijna 1.5 jaar gekost maar inmiddels stappen we dapper(nog steeds een beetje huiverig van mijn kant hihi) alle velden over die we tegen komen!

April: Eindelijk mochten ze weer op het gras! Na een hele winter paddock zijn ze er de eerste keer altijd enorm blij mee, zo ook Andor

In Mei trakteerde ik mezelf op een dekje dat me al maanden de ogen uitstak(ja ik ben me er bewust van dat hij te dik is hier, ik reed hier al veel minder doordat mijn moeder net opnieuw ziek geworden was en we iedere dag op en neer naar het ziekenhuis sjeezden).

In juni was het dan zover: Mijn allereerste westernles! Ik had bedacht dat ik dit wilde proberen en kon op een vereniging in de buurt terecht. Hier reed ik mijn eerste clinic van Nadieh Haarsma en sindsdien ben ik verkocht!

Juli. Deze maand zal ik niet snel vergeten. Na een lang ziekbed verloor ik 16 juli mijn moeder. Ik heb het er nog steeds moeilijk mee, huil er bijna iedere dag om maar gelukkig is Ans er. Hij is mijn steun en toeverlaat geweest in deze moeilijke periode en daar ben ik hem eeuwig dankbaar voor, ook al weet hij zelf waarschijnlijk niet waarom.

Ook in augustus reed ik nog erg weinig. Ik kon me de zin er niet naar zetten en voelde me alleen maar ellendig. Daarom knuffelde ik veel en was ik gewoon bij hem.

September, ik pakte het rijden langzaam weer op en het ging beter dan ooit tevoren. Ik spaarde door voor een zadel maar trainde ondertussen keihard.

Oktober: Eindelijk was het daar naar maanden sparen: Mijn gloednieuwe zadel. Het zit geweldig, staat hem fantastisch en ik ben er enorm trots op!

In november had ik een fotoshoot van een goede vriend van me, hier is deze krachtige foto uitgekomen

December. Alweer de laatste maand van dit jaar. Ik ga mijn 3e jaar in met Andor en hoop dat ik er een beetje bovenop kan krabbelen samen met hem. We maken lekkere buitenritjes, trainen door in onze westernoutfit en gaan er het beste van maken!

Bedankt voor het kijken, tot volgend jaar!