verzorgpony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abelmijnshet

verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 23:09

Haai iedereen!
Ik voel me de laatste tijd een beetje raar... Ik heb een hele lieve verzorgpony waar ik nu wel te groot voor ben maar o zo veel mee heb bereikt... Ze was zo stout in het begin toen ik op 10 jarige leeftijd begon maar nu, sins een jaar is onze band zo sterk geworden:) alleen ik ben volgensmij wel een beetje depressief aan het worden. Ik wil graag wat meer bewegen want rij nu maar 1 keer op een manege en de rest vertroetel ik me verzorgpony:) ik zoek dus een verzorgpony maar vind het maar niet ik denk bij mezelf er zijn zooo veel mensen die in een straal van 1 km een verzorgster zoeken (klinkt veel maar met 3 manege's en 4 pensionstallen in de buurt...) maar geen advertentie ofzo zeggen, het gaat meestal mondeling ofzo... Maar ik zoek echt weer een pony waar ik een band mee op kan bouwen, leuke dingen doen... Mensen zoeken meestal ook een verzorgster vanaf 16 jaar... Iemand van 16 kan toch ook pas 2 jaar rij ervaring hebben... Ik ben 12 en rij 6 jaar! Ik ben niet Super stoer aangelegt dat ik naar alle pensionsstallen durf toe te gaan en, hier ben iiiiikk zoekt iemand nog een verzorgster? Nee, dat durf ik dus echt niet... Ik heb al wat pony's bekenen maar die staan dan 20 kilometer van ons vandaan... Dat doe ik me moeder niet aan de me al 2 jaar naar me verzorgpony brengt (om een berekening te geven: Kwartiertje rijden dan gaat ze zet mij af, rijd naar huis (kwartier dus) en komt mij dan weer ophalen... En dat 3 keer per week... Reken de rest zelf maar uit) dus wat miet ik doen! Gewoon door blijven zoeken naar een verzorgpony of toch briefjes hangen en langs de pensionstallen gaan en dan wel voor paal staan ik weet niet op dit hier hoort, maar waar dan!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:33

Ik verplaats dit topic van ED naar VP.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:42

Ik denk niet dat het om het aantal jaar rijervaring gaat als men om iemand van minimaal 16 vraagt.
Het gaat er meer om dat iemand van 16 (als het goed is) zich al wat volwassener gedraagt dan iemand van 10 of 12.

Gewoon blijven zoeken, er komt vast wel een pony op je pad. Waar een wil is, is een weg.

abelmijnshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 00:01

@chasey kan kloppen maar ik zie er soms tussen staan dat het is wegens meer ervaring kwa gedrag snap ik het ook wel en ook bv dat een 16 jarige sterker is... Maar ik vind dat je wel als het echt alleen om gedrag gaat kennis kan maken, sommige kinderen kunnen al heel "volwassen" zijn. Veder nog bedankt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:13

abelmijnshet schreef:
@chasey kan kloppen maar ik zie er soms tussen staan dat het is wegens meer ervaring kwa gedrag snap ik het ook wel en ook bv dat een 16 jarige sterker is... Maar ik vind dat je wel als het echt alleen om gedrag gaat kennis kan maken, sommige kinderen kunnen al heel "volwassen" zijn. Veder nog bedankt

Helaas denken heel veel kinderen dat ze volwassen zijn voor hun leeftijd. Dat hoort een beetje bij die leeftijd.
Verder blijven zoeken. Is het geen optie om op die manege´s en pensionstallen een briefje te plakken dat je opzoek bent naar een verzorgpony. Eventueel via je eigen manege.
In ieder geval veel mensen laten weten dat je opzoek bent.

abelmijnshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 00:24

Helaas denken heel veel kinderen dat ze volwassen zijn voor hun leeftijd. Dat hoort een beetje bij die leeftijd.
Verder blijven zoeken. Is het geen optie om op die manege´s en pensionstallen een briefje te plakken dat je opzoek bent naar een verzorgpony. Eventueel via je eigen manege.
In ieder geval veel mensen laten weten dat je opzoek bent.[/quote]

Zelf ben ik niet echt heel volwassen hoef ik voor mijn part ook niet te zijn. Maar het gaat volgensmij toch om de rij ervaring, iemand waarbij je je pony een gerust hart kan laten... Dat ligt toch niet altijd om het gedrag, dat iemand wat jonger is? De eigenaar van De pony die ik heb verzorgt was er 2 keer in het jaar bij ofzo?! Je ziet diegene volgensmij dus veder niet heel erg vaak..
Ik ga niet op de manege's zoeken met de reden dat het allemaal stuk voor stuk grote vorse paarden zijn en ik heb wel eens aan iemand gevraagt "verzorger nodig?" Als antwoord "ik zoek iemand die z rijd" daarom kijk ik liever op pensionsstallen, manege's zijn vaak voor mensen die echt het geld ee voor hebben en die vind ik (van mijn manege) niet echt aardig daarom ga ik liever een keer kijken bij een pensionstal:)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:47

Nou ik kan me wel voorstellen dat veel mensen toch iemand van boven de 16 willen hebben. Zij hebben in de meeste gevallen gewoon een stuk meer verantwoordelijkheid, wat ook normaal is :) je kunt zo iemand toch met een geruster hart alleen laten, zonder dat je bang hoeft te zijn dat er gekke dingen met het paard uitgehaald wordt.

Maar dat betekend natuurlijk niet dat je nergens een leuk verzorgpaardje kunt vinden. Gewoon lekker rond blijven kijken, en desnoods willen je ouders wel helpen met het vragen bij pensionstallen/manege's?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 02:08

Ik zoek dus wel iemand die wat volwassener is, omdat ik er 3 heb lopen en je gewoon handig moet zijn als er wat gebeurd; bv o, de pony tussen de rest uit te halen en/of alles op stal te zetten.
Mijn ervaring is dat iemand van 16/18+ iets sneller kan reageren als er wat verkeerd gaat.

Als voorbeeld: zelfs mijn dochter van 2 mag haar eigen pony er niet tussenuit halen, dat vind ik nog te riskant.
Heb nu een meisje lopen die af en toe komt rijden, maar dan ben ik er altijd bij om te helpen.
Ook moeten ze een stukje over straat naar de bak en dat is (in mijn ogen) net iets te voor een wat jonger kind.

abelmijnshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 09:34

Wow wow, mensen, dit gaat nu volkomen over de grens van paard leasen, was niet de bedoeling

abelmijnshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 09:37

Brainless schreef:
Ik zoek dus wel iemand die wat volwassener is, omdat ik er 3 heb lopen en je gewoon handig moet zijn als er wat gebeurd; bv o, de pony tussen de rest uit te halen en/of alles op stal te zetten.
Mijn ervaring is dat iemand van 16/18+ iets sneller kan reageren als er wat verkeerd gaat.

Als voorbeeld: zelfs mijn dochter van 2 mag haar eigen pony er niet tussenuit halen, dat vind ik nog te riskant.
Heb nu een meisje lopen die af en toe komt rijden, maar dan ben ik er altijd bij om te helpen.
Ook moeten ze een stukje over straat naar de bak en dat is (in mijn ogen) net iets te voor een wat jonger kind.

2 jaar is geen goed voorbeeld, 2 jarige horen eigelijk nog geeneens een pony te hebben in mijn beeld.... Dat is pas veel te jong... Sorry maar dat is mijn mening. Vind de reactie dus een beetje raar. Of misschien bedoelde je 12, dan vind ik dat iemand wel zijn pony eruit kan halen...

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:44

Zet een advertentie hier op bokt of marktplaats? En anders toch mensen gaan aanspreken

abelmijnshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 09:53

Argai schreef:
Zet een advertentie hier op bokt of marktplaats? En anders toch mensen gaan aanspreken

Op bokt gedaan:)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:59

abelmijnshet schreef:
Brainless schreef:

2 jaar is geen goed voorbeeld, 2 jarige horen eigelijk nog geeneens een pony te hebben in mijn beeld.... Dat is pas veel te jong... Sorry maar dat is mijn mening. Vind de reactie dus een beetje raar. Of misschien bedoelde je 12, dan vind ik dat iemand wel zijn pony eruit kan halen...

Ik bedoelde 12 jaar :)
En ik weet dat veel 12jarige dus vinden dat zij het wel kunnen... mijn ervaring is dat dit dus niet altijd goed gaat.
Pony wilt niet meelopen, andere paarden willen graag eerst door het het.
Daar sta je dan als "ukje" tussen lompe paarden in om en pony ertussen door te wurmen.
En nee; daar vind ik een 12 jarige dus te jong voor.

Bedenk wel dat ik als eigenaar volledig verantwoordelijk ben voor een kind van een ander.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:08

abelmijnshet schreef:
Zelf ben ik niet echt heel volwassen hoef ik voor mijn part ook niet te zijn. Maar het gaat volgensmij toch om de rij ervaring, iemand waarbij je je pony een gerust hart kan laten... Dat ligt toch niet altijd om het gedrag, dat iemand wat jonger is? De eigenaar van De pony die ik heb verzorgt was er 2 keer in het jaar bij ofzo?! Je ziet diegene volgensmij dus veder niet heel erg vaak..
Ik ga niet op de manege's zoeken met de reden dat het allemaal stuk voor stuk grote vorse paarden zijn en ik heb wel eens aan iemand gevraagt "verzorger nodig?" Als antwoord "ik zoek iemand die z rijd" daarom kijk ik liever op pensionsstallen, manege's zijn vaak voor mensen die echt het geld ee voor hebben en die vind ik (van mijn manege) niet echt aardig daarom ga ik liever een keer kijken bij een pensionstal:)

Nou nee hoor gaat niet alleen om rijervaring. Gaat vaak meer om de verantwoordelijkheid. En meestal gewoon de combinatie van ervaring en leeftijd. Verder kun je natuurlijk ook bij mensen aan huis gaan. Advertentie op Marktplaats. Of ga zelf langs de deuren dat is wat ik deed op jongere leeftijd. Gewoon aanbellen. Je kent die mensen verder toch niet dus als ze het niet willen verlies je daar niets mee.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 07-12-15 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:20

Net even je adv bekeken, en mag ik je wat tips geven:

Ff wat minder hoog van de toren blazen. Je rijd niet ál 6 jaar, je rijd pas 6 jaar. En hoeveel ervaring dat heeft zegt helemaal niks. Heb je 6 jaar op de manege rondgehobbelt in een rijtje achter elkaar, of 6 jaar recreatief rondgecrosst, of ben je al 6 jaar in de wedstrijdsport bezig.

Je zegt in je adv dat je in principe alles kan, zelfs t inrijden. Waar blijkt dat uit? Hoeveel ervaring heb je hierin (voorbeelden) en van wie heb je begeleiding gehad? Let ook even op je spelfouten in je adv.
Je advertentie komt iig mij niet heel vriendelijk over, kijk daar nog eens naar.

Verder over je topic: Tjah ik heb niks met kinderen. En als ik een verzorgster zou zoeken, iemand 18+. Naast t feit dat ze vaak meer ervaring hebben, zit ik daar sneller mee op een lijn en hebben ze veel meer inzicht en verantwoordelijkheidsgevoel. Daarnaast zit ik er niet op te wachten om kinderen te begeleiden bij alles wat gebeurd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:29

Meid, je staat echt niet voor paal als je gewoon aan mensen vraagt of ze een verzorgpaard hebben hoor! Ik ben als kind van jouw leeftijd ook gewoon langs huizen en boerderijen gaan fietsen waarvan ik wist dat er paarden stonden. En als zij geen verzorgpaard hadden, vroeg ik: 'weet u nog een goede plek waar ik het ook kan vragen?'
Voor paal staan? Nee hoor, ik liet gewoon zien dat ik graag het wou en mensen waren zeer vriendelijk :j 1 vrouw zei toen gelijk, ik heb helaas geen verzorgpaard voor je (waren hele grote pittige Friezen haha, ik maar een heel kleine lichte puber toen :') ) maar als je nu even tijd en zin hebt mag je mij nu wel meehelpen met de paarden! Harstikke leuk vond ik dat :D

Ik zou ook geen kind bij de paarden willen, omdat ze te snel situaties en hun eigen kunnen overschatten en ze vast zitten aan de regels van paps en mams (ik kan moeilijk een kind van 12 vragen of ze bij wijze van om 22.00 nog even kunnen voeren).

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:43

Ik zou in ieder geval eerlijk zijn in je advertentie, niet jezelf beter voor doen dan je bent.
Dus niet dat je paarden kunt inrijden. ;) En heb je werkelijk 1.20 gesprongen? Of schat je dat zelf zo in? Op de maneges waar ik heb gereden heb ik geen manegepaarden of ponys dat zien springen namelijk...

Probleem is dat je zo een andere verwachting schept als je straks kunt waarmaken, of dat mensen je niet serieus nemen.

abelmijnshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 15:02

pinto_1 schreef:
Ik zou in ieder geval eerlijk zijn in je advertentie, niet jezelf beter voor doen dan je bent.
Dus niet dat je paarden kunt inrijden. ;) En heb je werkelijk 1.20 gesprongen? Of schat je dat zelf zo in? Op de maneges waar ik heb gereden heb ik geen manegepaarden of ponys dat zien springen namelijk...

Probleem is dat je zo een andere verwachting schept als je straks kunt waarmaken, of dat mensen je niet serieus nemen.

Jeetje, dit is wel onbeschoft... Ja, ik heb een shetlander ingereden, zelfs foto's en ook nog een appeloosa... Dus niet iets zeggen wat niet waar is, maakt me echt kwaad! Ja ik heb 1.20 gesprongen.... En niet bij een manege, nee gewoon bij een van mijn veezorgpony's. Intotaal heb ik 2 jaar bij een manege gereden veder alleen op verzorgpony's en privélessen op die pony's. Ik vind dit echt een onbeschofte reactie, iemand die niks van iemand weet hoeft niet te oordelen

abelmijnshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 15:04

Celiien schreef:
Net even je adv bekeken, en mag ik je wat tips geven:

Ff wat minder hoog van de toren blazen. Je rijd niet ál 6 jaar, je rijd pas 6 jaar. En hoeveel ervaring dat heeft zegt helemaal niks. Heb je 6 jaar op de manege rondgehobbelt in een rijtje achter elkaar, of 6 jaar recreatief rondgecrosst, of ben je al 6 jaar in de wedstrijdsport bezig.

Je zegt in je adv dat je in principe alles kan, zelfs t inrijden. Waar blijkt dat uit? Hoeveel ervaring heb je hierin (voorbeelden) en van wie heb je begeleiding gehad? Let ook even op je spelfouten in je adv.
Je advertentie komt iig mij niet heel vriendelijk over, kijk daar nog eens naar.

Verder over je topic: Tjah ik heb niks met kinderen. En als ik een verzorgster zou zoeken, iemand 18+. Naast t feit dat ze vaak meer ervaring hebben, zit ik daar sneller mee op een lijn en hebben ze veel meer inzicht en verantwoordelijkheidsgevoel. Daarnaast zit ik er niet op te wachten om kinderen te begeleiden bij alles wat gebeurd.

6 jaar 3 keer in de week;)
kijk bij me vorige reactie ik.
Misschien kan je zeggen wat de spel fouten dan zijn... Ik zie ze niet maarja, zit pas in de eerste van vwo:)

abelmijnshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 15:05

Hou het even aardig mensen.

abelmijnshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 15:10

Ik heb het "al" en "alweer" wel even aangepast. Vond dat een goeie tip

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:24

abelmijnshet schreef:
pinto_1 schreef:

Jeetje, dit is wel onbeschoft... Ja, ik heb een shetlander ingereden, zelfs foto's en ook nog een appeloosa... Dus niet iets zeggen wat niet waar is, maakt me echt kwaad! Ja ik heb 1.20 gesprongen.... En niet bij een manege, nee gewoon bij een van mijn veezorgpony's. Intotaal heb ik 2 jaar bij een manege gereden veder alleen op verzorgpony's en privélessen op die pony's. Ik vind dit echt een onbeschofte reactie, iemand die niks van iemand weet hoeft niet te oordelen

Waarom onbeschoft? Ik sluit me bij haar aan. Doe jezelf niet beter voor dan je bent.
Af en toe een hindernis van 1.20 springen, maakt niet dat je een parcours van 1.20 rond kunt rijden. Een keer een pony ingereden maakt niet dat je goed paarden in kunt rijden.
Een beetje bescheidenheid kan geen kwaad :)

Persoonlijk zou ik eerder reageren op een bescheiden iemand die zegt ervaring te hebben met verschillende pony's, nu 6 jaar manegelessen rijdt en bereid is te leren en de handen uit de mouwen te steken dan op iemand die het allemaal wel weet.
Verder heb je je leeftijd niet mee. Vergeet niet dat een eigenaar van een paard of pony áltijd verantwoordelijk is voor wat er met of door zijn paard gebeurt. Daarom liever iemand die zich verantwoordelijk gedraagt en dan kom je over het algemeen toch in de wat oudere jeugd.
Nee, niet altijd. Ik heb ook een bijrijdster van toen 14 jaar gehad waarmee het heel goed ging en ook volwassenen gehad die een stuk minder verantwoordelijk waren. Maar over het algemeen kun je er wel vanuit gaan dat iemand van 16+ verantwoordelijker met paard en spullen omgaat dan een kind.
Daarom vaak de eis 16+.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:46

Citaat:
Hallo,
Ik ben Amèl en ik ben 12 jaar.
Omdat ik te groot word voor mijn verzorgpony , die ik wel zal blijven verzorgen,
zoek ik nog een bijrijdpony of paard voor
erbij.
Wat info over mezelf: Ik rij nu 6 jaar, ik ben 1.65, 40/45 kg en ik heb 5 jaar ervaring met het bijrijden van paarden en pony's
Ik heb ook ervaring met springen (hoogste ongv 1.20) en dressuur vind ik ook heel leuk en ik heb al een aantal wedstrijdjes gereden. Ook ben ik al een jaar of 2 bezig met natural horsemanschip en ook een klein beetje met mennen
Ik ben "leefbaar" in Amsterdam en zoek een verzorgpony in Amsterdam, Weesp, Driemond,
Muiden en daar om heen.
Maximaal 25,- euro per maand of het moet in overleg meer zijn.
Ik heb een budget van maximaal 25,-. Dit kan in overleg verhoogd worden
Beschikbare dagen: Alle dagen maar let op Maandag als ik les bij uw pony/paard kan krijgen want op die dag heb ik eigelijk les).
Ik ben op dit moment alle dagen beschikbaar. Echter is het zo dat ik op maandag paardrijles heb. Mocht ik met uw paard of pony mogen lessen, ben ik bereid om de les daarvoor te verwisselen
Ik kan ook pony's inrijden.
zou ik weghalen
Mij maakt het niet uit wat voor pony het is als het maar klikt met mij... (ik zoek wel een pony/paard om te rijden!)
Ik ben op zoek naar een paard of pony waarmee het klikt en waar ik ook op kan rijden.

Dikgedrukte :j

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:06

Met je twaalf jaar en zes jaar ervaring ben je nog niet echt een volwassenen, zelfs al weet je 'zoveel'. Ik zou dus niet neerzetten dat je al kan inrijden enz, als mensen dit al door een verzorgster laten doen is het vaak eentje van 16 ect. Dus ik zou dat inrijden weg halen. Ook zou ik het 'Ik heb ook ervaring met springen (hoogste ongv 1.20) en dressuur vind ik ook heel leuk en ik heb al een aantal wedstrijdjes gereden. Ook ben ik al een jaar of 2 bezig met natural horsemanschip en ook een klein beetje met mennen.' veranderen in: 'Ik rij voornamelijk recreatief, maar een sprongetje voor de afwisseling en dressuurmatig aan de gang vind ik ook erg leuk. Ook in het natural horsemanship en het mennen kan ik mij vinden.''
Het springen van 1.20 zal ik weghalen, want het weergeeft niet wat voor ruiter je bent, net zo min als je wedstrijdjes.

Ik hoop dat je een verzorgpony vind :j

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:15

nou ik heb een paar tips:
1. zet op zoveel mogelijk sites een advertentie... naar mijn ervaring werkt marktplaats beter dan bokt...
2. hang briefjes op in de supermarkt...
3. ga langs alle huizen waar je paarden ziet staan en als je t niet durft te vragen stop dan briefjes in hun brievenbus...
4. en geduld hebben :j