Geen meerdere bijrijders mogen hebben

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Geen meerdere bijrijders mogen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 16:49

Ik sta nu op een best fijne stal, alles wordt voor je gedaan, maar daar betaal je dan ook flink voor.
Er is alleen een ding wat niet zo fijn is, er is namelijk een regel dat je maar één bijrijder mag hebben.
Mijn paard wordt nu door iemand gereden die hem traint, want ik rij nog niet goed genoeg om mijn paard echt goed te trainen. Dit is namelijk mijn eerste paard.
Maar omdat diegene hem dus rijdt, mag er verder helemaal niemand behalve ikzelf er op rijden.
Ik mag dus ook geen vriendinnen laten uitstappen of rijden als ik er zelf bij ben.
Mijn verzorger mag dus ook niet rijden.
Vandaag wilde ik dus samen met haar naar stal gaan, en dan zou zijn gaan rijden.
Toen kwam de staleigenaresse ook naar mij toe dat dat niet mocht.
En toen ben ik maar weer naar huis gegaan.
Ik vind dit dus echt heel vervelend en ik ga nu ook met een heel naar gevoel naar huis en naar stal.
Ik wilde dit gewoon even van me af schrijven, want ik vind het echt heel vervelend.

Judass

Re: Geen meerdere bijrijders mogen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:51

Huh wat een rare regel, zou daarom niet mijn stal keuze zijn. Mijn paard, dus ik bepaal.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:51

Wat is dat nou weer voor onzin. Jouw paard dus jij bepaalt wie er op rijdt toch?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:52

Wat een rare regel zeg. Jouw paard dus je bepaalt toch lekker zelf wie erop gaat zitten? Bij zo'n stal zou ik snel weg zijn := Snap wel dat ze misschien niet allemaal vreemde mensen op stal wilt hebben, maar als niet eens een vriendin mag uitstappen die met je meegaat..

mellamoshan

Zou voor mij heel simpel zijn. Andere stal. Ik ben eigenaar en betaal goed geld om hobby te onderhouden. Er is niemand die mij verteld wat ik wel en niet met mijn paard doe.

vuurneon

Wat apart! Gewoon met je paard buiten het terrein gaan?

Bijzonder hoe een stal bepaald hoeveel er op jouw paard mogen rijden :?

Lynn_Nikita

Ik zou al niet op zulke stal willen staan. dat er niet tig vreemden mogen rijden zonder dat je erbij bent begrijp ik wel, maar als jij erbij bent is het een ander verhaal vind ik

Kiki1995

Andere stal zoeken? Wat een onzin zeg.. dat je niet eens mag bepalen wie er op je eigen paard rijd!
Ik mag zelf weten wie ik laat komen voor mijn paard. Al zou een heel cameraploeg komen dan zouden ze het nog prachtig vinden, zo lang ik maar niet mensen in de weg loop. Je mag je eigen vriendinnen toch wel op je paard laten rijden? Een beetje uitstappen is niks... kan je je stalbaas niet is vragen waarom het niet mag?

Froukje_J

Wat is dat nou weer voor iets...
Het is jou paard daar heeft een ander in principe weinig over te zeggen zou je zeggen

Zoe_97

je wist dit toen je er ging staan toch ookal? Ik vind als je er toen akkoord mee ging je nu niet moet zeuren.

Daarbij stap ik de regel wel, als je een aantal tot veel pensionklanten hebt die je dus betalen. en de helft daarvan heeft 2 bijrijders of meer, dan word het erg druk in de bak. Die bijrijders betalen mij als stal eigenaresse niets en mijn pensionklanten hebben hier nadeel van (veel te drukke bak) en zullen misschien vertrekken

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:53

Wat een rare regel inderdaad. Heel vaag. Zou daar ook niet blij mee zijn.

Maar goed. Die regel was er waarschijnlijk al toen je kwam of niet? Als dat eenmaal de regels zijn heb je niks anders te willen. Dan moet je je daar aan houden :) Daarom zou ik persoonlijk niet op deze stal willen.

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:53

Zeker als jij er zelf bij bent zou 't toch geen probleem moeten zijn? Enig idee waarom 't niet mag?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:54

Wat een onzin: Het is toch jouw paard? :?

Jij mag bepalen wie erop rijdt!

vuurneon

Zoe_97 schreef:
je wist dit toen je er ging staan toch ookal? Ik vind als je er toen akkoord mee ging je nu niet moet zeuren.

Daarbij stap ik de regel wel, als je een aantal tot veel pensionklanten hebt die je dus betalen. en de helft daarvan heeft 2 bijrijders of meer, dan word het erg druk in de bak. Die bijrijders betalen mij als stal eigenaresse niets en mijn pensionklanten hebben hier nadeel van (veel te drukke bak) en zullen misschien vertrekken

Hoezo druk in de bak :? Stapt toch maar 1 per keer op het paard en of je nou als eigenaar dan rijdt of iemand anders, dat is om het even.

En als een vriendin even laten uitstappen al niet mag omdat iemand anders je paard traint, vind ik dat echt heel bizar
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-12-15 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Zoe_97 schreef:

Waarom zou het dan drukker in de bak zijn dan met een eigenaar die zelf dagelijks rijdt?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:55

Ik kan het van de pensionhouder wel begrijpen.. Niet Jan en alleman op het terrein, of steeds een ander in de rijbak aantreffen..
Maar als je een vaste trainer en vaste verzorger hebt moet daar toch wel iets in te regelen zijn?

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:55

Zoe_97 schreef:

Lekker bot ben je wel. TS heeft helemaal niet vermeld dat ze dit van te voren wist? Wie weet is het wel een regel die de stal eigenaresse pas duidelijk heeft gemaakt toen TS met vriendinnen wou komen?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:56

Zoe_97 schreef:

Want bijrijders nemen ook hun paard mee? Of wordt je paard in tweeën gedeeld?

mairead

Zoe_97 schreef:

Die moet je mij even uitleggen. Die bijrijders nemen toch geen extra paarden mee? Of nou de eigenaar erop rijdt of een bijrijder; het blijft 1 paard...

Yunaa

Hele rare regel zeg, zou ik zelf ook niet zo blij mee zijn. Het is wel jóuw paard, maar ook wel háár regel en ik ben bang dat je daar niet tegenop kan. Omdat je op haar stal staat.

Misschien een optie om toch een andere stal te kiezen of goed in gesprek gaan.

Tigra_

Die regel hoor je niet vaak. Wist je dit al voor je er op stal kwam staan?
Tja ergens valt er wel wat voor te zeggen. Waarschijnlijk sta je meer op een privéstal en als meerdere mensen meerdere bijrijders hebben dan is het overzicht over wie er wel hoort en wie niet ook zoek.
Wellicht uitkijken naar een andere stal.

Zoe_97

vuurneon schreef:
Zoe_97 schreef:

Hoezo druk in de bak :? Stapt toch maar 1 per keer op het paard en of je nou als eigenaar dan rijdt of iemand anders, dat is om het even.

het maakt een verschil een eigenaar die max 5/6 keer in de week 1 keer per dag rijd (en meestal nog minder), of meerdere mensen die een paard rijden en 1 dus misschien in de voormiddag en opnieuw in de namiddag etc.
Ook wat als er wat van het materiaal van de pensioneigenaar verdwijnt of kapot gaat? Als pensionklant heb je hiervoor een contract, maar een vreemde heb je dan maar gezeur mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:57

Zoe_97 schreef:

Dit gaat niet op; TS zou zelf ook elke dag kunnen gaan rijden en dan is het net zo druk.

Ik vind het onzin en als je dit van tevoren niet wist, zou ik hier zeker niet mee akkoord gaan.
Wat nou als je je kleine nichtje uit verwegistan op bezoek hebt en haar een rondje op je paard wil laten rijden; mag dat ook niet?
Jouw paard, jij bepaalt wie er op rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:57

Wat een stierenpoep. Op zoek naar een andere stal. Je bent zelf eigenaar, al laat je er 10 mensen per dag op rijden. Jouw paard, jouw keuze. Belachelijk zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:58

Zoe_97 schreef:
het maakt een verschil een eigenaar die max 5/6 keer in de week 1 keer per dag rijd (en meestal nog minder), of meerdere mensen die een paard rijden en 1 dus misschien in de voormiddag en opnieuw in de namiddag etc.
Ook wat als er wat van het materiaal van de pensioneigenaar verdwijnt of kapot gaat? Als pensionklant heb je hiervoor een contract, maar een vreemde heb je dan maar gezeur mee.
Nja, als je zo gaat denken moet je álle bijrijders weigeren en alleen de eigenaresse zelf laten rijden.