Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
abelmijnshet schreef:@chasey kan kloppen maar ik zie er soms tussen staan dat het is wegens meer ervaring kwa gedrag snap ik het ook wel en ook bv dat een 16 jarige sterker is... Maar ik vind dat je wel als het echt alleen om gedrag gaat kennis kan maken, sommige kinderen kunnen al heel "volwassen" zijn. Veder nog bedankt
je kunt zo iemand toch met een geruster hart alleen laten, zonder dat je bang hoeft te zijn dat er gekke dingen met het paard uitgehaald wordt.Brainless schreef:Ik zoek dus wel iemand die wat volwassener is, omdat ik er 3 heb lopen en je gewoon handig moet zijn als er wat gebeurd; bv o, de pony tussen de rest uit te halen en/of alles op stal te zetten.
Mijn ervaring is dat iemand van 16/18+ iets sneller kan reageren als er wat verkeerd gaat.
Als voorbeeld: zelfs mijn dochter van 2 mag haar eigen pony er niet tussenuit halen, dat vind ik nog te riskant.
Heb nu een meisje lopen die af en toe komt rijden, maar dan ben ik er altijd bij om te helpen.
Ook moeten ze een stukje over straat naar de bak en dat is (in mijn ogen) net iets te voor een wat jonger kind.
abelmijnshet schreef:Brainless schreef:Ik zoek dus wel iemand die wat volwassener is, omdat ik er 3 heb lopen en je gewoon handig moet zijn als er wat gebeurd; bv o, de pony tussen de rest uit te halen en/of alles op stal te zetten.
Mijn ervaring is dat iemand van 16/18+ iets sneller kan reageren als er wat verkeerd gaat.
Als voorbeeld: zelfs mijn dochter van 2 mag haar eigen pony er niet tussenuit halen, dat vind ik nog te riskant.
Heb nu een meisje lopen die af en toe komt rijden, maar dan ben ik er altijd bij om te helpen.
Ook moeten ze een stukje over straat naar de bak en dat is (in mijn ogen) net iets te voor een wat jonger kind.
2 jaar is geen goed voorbeeld, 2 jarige horen eigelijk nog geeneens een pony te hebben in mijn beeld.... Dat is pas veel te jong... Sorry maar dat is mijn mening. Vind de reactie dus een beetje raar. Of misschien bedoelde je 12, dan vind ik dat iemand wel zijn pony eruit kan halen...

abelmijnshet schreef:Zelf ben ik niet echt heel volwassen hoef ik voor mijn part ook niet te zijn. Maar het gaat volgensmij toch om de rij ervaring, iemand waarbij je je pony een gerust hart kan laten... Dat ligt toch niet altijd om het gedrag, dat iemand wat jonger is? De eigenaar van De pony die ik heb verzorgt was er 2 keer in het jaar bij ofzo?! Je ziet diegene volgensmij dus veder niet heel erg vaak..
Ik ga niet op de manege's zoeken met de reden dat het allemaal stuk voor stuk grote vorse paarden zijn en ik heb wel eens aan iemand gevraagt "verzorger nodig?" Als antwoord "ik zoek iemand die z rijd" daarom kijk ik liever op pensionsstallen, manege's zijn vaak voor mensen die echt het geld ee voor hebben en die vind ik (van mijn manege) niet echt aardig daarom ga ik liever een keer kijken bij een pensionstal:)
1 vrouw zei toen gelijk, ik heb helaas geen verzorgpaard voor je (waren hele grote pittige Friezen haha, ik maar een heel kleine lichte puber toen
) maar als je nu even tijd en zin hebt mag je mij nu wel meehelpen met de paarden! Harstikke leuk vond ik dat 
En heb je werkelijk 1.20 gesprongen? Of schat je dat zelf zo in? Op de maneges waar ik heb gereden heb ik geen manegepaarden of ponys dat zien springen namelijk...pinto_1 schreef:Ik zou in ieder geval eerlijk zijn in je advertentie, niet jezelf beter voor doen dan je bent.
Dus niet dat je paarden kunt inrijden.En heb je werkelijk 1.20 gesprongen? Of schat je dat zelf zo in? Op de maneges waar ik heb gereden heb ik geen manegepaarden of ponys dat zien springen namelijk...
Probleem is dat je zo een andere verwachting schept als je straks kunt waarmaken, of dat mensen je niet serieus nemen.
Celiien schreef:Net even je adv bekeken, en mag ik je wat tips geven:
Ff wat minder hoog van de toren blazen. Je rijd niet ál 6 jaar, je rijd pas 6 jaar. En hoeveel ervaring dat heeft zegt helemaal niks. Heb je 6 jaar op de manege rondgehobbelt in een rijtje achter elkaar, of 6 jaar recreatief rondgecrosst, of ben je al 6 jaar in de wedstrijdsport bezig.
Je zegt in je adv dat je in principe alles kan, zelfs t inrijden. Waar blijkt dat uit? Hoeveel ervaring heb je hierin (voorbeelden) en van wie heb je begeleiding gehad? Let ook even op je spelfouten in je adv.
Je advertentie komt iig mij niet heel vriendelijk over, kijk daar nog eens naar.
Verder over je topic: Tjah ik heb niks met kinderen. En als ik een verzorgster zou zoeken, iemand 18+. Naast t feit dat ze vaak meer ervaring hebben, zit ik daar sneller mee op een lijn en hebben ze veel meer inzicht en verantwoordelijkheidsgevoel. Daarnaast zit ik er niet op te wachten om kinderen te begeleiden bij alles wat gebeurd.
abelmijnshet schreef:pinto_1 schreef:Ik zou in ieder geval eerlijk zijn in je advertentie, niet jezelf beter voor doen dan je bent.
Dus niet dat je paarden kunt inrijden.En heb je werkelijk 1.20 gesprongen? Of schat je dat zelf zo in? Op de maneges waar ik heb gereden heb ik geen manegepaarden of ponys dat zien springen namelijk...
Probleem is dat je zo een andere verwachting schept als je straks kunt waarmaken, of dat mensen je niet serieus nemen.
Jeetje, dit is wel onbeschoft... Ja, ik heb een shetlander ingereden, zelfs foto's en ook nog een appeloosa... Dus niet iets zeggen wat niet waar is, maakt me echt kwaad! Ja ik heb 1.20 gesprongen.... En niet bij een manege, nee gewoon bij een van mijn veezorgpony's. Intotaal heb ik 2 jaar bij een manege gereden veder alleen op verzorgpony's en privélessen op die pony's. Ik vind dit echt een onbeschofte reactie, iemand die niks van iemand weet hoeft niet te oordelen

Citaat:Hallo,
Ik ben Amèl en ik ben 12 jaar.
Omdat ik te groot word voor mijn verzorgpony , die ik wel zal blijven verzorgen,
zoek ik nog een bijrijdpony of paard voor erbij.
Wat info over mezelf: Ik rij nu 6 jaar, ik ben 1.65, 40/45 kg en ik heb 5 jaar ervaring met het bijrijden van paarden en pony's
Ik heb ook ervaring met springen (hoogste ongv 1.20) en dressuur vind ik ook heel leuk en ik heb al een aantal wedstrijdjes gereden. Ook ben ik al een jaar of 2 bezig met natural horsemanschip en ook een klein beetje met mennen
Ik ben "leefbaar" in Amsterdam en zoek een verzorgpony in Amsterdam, Weesp, Driemond,
Muiden en daar om heen.
Maximaal 25,- euro per maand of het moet in overleg meer zijn.
Ik heb een budget van maximaal 25,-. Dit kan in overleg verhoogd worden
Beschikbare dagen: Alle dagen maar let op Maandag als ik les bij uw pony/paard kan krijgen want op die dag heb ik eigelijk les).
Ik ben op dit moment alle dagen beschikbaar. Echter is het zo dat ik op maandag paardrijles heb. Mocht ik met uw paard of pony mogen lessen, ben ik bereid om de les daarvoor te verwisselen
Ik kan ook pony's inrijden.
zou ik weghalen
Mij maakt het niet uit wat voor pony het is als het maar klikt met mij... (ik zoek wel een pony/paard om te rijden!)
Ik ben op zoek naar een paard of pony waarmee het klikt en waar ik ook op kan rijden.